Jaloezie in de relatie

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 05-08-2012 23:58

haha ja, gaan jullie maar lekker zitten.......niet aan elkaar hoor!!

Het gaat er om dat ik het gewoon onzin vind dat mensen dus niet met elkaar uit kunnen gaan, of dat dus voor een weekendje is of voor een avond, omdat er iemand een relatie heeft.

Omdat ik het gevoel heb dat er dan gelijk gedacht word dat, als er een lesbische vrouw met een andere lesbische vrouw op stap gaat, er gelijk gesproken gaat worden over de kat op het spek binden.

Ik heb het hier niet gehad over gevoelens die gelijk aan de kant moeten worden geschoven.......over het toch doen al vind de ander het vreselijk........ Ik heb het er over dat een vrouw gewoon een leuke avond heeft, met medeweten van haar vriendin.

En ja, toevallig reageren de bi vrouwen hier zo op en zijn white en ik de verplichtingsvrije dames, die een relatie hebben met een getrouwde vrouw, die hun eigen gezin hebben en waar wij maar ingepast worden.......

Misschien moeten jullie ook eens in zo een situatie gaan zitten voordat jullie roepen dat "wij" ons leven helemaal aan moeten gaan passen aan onze dames. Wij leveren nl ook aardig wat gevoelens in.

Wij spenderen onze tijd met onze gewone vriendinnen......onze lesbische vriendinnen......en alles wat maar speelt in onze levens. Als mijn vriendinnen vragen of ik ergens mee naar toe ga, of dat nu in een hotel is of niet, dan wil ik dat graag kunnen doen. Ik plan de tijd dat ik met Isis heb in........en als er weekenden zijn waar wij elkaar niet zien.......en zij wat willen gaan ondernemen.......ja, dan wil ik daar ook graag bij zijn want dat vind ik gewoon gezellig!

Gewoon gezellig! Heb dat nooit gehad........vriendinnen......en nu krijg ik ze eindelijk en daar wil ik gewoon van kunnen genieten op een hele normale manier.

En idd, dan denk ik maar heel gek ofzo.......maar als mijn dame zou zeggen dat ze een weekendje ergens naar toe gaat......met een vriendin ofzo.......dan zeg ik.......Heel veel plezier, schat!!

En waarom??? Omdat ik haar dat ook gewoon gun! Ik zie daar niks geen punt in! Ik denk absoluut niet na over vreemd gaan ofzo. Waarom zou ik in godsnaam????

Gast

Bericht door Gast » 06-08-2012 09:33

Nergens staat dat jij niet mag doen wat je wil maar jij opent dit topic en vraagt naar meningen, ja ms kun je er dan de volgende keer beter bijzetten, dit topic is alleen voor jaknikkers want ik wil geen andere meningen lezen of dit topic is alleen voor potten.

Niemand heeft ook gezegd dat er meteen gedacht wordt wat jij schrijft, het zijn gewoon vrouwen die opschrijven wat hun gevoel bij zo'n situatie is of zou kunnen zijn.

"waar wij maar ingepast worden" kijk die frustratie zul je zelf op moeten lossen, daar helpt zo'n topic niet aan maar als het onderliggende is, dat doe je zelf, daar kun je geen ander voor verantwoordelijk houden en zul je ook zelf op moeten lossen!

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 06-08-2012 09:44

[color=violet]Wat jij uit je hoofd moet zetten is dat dit verhaal over vreemd gaan gaat, dat gaat het nl van beide kanten niet..........oke er zal heus wel eens een angstsprietje naar boven komen "wat als".........
en dan noem ik in een slaapkamer liggen met iemand "de kat op het spek binden" maar dat is duidelijk de angst van de ander en heeft niets met jou te maken.!

Waar het voornamelijk om gaat is dat je iets doet waarvan de ander denkt dat dat iets is wat je samen als partners doet en niet met een willekeurige andere vriendin!

Ik begrijp jou heel goed Bubs en ik vind ook dat jou weekendje gewoon moet kunnen want inderdaad jullie leven gaat buiten onze bezoekjes gewoon door......net als het onze trouwens.
Ga er maar van uit dat wij het moeilijk blijven vinden maar dat jullie ( tot een bepaalde grens ) wel die dingen moeten blijven doen! :evil: [/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 06-08-2012 12:42

[quote="Bubbels"]Dan heb ik hier een volgend iets waar ik jullie mening wel eens over wil horen.

Maakt het voor jullie verschil of jouw vriendin uit gaat met een lesbische OF een hetero vriendin van haar? Ze gaan een stad bezoeken en blijven daar in een hotel slapen bv......


