Transseksualiteit vertellen of niet.......

Plaats reactie
alegria1
Berichten: 75
Lid geworden op: 09-11-2012 00:52

Bericht door alegria1 » 25-01-2013 00:03

Hoi allemaal ik wil graag over dit thema jullie gedachtens meenemen.
Volgend verhaal: een vrouw (iemand die mij om rad vraagt) zoekt een lesbische relatie en komt in contact met een andere vrouw . Deze heeft een geheem. Zij is transsexueel. Die vrouw wordt dit gewaar en begint zich af te vragen wat zij nu echter voelt. Zij betrapt zich erbij haar vriendin soms als man te bekijken. Zij praat niet erover want zij wil wachten dat haar vriendin in vertrouwen met haar start erover te praten.

Ik vond het verhaal iets vremd maar lijkt echter aan de hand te zijn. Ik zelf ben erg onzeker wat ik in zo een moment zou doen. Ik kan begrijpen dat zij wil dat haar vriendin zelf erover het praten start. Ik ben ook onzeker of ik een transsexuele vrouw zelf als vrouw zou kunnen beleven in die zin van een partner.

De vrouw zelf zegt dat als zij haar ontmoet zich erg goed op dit moment te voelen en ook naar een tijd alleen in haar ziet wat zij graag zou willen zijn: een vrouw, die erg lief is en van die zij houd.
Zij haden nog geen verder gaande contact . Zij zijn nog aan het kennismaken.

Gevoelsmatig is dat voor mij moeilijk mij erin te vinden - als gezegt - wel kan ik mij voorstellen dat je toch begint de persoon alleen te zien of haar zo maar als vrouw te beleven.

Maar hoe dat dan op sexuelle gebied zou werken - wat zij erbij zou voelen kan zij niet zo echter zeggen. Kan ik zeker ook niet van mij zeggen. Ook vraagd zij zich af of har vrienden iets kan beleven en wat en hoe - bedoel hoe het zoz werken - deze punkt kan ik zeker in het i-net uitzoeken maar ik dacht ik geef die vraag ook eens naar jullie door.

De vrouw is alleen verwaard. En weet dus niet aanspreken het thema of niet. Zich zelf ook misschien eerst meer tijd geven? Maar zij is ook onzeker en vraagt zich af wat zou kunnengebeuren als zij een relatie start en het werkt niet ? Hoe dan verder? Zij vraagt zich af hoe kwestbaar is haar vriendin? Want zij voelt wel zich aangetrokken maar wil ook haar vriendin niet kwetsen.
Kunnen jullier eriets mee?
Ik zou het graag weten hebben jullie misschien ook zo iets meegemakt. Het is mij echt belangrijk want ik vader haar erg en zou haar willen beter kunnen helpen.

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 25-01-2013 11:29

Dus......ik herhaal het even kort wat ik dacht te lezen bij je...... Een vrouw leert een andere "vrouw" kennen die trans blijkt te wezen. Deze vrouw heeft dat nog niet verteld aan jou vriendin. Nu is de vraag.....wat zou jij doen in dit geval en zou jij die trans kunnen zien als echte vrouw?


Ik vind het al fout van de trans (noem der even zo want anders komen we door de war) dat zij het nog niet verteld heeft, vooral als ze verliefd aan het worden zijn op elkaar. Dan zou ik ook nog willen weten of die trans al helemaal "klaar" is, dus heeft ze een vagina of een piemel? Als dat het geval nl is, dus dat ze nog een piemel heeft, vind ik al helemaal dat ze er laat over begint.

En als ik dit zou horen van een buitenstaander, dus dat mijn nieuwe vriendin een man is geweest, dan zou ik haar er toch wel mee confronteren want ik vind het toch heel wat om dat achter te houden.

En of ik zo een vrouw zou kunnen zien als mijn vriendin....... Heb het nooit mee gemaakt dus ik weet het eigenlijk niet. Als zij er goed uitziet en een vagina heeft......denk ik niet dat ik er veel problemen mee hebben.
Maar ziet ze er nog steeds mannelijk uit en heeft ze der piemel nog.......nee, dan zou mij dat niet lukken om daar verliefd op te worden.

Dat is net zo als dat je zou chatten met een man terwijl hij je voor het lapje houdt en zich voordoet als een vrouw. Jij helemaal in de wolken en dan elkaar eens zien......en dan zie je dus een man......dan zouden die wolken toch snel uit elkaar spatten bij mij.

Ik hoor hier wel eens mensen praten dat ze verliefd worden op een persoon........ Ik dus niet, ik word verliefd op een vrouw en niet op een man.

