Familie in opsporing verzocht.......

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Familie in opsporing verzocht.......

Bericht door Bubbels » 25-10-2012 15:12

Je kijkt naar het programma Opsporing Verzocht en ziet daar weer menig overvaller en verkrachter langs komen. Je ziet de beelden en de foto's en je hoort de politie vragen om enig aanwijzing tot het aanhouden van die mensen......

Er komt een verkrachtingszaak.......en ook de beelden van de dader komen in het beeld.......Je ziet de onduidelijke foto en je ziet meteen dat het "Jan" is.........je broer, man, neef of noem maar op.......

Wat doen jullie dan?? :shock:

BeeCee
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-03-2012 15:01

Bericht door BeeCee » 25-10-2012 16:03

mn hart zou stilstaan......
Champignon, Champignon, Champignonnetje,
Champignonnetje dat pruttelt in het vet.

Oh wat is fonduën gezellig en lekker !!!!

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 25-10-2012 17:32

[color=orange][i]

Uitzoeken en/of confronteren..want als jij iemand herkent, doen anderen dat ook hoogstwaarschijnlijk. In ieder geval die persoon erop wijzen dat er een foto de rondte in gaat die veel op hem/haar lijkt, de reaktie horen en dan kijken welk balletje er gaat rollen.

Bekende of niet..die dingen moeten wel uitgezocht worden..er blijft al genoeg leed onder het vloerkleed! :lol:


[/i][/color]

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 25-10-2012 19:07

Ja, ik denk ook dat ik ten eerste, met stomheid geslagen zou zijn als het me zou overkomen...... Maar dan.......? Ik zou het hem ook vertellen wat ik zag......en vragen hoe dit kan......en dan ook zeggen dat die zich aan moet geven.......

Maar stel je voor dat die dat niet doet........zou ik hem dan aangeven? Moeilijk punt......maar ik denk het wel...... :shock:

Silly
Berichten: 380
Lid geworden op: 11-09-2012 22:08

Bericht door Silly » 25-10-2012 20:13

Ik zou er zeker met hem/haar over spreken.... maar het zou van onze aard van relatie afhangen, of ik hem/haar aangeef of niet , denk ik.
Hoop is een voorschot op toekomstig geluk.

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 25-10-2012 20:40

Dus.........als het je goede broer was.........en hij had een vrouw verkracht.....dan geef je hem niet aan? Tja.......vindt het moeilijk hoor, maar ik zou hem wel aangeven. Hij heeft wel een vrouw verkracht...... :?

Zunneke
Berichten: 145
Lid geworden op: 30-03-2012 16:08

Bericht door Zunneke » 25-10-2012 21:06

....ik zou hem zeker aangeven...

Ben er van overtuigd dat eerlijkheid het langst duurt.

Zulke daden mogen niet ongestraft blijven.
Vind ook dat ik dit moet doen voor het slachtoffer!

Daarlangs is het ook zo dat iemand die zulke daden doet een probleem heeft; je lost het probleem niet op door te zwijgen, denk zelfs dat er kans bestaat op herhaling!

Door aangifte te doen hoop ik respect te tonen voor het slachtoffer, "de maarschappij" beschermt tegen de dader, de dader de straf krijgt die hij verdient, maar ook dat de dader geholpen word..

Xx Zun

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 25-10-2012 21:10

[color=orange][i]


Als je zonder gordel om in een auto rijdt, wordt je ook bestraft als ze je aanhouden..!
Als je met een dronken kop achter het stuur iemand doodrijdt kan je ook de cel in.
Hoezo zou iemand die zo'n ernstig vergrijp doet en daar iemands leven mee verziekt, daar niet de gevolgen van hoeven dragen, ookal is het iemand die dichtbij je staat..?!

Er wordt al zoveel van dat soort ellende verzwegen binnen families..!
Denk je eens in wat dat doet met de slachtoffers.. Die blijven maar overgeleverd aan zo iemand.
Waar moeten zij zich veilig voelen of aankloppen om hulp, als de dader toch maar wordt gedekt, omdat het toevallig familie is..?

Je kan ze altijd nog bezoeken in de gevangenis als je dat wil, toch..?


[/i][/color]

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 25-10-2012 21:47

Ik geloof dat ik ook zou aangeven,maar hem eerst zou confronteren...moelijk hoor.
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 28-10-2012 10:19

[color=violet]Ik denk dat het zo makkelijk niet is als het over je eigen kind gaat, je confronteert hem maar hij zal zijn eigen verhaal erbij hebben..........wat vast in zijn voordeel is........als moeder ben je dan zeker weten geneigd zijn verhaal voor waar aan te nemen. Zou je als moeder niet eerder zorgen dat hij onvindbaar is?
Ik kan me er gelukkig niks bij voorstellen maar hoop dat ik nooit voor een dergelijke keuze kom te staan. 8-) [/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!