Wrikken in een bestaande relatie

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Wrikken in een bestaande relatie

Bericht door Bubbels » 04-01-2013 19:55

Onze nieuwe aanwinst zei wat in een andere topic......

"het is heel niet de bedoeling dat ik in een bestaande relatie ga zitten wrikken"

En dan denk ik daar eens over na...... Ik denk dat niemand dat wilt doen......in eerste instantie. Dat wrikken begint pas als er iemand van dat stelletje dus twijfels heeft over haar relatie. Zij staat dus open voor de gevoelens die er wat spelen en dan gaat dat balletje rollen. En dan vind ik het dus niet wrikken in een bestaande relatie maar pakken wat je wordt aangeboden. Als die relatie gewoon goed was geweest.....had er niemand tussen kunnen komen.

Zie ik dit nu veel te kort door de bocht......?

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 04-01-2013 21:13

[color=violet]Ik vind het absoluut tekort door de bocht, verder brainstorm ik nog even wat ik er verder van vind.
Wordt vervolgd...... :shock: [/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 05-01-2013 00:32

[color=orange][i]

Toen ik nog braaf getrouwd was met de vader van mijn kids..liep ons huwelijk ook niet echt gesmeerd.
Uiteindelijk bleken de vonken tussen hem en mijn toenmalige beste vriendin over te zijn geslagen en was dat tevens het einde van onze getrouwde staat.
Dat ons huwelijk niet goed was, werd toen, voor mijn gevoel gebruikt, om het overspel 'goed te praten'.

Maar de realiteit gebiedt wel te zeggen dat mensen nou eenmaal gevoeliger zijn voor aandacht van buitenaf als het al behoorlijk wrikt in de relatie.
Verliefdheid is dan een makkelijke afleiding van eventuele sleur en saaiheid ..of je vindt op een of andere manier bij die ander wel wat je wezenlijk mist in de bestaande relatie.

Toch..verliefd worden overkomt je. Wat je ermee doet..daarin heb je een keuze.

En hoe hard soms ook..: ieder heeft het recht..om andere en nieuwe keuzes te maken..en voor zichzelf het beste te kiezen.


[/i][/color]

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 05-01-2013 01:10

[color=violet]Ik denk dat je met name uit moet kijken je vaste relatie/huwelijk niet op het spel te zetten voor een verliefdheid die naar alle waarschijnlijkheid weer over gaat!

Ook al hou je van elkaar, ben je elkaars beste maatje......na 20 jaar is er toch wel een bepaalde sleur ontstaan en de spanning eraf....tenminste zo gaat dat bij de meesten volgens mij!
Mag je dan stellen dat je daarom toegaf aan die verliefdheid, is 25 jaar lief en leed delen met iemand niet genoeg om nog eens te overwegen of dat een breuk in je huwelijk/vriendschap waard is?


Het is mij allemaal overkomen, ik was er ziek van.......wilde het niet maar het gevoel was zo sterk dat ik het toch deed.....overigens nooit met het idee dat ik iets moest kiezen, ik wilde voor geen goud mijn gezin kwijt, pijn doen of iets van die strekking!!

Van de verliefdheid heb ik nooit iets tegen mijn man gezegd, ik deed er niets mee, vond het zelf al moeilijk genoeg.....
Toen er na anderhalf jaar wel een soort van relatie kwam heb ik het na 14 dagen mijn man verteld, ik kon de emotie niet meer voor me houden, wilde die met hem delen.........de verhouding met haar was toen voorbij, het werkte niet op die manier tussen ons![/color]

[color=violet]Ik denk dus dat het een excuus is om eraan toe te geven, als je huwelijk niet goed is moet je daar iets aan doen........[/color]

[color=violet]Voor mij was het "de vrouw"wat het verschil maakte en ik dus wel een keus moest maken.........ik vond het intiem zijn steeds moeilijker met mijn man, dat was toch ook niet wat hij verdiende? [/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Gast