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 25-01-2013 14:55

[color=violet]Ik krijg het idee dat het over jezelf gaat :shock:


Ik zal het wel mis hebben, maakt ook verder niet uit.......ik vind eerlijkheid in alle opzichten belangrijk, zeker ook wat dit betreft!
Het is toch van de zotte dat je daar na een paar maanden pas achter komt, maakt mij niet uit of die pik er nog aan hangt of niet, ik neem aan dat een niet natuurlijke vagina er anders uitziet dan een echte en dat je er ook anders mee omgaat als het om sexuele handelingen gaat![/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Gast

Bericht door Gast » 26-01-2013 09:55

@ Heb BUb maar jij bent toch ooit wel eens verliefd geweest op je eigen ex-man of niet??


Geen idee wat ik hier zou moeten.......gewoon op je gevoel afgaan zou ik zeggen maar er wel gewoon open over praten dan is dat tenminste uit de weg en kan je weer stap verder in het proces.

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 26-01-2013 10:13

@majo: als ik het gevoel vergelijk met wat ik nu voel, was ik dat niet. Ik mocht hem gewoon erg graag en het klikte gewoon qua humor en praatjes en vakgebied met hem. Hij was ook mijn eerste vriend he......en ik voelde dat het anders was dan toen ik verliefd was op een meisje, was een stuk minder heftig.


En alegria, mag ik vragen hoe zij er dan achter kwam dat zij een trans is?

klien
Berichten: 275
Lid geworden op: 13-02-2012 22:37

Bericht door klien » 26-01-2013 11:26

Ik denk dat als je serieus aan het kennismaken bent om daar een relatie uit voor te laten vloeien, je vanaf het begin af aan eerlijk moet zijn over het transseksueel zijn.
Doe je dat niet, dan houdt je belangrijke informatie achter voor degene van wie je hoopt je lover te worden. De kans is groot dat je daten per direct stopt, maar dan weet je ook gelijk waar je aan toe bent, of degene met wie je date is nieuwsgierig en gaat er (tijdelijk) mee door. Maar deze persoon maakt in de praktijk net zoveel kans op een geslaagde relatie als elke andere blind date.

Anders is het als je een vriendschappelijke relatie opbouwt met iemand bij wie het gewoon klikt, niet met doel om daar een liefdesrelatie mee op te bouwen. Als dat je maatje wordt en het blijkt dat de gevoelens dieper komen te zitten, dan is "uit de kast" komen op dat moment pas een issue lijkt me.
Je hebt je als transseksueel nu meer kwetsbaar opgesteld, want je kunt er een goede vriendschap mee verliezen, aan de andere kant heb je grotere kans om de relatie voort te zetten. Tenslotte zijn alle elementen al aanwezig van houden van.....

En ja, ik ken iemand, niet zo ver van mij vandaan. 2 Zelfs.
De ene is familie en woont in Australië. Mijn neef is op zijn 50ste vrouw geworden na jarenlang ongelukkig te zijn geweest als getrouwde man. Ze zijn gescheiden en bleven nadien bij elkaar. Maar zijn/ nu haar vrouw kon niet wennen aan de nieuwe persoon en vond een nieuwe man. Tracy vond een andere vriendin en is enorm gelukkig.

Niet de story die jij bedoelt.
Maar bij mij om de hoek woont een transseksuele vrouw. Ik ken haar van een lesbisch forum, we spraken elkaar regelmatig per pb of in de chat. Niet mijn type, maar ze was grappig en woonde dichtbij. Een keer afspreken was een logisch gevolg. Het was een gezellige avond waarbij ze me direct vertelde van haar hele proces nadat ze mijn reactie voorzichtig had gepeild. Maar ik was kennelijk goedgekeurd, dus we hebben tot diep in de nacht zitten kletsen over ditjes en datjes, maar ook over diepgaande onderwerpen. Ze was verliefd, een knipperlicht relatie met iemand uit de grote stad. Het hield geen stand omdat ze nog zoveel te verwerken had aan oud zeer en dat had zij en haar omgeving nogal onderschat. Wat ik begreep van haar lief, was dat deze van haar hield als persoon en haar als vrouw en vriendin zag, maar ze kon niet op tegen de wisselende stemmingen.
Mijn bijna buurvrouw raakte depressief en wilde geen contacten meer onderhouden.
De relatie was ook voorbij met haar knipperlicht en het laatste wat ik heb gehoord is dat ze in therapie gaat om eerst zichzelf te vinden voordat ze geluk bij een ander gaat zoeken

Maar goed, in beide gevallen is het voor mij niet belangrijk of ze wel of niet vooraf vertellen wie of wat ze zijn. Ik zie een persoon en liefde is liefde. Helaas heb ik gemerkt dat daar in de boze echte wereld wel eens anders naar wordt gekeken, je moet voldoen aan een standaard eisenpakket en als je niet heel sterk in je schoenen staat, dat je kapot gemaakt kunt worden.

