Vriendschap - relatie

Suus
Berichten: 418
Lid geworden op: 12-02-2012 13:43

Bericht door Suus » 17-10-2012 21:23

Toen ik nog met mijn man getrouwd was had ik een relatie met een ongebonden lesbische vrouw en..noemde ik haar mijn 'Vriendin-plus"....(en ik vind nu dat ik haar daar toendertijd "tekort mee heb gedaan"....)
We deelden intimiteit, we waren betrokken bij elkaars welzijn en ik werd geaccepteerd door haar familie.
Terwijl zij in mijn familie de plek had van een "gewone vriendin" .....(omdat - behalve mijn man - niemand wist van mijn gevoelens voor vrouwen....)
Omdat er nauwelijks verandering kwam aan "deze status' heeft zij ook deze relatie beeindigd...En ja, NU noem ik het zelf ook 'relatie"......


Wat mij opvalt is dat ik in deze paar zinnen alle 3 bewoordingen heb gebruikt over deze zelfde vriendin....:

Vriendin- Vriendin-plus- Relatie...

Door welke ogen kijk je naar de situatie????.....


Ja, Isis...een moeilijk en boeiend onderwerp waar veel meningen over verschillen...

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 17-10-2012 21:28

[color=orange][i]

Leuk gespreksonderwerp Isis om eens van elkaar te vernemen hoe iedereen daar tegenaan kijkt..!

Waar ik alleen wel benieuwd naar ben is.. hoe zie jij dat..?
Want dat kon ik niet vinden in jouw openingsstukje..

[/i][/color]

Silly
Berichten: 380
Lid geworden op: 11-09-2012 22:08

Bericht door Silly » 17-10-2012 23:59

In een liefdesrelatie is de betrokkenheid en intimiteit veel groter, dan in een vriendin-relatie. Het dagelijkse contact, al is het dan per mail, of sms is intenser. Het wederzijdse gevoel dat er iemand voor jou kiest, en dat jij voor haar kiest. Het vertrouwen dat je in mekaar hebt, ook al slaap je met 10 potten in 1 kamer 8-) .... Enfin, zo zou het moeten, als alles goed gaat tenminste... Vriendschap met een plusje, is mij onbekend, en stel, dat ik het zou kennen, zou ik zeker niet lichamelijk gaan doen, dat spaar ik voor mijn lief :-)
Hoop is een voorschot op toekomstig geluk.

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 18-10-2012 09:38

Voor mij is het verschil,dat vriendschap niet sexueel is.
In mijn leven heb ik veel vriendschappen,en daar zijn ook altijd wel hartsvriendschappen geweest,zodat dat ook heel intiem was,en waar we bijna alles van elkaar wisten.Maar niet die liefde en interesse en behoefte in elkaar hadden om het ook sexueel tot uitdrukking te brengen.

Mijn relaties met mensen zijn dikwijls diep geweest,in het delen van.
Een vriendin plus,is dus voor mij iemand waar ik dat[b] allemaal [/b]mee deel,en zelfs in mijn binnenste kring binnenlaat.En die liefde dus ook sexueel tot uiting breng.
Daarbij moet ik me natuurlijk ook sexueel tot die persoon aangetrokken voelen.
(Sex zonder al die andere intimiteiten zegt en doet mij niets)
Zij is dus even belangrijk voor mij als mijn man.
Bij die persoon,moet ik me dus helemaal goed kunnen voelen en erop kunnen vertrouwen dat ik ook die positie bij haar inneem.
Dat ze met me meeleeft,in goede en slechte tijden,mij daarbij steun biedt als dat nodig zou zijn.
Dat ik mijn kwetsbare kanten kan laten zien,zonder gekwetst te worden.Dat ik me velig voel,en een zachte plek om te vallen.
Dat er wederzijds interesse is voor elkaars beleven.
Dat alles bespreekbaar is,zonder een oordeel.
Dat je elkaar in elkaars waarde laat,ook als je iets niet begrijpt.
Vertrouwen,vergevingsgezindheid,wederzijds begrip over hoe die ander in zijn/haar gevoel staat.
Goede communicatie en het uitwisselen van.
En zo zijn er nog meer van die dingen.
Of die persoon nu dagelijks in mijn leven is,is niet zo belangrijk,belangrijker is dat je voor elkaar kiest,en bij elkaar wil horen,en daarin een vorm kiest,die bij jou past.En waarin jeje [b]gelukkig[/b] voelt.

Relaties zijn er in veel verschillende vormen,zoals bee-Cee ook al beschrijft,maar vriendschappen ook.
Hoe diep je daarin gaat of lief hebt,ligt aan jezelf en die ander.
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 18-10-2012 20:28

[quote]Verder zie ik niet veel verschil met een gewone vriendin. Ik klets over dezelfde dingen met beiden. [/quote]


Ik schreef dit wel erg oncharmant neer........zoals gewoonlijk..... Ik vertel Isis natuurlijk meer dan mijn gewone vriendinnen. Als ik ergens, gevoelsmatig, over in zit, dan is Isis mijn eerste praatpaal.

Ben met de vriendinnen natuurlijk ook close, zoals gewoonlijk bij vriendinnen........maar eerst gaat het via Isis, eerst wil ik haar mening horen.......

Gewoon om ff recht te zetten.......uch..... :oops:

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 18-10-2012 20:45

[color=violet]Hihi lekker ding! :-) [/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Silly
Berichten: 380
Lid geworden op: 11-09-2012 22:08

Bericht door Silly » 24-10-2012 00:11

[quote]Dat alles bespreekbaar is,zonder een oordeel. [/quote]
Dit is bij mijn lief helaas niet het geval, en dat neemt een stuk veiligheid weg, die ik zo nodig heb.
Hoop is een voorschot op toekomstig geluk.

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 24-10-2012 08:01

Precies Silly,en wanneer je je niet velig voelt,kun je je zelf niet zijn.
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

BeeCee
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-03-2012 15:01

Bericht door BeeCee » 24-10-2012 09:35

[quote="Rommy"][color=violet]Hihi lekker ding! :-) [/color][/quote]

daar moet ik even van glimlachen. Ik ga elk jaar met een groepje jonge Nederlanders ( 16 - 21) Naar een internationaal jongeren kamp in Engeland. Het is altijd een spelletje om iedereeen een zinnetje Nederlands te leren.
En een van de zinnetjes is : "He, lekker ding".

En dan hoor je opeens iemand "he lekker ding' roepen over het terrein met een frans,duits, spaans, engels of zelfs koreaans accent. En ik zie het nu ook wel eens op Facebook voorbijschuiven. Kortom, het blijft een smile-moment!
Champignon, Champignon, Champignonnetje,
Champignonnetje dat pruttelt in het vet.

Oh wat is fonduën gezellig en lekker !!!!