Bericht door Gast » 05-01-2013 10:02

BUb ik vind dat te kort door de bocht en ook te zwart/wit.
Ook al zit je in een goed huwelijk of relatie, je kunt altijd ongewild verliefd worden op iemand dat overkomt je gewoon. En of dat op een man of vrouw is maakt ook niks uit.
Het is wel een keus om er iets mee te gaan doen maar ook dan wil het helemaal niet zeggen dat je een 'slechte' relatie' hebt.
Soms is het ook gewoon een fase in je leven dat je aandacht en spanning moeilijk te weerstaan vind.
Ik vind het 1 het ander niet uitsluiten.
En soms gaat zo'n verliefdheid ook gewoon weer over.
En wat je er verder wel of niet mee doe is geheel aan jezelf en natuurlijk ook aan je partner, dat gaat anderen geen bal aan.
S,

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 05-01-2013 13:20

Ik kom hier gewoon op omdat ik heel geregeld in praatproggies zie, dat de vrouw die bedrogen is/wordt, altijd helemaal uit der bol gaat over de "inmengster" Eigenlijk laat ze haar man wat buiten schot maar DIE VROUW......die er zo maar tussen durfde te komen......DIE moet opgehangen worden aan de hoogste boom!

En ik denk dan..........Heeeeeyy.....die vent van je heeft hem er wel in gestopt hoor.....en geheel vrijwillig!

Dus wie is dan aan het wrikken?? Tis een samenloop......en kan je dan die vrouw meer de schuld gaan geven dan je eigen partner??

"Zij hoort niet tussen een huwelijk te komen!! Ze wist dat wij samen waren!"

En dus........hoort elke single vrouw zich verre te houden van een koppel?? Ik vind gewoon dat de man/vrouw in die relatie zich moet houden aan de regels die daar voor tellen....... Je gaat niet vreemd!

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 05-01-2013 13:40

[color=violet]Ik vind dat je ook niet moedwillig een vrouw versierd die bezet is......... :?
Ik weet dat je verliefd kan worden op een ander maar jij schetst nu dat je het altijd kan proberen en dan zie je wel of een huwelijk/relatie er tegen bestand is.........lukt het jou om de gehuwde te versieren, nou dan zal het huwelijk wel niet best geweest zijn!! :lol: [/color]


[color=violet]Je wil niet weten hoeveel mannen/vrouwen er vreemd gaan puur voor de sex, kick.......da's echt om akelig van te worden![/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Isis
Moderator
Berichten: 560
Lid geworden op: 07-02-2012 17:44

Bericht door Isis » 05-01-2013 13:53

Ben het met je eens Rommy ....

'k Vind het eigenlijk not done ... om als vrije persoon iemand te gaan verleiden die niet vrij is ... want dan ben je idd aan het wrikken in een bestaande relatie ... los van het feit of die relatie goed of slecht is ...
Het leven is als een regenboog: Je hebt de zon én de regen nodig om de kleuren te kunnen zien.

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 05-01-2013 15:16

hoho dames, ik zeg niet dat ik dat dus zo goed keur.......ik zeg dus dat vaak de singel voor "dader" word aangezien en dat vind ik dus niet.

Ik vind het ook not done om achter iemand aan te gaan waarvan je weet dat die al een relatie heeft. Trouwens, ik geloof niet in liefde op het eerste gezicht en dat je verliefdheid dus wel kan leiden.

Het is een keuze die je maakt.

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 05-01-2013 15:39

[color=violet]Ach ik vind het logisch dat een vrouw de minnares van haar man de schuld geeft.......dat is voor haar veel makkelijker zolang ze nog verder wil met hem!

Ik ken er velen die zich totaal niet bewust zijn van problemen in het huwelijk, waarvan er toch aan de lopende band vreemd gegaan wordt....zowel door de man als door de vrouw. Volgens mij zit daarin niet zoveel verschil meer....... :smile: [/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!