Heel iets anders, maar misschien leuk om toe te voegen: Mijn neefje destijds, toen hij nog hij was en in dezelfde straat woonde als ik, ging naar Australië en werd later gevolgd door mijn nichtje, tante en oom. Toen hun huis werd verkocht, was dat aan de ouders van dit jongetje (die nu ook een volledige transseksueel proces heeft gevolgd en met een schitterend resultaat). Wij zaten al te geiten dat het aan het huis gelegen moet hebben :-) :evil:

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 27-01-2013 21:31

[color=orange][i]

Als je een relatie aan wilt gaan met iemand waarvan je vermoedt dat die transgevoelens heeft, zou ik het onderwerp wel aankaarten, als die ander het zelf niet doet.
Als iemand eenmaal met dat soort gevoelens worstelt, gaat dit vroeg of laat toch weer opspelen, ook als het een tijdje niet zo actueel is door bijvoorbeeld verliefdheid.

Ik snap dat die persoon het waarschijnlijk heel eng vindt om het te vertellen, maar het is wel van belang dat dit open en eerlijk besproken kan worden, omdat het namelijk ook behoorlijke impact kan hebben op de partner.

Bijv. een vrouw krijgt een relatie met een vrouw..dan ben je in de ogen van de buitenwereld lesbisch.
Blijkt je vriendin ineens een man te willen worden, wordt jij ineens gezien als hetro, terwijl jij dat zelf misschien totaal niet zo beleeft.

Niet alleen de trans gaat een heel poces door..maar zijn/haar naaste omgeving ook. Zeker de partner..! De kans is groot dat beiden een soort identiteistcrisis doormaken.

Niet iedereen kan het aan om zo'n ingrijpende verandring bij de partner mee te maken. Daarom, voordat de trans zijn/haar proces begint, vind ik het wel essentieel dat de toekomstige partner daarvan op de hoogte wordt gesteld, zodat deze de kans krijgt van te voren goed te overwegen of die het kan opbrengen om die ander op deze zware weg te supporten..in een partner -of in een vriendschapsrelatie.

Eerlijkheid duurt uiteindelijk nog altijd het langst..!

[/i][/color]

alegria1
Berichten: 75
Lid geworden op: 09-11-2012 00:52

Bericht door alegria1 » 29-01-2013 20:56

Hoi allemaal, heb tijd nodig gehad - want ik wilde toch zelf meer duidelijk hebben om te kunne adviseren - ach ja die vraag: ne ik ben van begin af vrouw gedest en gelukkig had ik eraan geen twijffels-.


Transgender vrouwen : de chirugie kan heel veel lijkt het vandaag betekenen. Ik denk dat veel van die op heden gedaan ops vlaak heel vlaak bij de realiteit kommen. Het minst yo maar moet er geen groot verschrill meer zijn . Natuurlijk denk ik is het iuikomst van yo een op erg individueel - . Ik hoop dat het meestaal yo goed werkt als op de fotos en dat de andere vrouwen kan worden geholpen.

Het lijkt ook dat transgender vrouwen ook sexueel kunne bleven als een vrouw en kunnen genietne. met een groot variatie erin. Wel lijkt het een leer proces afhankelijk hoe je ookertevoren bent met omgegaan.

De rst ik ook alllen vraagvan goed chirugie en ander therapieen. het lijkt zo dat het meer afhankelijk is van wat zij zelf als nodig beleefd.

Voor vrouw vrouw relatie heb ik nog niet genug gekijken maarmisschien is dat minder moeilijk als meet een man - lijkt het minst van uit de praktische kan - je hebt geen dus of yo iets nodig als je met iemand heeft gevrijd


Ik denk voor mij dat die grenze zou zijn of ik echt van haar zou houden of niet.

Na ik denk ik weet nu wat ik zou doen : kijken hoe zij voelt en helpen dat zij zich zelf kan beslissen hoe verder met haar verdachten . Nu als ik zelf een positie heb is het heel makkeleijk.



wat denken jullie.

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 30-01-2013 11:01

haha ik weet niet wat je met die YO bedoelt, alegria......sorry......

Terug naar “Relaties”