Dat vraag ik omdat ik dat dus ga doen en ik dus van isis geen commentaar krijg maar juist degene waarmee ik ga......die zou dat niet goed vinden als haar vriendin dat zou gaan doen. :shock:

"Als ze met een hetero vriendin zou gaan, vind ik het niet erg, maar een andere lesbische vrouw.......nee, dat zou ik niet willen"

Tja.....ik vind dat wel zo stigmatiserend. (weet niet eens of dit wel een woord is.....)
Net als of de lesbische vrouw gelijk het bed in zou duiken met een andere lesbo!

Waarom durft ze haar wel te vertrouwen met een hetero vriendin maar niet met een lesbische vriendin?? Dat heeft toch met vertrouwen te maken of zie ik dat nou zo verkeerd?

Ik zou daar heel geen problemen mee hebben als isis dat zou gaan doen. Ik vertrouw haar toch gewoon? Je hebt toch een relatie met elkaar.......gaat dat gevoel dan gelijk weg als iemand met een andere lesbo wat gaat ondernemen?

Dus.......dan zou geen enkele lesbische vrouw, een andere lesbo als gewone vriendin kunnen hebben........ :shock: :?[/quote]


Dit was mijn vraag........ik heb het hier niet over het feit dat er iemand erg gekwetst gaat worden omdat iemand dus wat onderneemt met iemand anders!
Ik heb het gewoon over het losstaande feit.........Zou het verschil maken of je vriendin dus wat onderneemt met een lesbische vrouw of een hetero vrouw?

Klaar! Dan komen jullie ineens met dingen als gekwetste achterblijvers.........mensen die het toch doen........en dat jullie het niet zouden doen......blabla......

Iedereen is hier anders, dat is wel duidelijk. En dat mag ook allemaal........maar net als dat jullie bij jullie standpunt blijven, blijf ik bij het mijne.......

Ik vind, ook in een relatie, dat je je eigen leven mag leiden. Ik ben heel gek op Isis maar als zij er niet is, gaat mijn leven ook gewoon door hoor, met mijn kennissen en vriendinnen.

Ik ben zo monogaam als de nete......vertrouw mijn dame daar ook volledig in......en zo wil ik ook graag leven. Heerlijk relaxed......wetend dat ik ook met haar weer leuke dingen ga doen die voor mij veel meer betekenen dan zo een shopweekendje.

Ik ben ook blij als ik iemand zoals ons suus zie........die heerlijk haar eigen leven leidt......overal lekker naar toe gaat, iedereen bezoekt op haar route, geniet van het leven.........met de wetenschap dat haar vriendin er is voor haar en waar ze weer met plezier naar toe gaat als hun tijd er weer is.

Prachtig vind ik zo een relatie. Waar dat soort dingen gewoon mogelijk is zonder de verwijten, de angsten en noem maar op. Gewoon weten dat je bij elkaar hoort.........waar je ook uit hangt......en wat je ook doet.......Dat is voor mij pas een relatie......dat vertrouwen......Heerlijk! Je bent er voor elkaar maar omdat je elkaar niet zo vaak kan zien, pas je je leven daar op aan en als dat dan zo kan gaan.........Machtig.

Gast

Bericht door Gast » 06-08-2012 12:47

Zoals altijd loopt een topic niet volgens een vast stramien en loopt het soms de ene kant op en soms de ander, dat gaat nu eenmaal zo en er komen dan ook andere onderwerpen bij, blablablablaaaaaaaaaaaaa ja je vraagt het op een vrouwenforum, wat denk je dan dat er gebeurt?

Niemand zegt dat jij van mening moet veranderen of niet monogaam bent of geen eigen leven mag leiden maar als je een mening vraagt, moet je niet verwachten dat dat altijd de jouwe is!

En wat dat heterodenken betreft, de tolerantie die je voor jezelf wil, is ook fijn voor een ander...........

Suus
Berichten: 418
Lid geworden op: 12-02-2012 13:43

Bericht door Suus » 06-08-2012 20:51

Ik lees dit onderwerp vandaag voor het eerst en moet jullie zeggen dat ik ieders mening kan snappen..waarschijnlijk omdat ik zelf in beide situaties heb gezeten....

Als een ongebonden vrouw een relatie heeft met een gebonden vrouw - of ze nog in haar huwelijk zit of om de week de kinderen heeft - blijft de keren dat ze elkaar kunnen zien beslist worden door de gebonden parner, of ze dat nu wil of niet....de vrije vrouw schikt zich in dit geval naar de vrije weekenden van de gebonden partner.....

Mijn vriendin is dan wel gescheiden, maar...heeft om de week haar kinderen. En omdat deze nog steeds moeite hebben met de situatie - en ook zeker met mij als vrouw die in hun ogen de schuld is van de scheiding met papa - zien wij elkaar in het gunstigste geval om het weekend.

En...als ik heel eerlijk ben, is dat voor mij te weinig om een stabiele relatie op te bouwen en elkaar echt goed te leren kennen....
Het liefst zou ik haar ieder weekend zien, maar...dat is nu eenmaal niet mogelijk en...zal nog wel even zo blijven.

Mijn kinderen zijn de deur uit...mijn ex-man heeft al 2 jaar een vriendin waar hij meer dan de helft van de week doorbrengt.
Komt er dus op neer dat ik om het weekend "alleen" ben....

Gelukkig is inmiddels mijn roze netwerk flink uitgebreid geworden zodat ik me in de weekenden zonder haar meestal ook goed kan vermaken.
Dat zijn dus wél roze uitjes en kom ik meer en meer in deze wereld...
Mijn vriendin weet dat ik het het fijnst vind als zij ook bij deze festiviteiten aanwezig kan zijn, maar...vaak (lees meestal...) heeft ze dan net de kinderen....
Dus...."moet" ik daar aleen naar toe....
Dit jaar viel PPK, Flevovuur,Roze Zaterdag,Gay Pride en straks Prinsengrachtconcert allemaal in dat "andere" weekend dat ze de kinderen heeft....
Ik moet er niet aan denken om deze gebeurtenissen te moeten missen omdat mijn vriendin dan niet kan..
Dus..ga ik alleen...

Als er wederzijds vertrouwen is,en je weet dat je relatie "goed" zit is dat geen enkel probleem.....
Ik zou er niet aan moeten denken om 11 dagen "op haar te moeten wachten" ......daar is het leven te waardevol en te kort voor...

Bovendien heb ik 10 weken vakantie per jaar en mijn vriendin moet het met veel minder doen.
Ook een vakantie vul ik soms in met een andere vriendin.
Twee weken geleden maakte ik een fietstrektocht door Duitsland met een andere lesbische vrouw.
Allebei in ons eigen tentje....en dat vindt mijn vriendin geen enkel probleem.
Ze gunt het me en...ze vertrouwd me....

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 06-08-2012 21:52

[color=violet]Fijn om ook jou verhaal te lezen Suus.......je partner zal blij zijn dat jij toch voor haar kiest ook al is de tijd beperkt!!


Knap van haar dat ze je in volledig vertrouwen vakanties, feestjes en dagjes uit met anderen laat delen......zo is het ook beter vol te houden! :evil: [/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 07-08-2012 10:27

[color=orange][i]

HIhi..nou dat het stof doet opwaaien dit topic blijkt wel .. :?:
Rommy en ik hebben hierover tussendoor ook nog het een en ander over en weer geklepperd..!

Dankje voor het delen van jouw ervaring Suus..mooi voorbeeld van hoe het kan. :evil:
En waarom kan dat..?
Zoals je al aangeeft, omdat jouw vriendin jou vertrouwt en jij haar.. en jullie het elkaar in die gezonde vrijheid, gunnen om op eigen manier je vrije tijd in te vullen.

Daar komen we toch weer bij de hoofdzaak, dat vertrouwen de basis is van een goede relatie.


Ik wil graag even rechtzetten uit bovenstaande reacties voor er een idee ontstaat wat zo niet is, dat uit voorgaande vervelende ervaringen een volgende relatie moet 'boeten.'
Wees niet bang, dat is hier niet het geval. En gelukkig maar.

Het enige verschil is, dat ik door voorgaande ervaringen geleerd heb, dat het nuttig is, om bij een geschil, beiden eerst wat dieper bij jezelf naar binnen te kijken, voor zomaar in wilde weg onder de noemer van liefde, de een zich aanpast omdat de ander iets niet wil of vindt dat iets niet moet.


Er mag gerust een [b]alarmbel gaan rinkelen[/b]..
als de een gewoon een gezelligheids uitstapje doet met wie dan ook, waar dan ook..en meer niet..
en de partner zegt, wel te vertrouwen, maar toch aangeeft pijn te hebben/ zich gekwetst te voelen/teleurgesteld te zijn..etc. :(


Dat is namelijk een [b]signaal [/b]dat er meer aan de hand is bij iemand, dan wat die in eerste instantie zal laten blijken.
Zou het enkel gaan om het verschil in 'normen en waarden' bijv.
-wat dan in feite vaak niets anders is, dan een verschil in gewoonte-..dan is dat juist prima iets waar je elkaar gerust in eigen waarde laten, want dat veroorzaakt namelijk geen pijn.

Maar als de ander aangeeft dat toch te hebben, is het dus essentieel voor de relatie om tot op de bodem te gaan, wat die pijn dan precies veroorzaakt.
En ik weet, uit eigen ervaring..daar is moed voor nodig..en dat daar best tijd overheen kan gaan voor je tot de kern komt.

We hebben namelijk allemaal onze eigen maskerades ontwikkeld, om onze pijn achter te verbergen, zodat we 'm zelf niet meer voelen. En daardoor vaak zelfs 'vergeten'..!
Waardoor iemand zelf er zeker van kan zijn, dat er verder niks aan de hand is!
En om voorbij al die opgetrokken muurtjes te komen, van 'overtuigingen' etc. die we zelf heilig geloven en aan vasthouden,- immers dat is onze pijnbescherming..!- tot wat er werkelijk speelt, is vaak een flinke weg.


Als je bij jezelf een soort paniekgevoel bemerkt, een heftige reaktie als pijn of verdriet.. durf jezelf dan eens de vraag te stellen: "waaròm heb ik er nou zo'n moeite mee..?
Wat gaat er allemaal door mijn hoofd..waardoor ik mij zo voel..?"
:shock:

Die moeite nemen ipv gelijk in volle emotie te reageren..is echt de moeite waard..!
Je leert jezelf beter kennen, en ook elkaar..waardoor de relatie juist groeien kan ..!
En wat is er mooier dan dat.. :-(



[/i][/color]

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 07-08-2012 14:56

Jij hebt het nu over uitstapjes,nou ik heb er helemaal geen probleem mee,als mijn partner een uitstapje zou maken,hij mag van nl doen wat hij wil,wanneer hij wil en met wie.
Maar in bed liggen met een andere vrouw nou nee,hij zou mij trouwens ook niet"gunnen" om naast een andere man te gaan liggen.
Ja op het strand :razz:
Een vrouw dat ligt even iets anders,dat is en zal altijd uitvoerig gesproken worden.

Als je op wat voor manier dan ook een deeltijd relatie hebt(wel of niet uit vrije keuze),is het natuurlijk normaal dat je daarnaast ook je eigen leven leidt,(zoals bv Suus)maar ik vind wel dat sommige dingen(intimiteiten) in overeenstemming moeten zijn met de gevoelens van je partner.
Waarom ga je anders een relatie aan?
Onder die intimiteiten valt bij mij zeker het in bed liggen,met een partner,die hetzelfde geaard is.En waarvan je weet dat dit op gevoelsgebied,niet zo makkelijk ligt bij je partner.
Het is wel zo makkelijk om te zeggen ik vertrouw,maar in de praktijk ligt dat vaak anders.
Verder mag je er van mij mee koffiedrinken,naar de bios,pingpongen enz
Afijn dat heb ik dus al eens gezegd.
Ik ben van de lange duur relaties,dus doe dingen in overleg.
Inmiddels ben ik,of zijn wij 30 jaar gehuwd,kennen wij elkaar en vertrouwen elkaar.
Dus we zullen toch wel iets goed doen :cry:
Wij laten elkaar gezond vrij,zoals dat genoemd wordt.
Dat je tegenwoordig 30 jaar bij elkaar bent,zonder ruzie strijd of wat dan ook mag een wonder heten.
Ook wij hebben onze dingen en pijn en verdriet en moeilijke momenten meegemaakt.

Ik ben zelf een persoon die mij makkelijk uit,geen muurtjes hoeft op te trekken.Pijn en verdriet op eigen wijze verwerkt.
Gevoelens regelmatig onder de loep legt,maar toch altijd weer bij mezelf uit komt,en gelukkig maar.
Mijn man is vaak wat betreft emoties een grote muur lol.
Verder ken ik het ook van beide kanten,en tegelijkertijd een deeltijdrelatie hebben en een vaste relatie,en dat betekent,open en eerlijk zijn,dingen bespreekbaar maken en soms een middenweg vinden,dus rekening houden met meerdere personen,en zeker ook met mijzelf.
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

Gast

Bericht door Gast » 07-08-2012 15:45

Pingpongen :razz:

Terug naar “Relaties”