Jaloezie in de relatie

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 05-08-2012 11:51

[color=violet]Waar sommigen bang voor zijn en ook dat zie ik in de praktijk wel gebeuren, dat als je toegeeft aan de angst en de ander tegemoet komt er weer andere dingen komen wat de angst op doet laaien!!

Je gaat dus niet meer een weekend met iemand in een hotel omdat je vriendin dat moeilijk vind, dan blijkt dat ze na verloop van tijd ook moeite te hebben met het feit dat je met iemand koffie drinkt in hetzelfde cafe'tje als waar jullie ook altijd samen zitten want dat hoort toch bij haar en mij???

Oke dan doe je dat ook niet meer maar ga je ergens anders zitten maar bestel je hetzelfde als wat jullie samen altijd eten op zaterdag! :arrow: :smile:

Ik denk dat dat de reden is waarom sommige mensen zo vasthouden aan een bepaalde vrijheid........en tja waar ligt ook hier de grens??

Het lijkt overdreven maar het komt echt voor! [/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Gast

Bericht door Gast » 05-08-2012 12:22

Nou ik ga met meer mensen wat drinken als dat ik er mee in bed lig ....... essentieel verschilletje, lijkt me zo.

Maar buiten dat, dit vind ik dus iets heel anders, dat is een grens die steeds [u][b]we[/u]er [/b]wordt verlegd en dat is heel wat anders. Dan moet de ander zich steeds weer aanpassen, dat bedoel ik niet.

Een grens steeds weer moeten verleggen is wat anders dan iets wat je niet leuk vindt of je partner vindt het niet leuk en dat je het daarom niet doet.

Nou ja soms vraag ik me af wat die vrijheid bij sommige mensen inhoudt....als ze in de ene relatie zich zelf weg hebben gecijferd, moet de volgende relatie daar dan voor boeten om ineens alles te moeten pikken??? Is dat vrijheid? Ik denk het niet, je denkt dat het vrijheid is maar het is net zo iets wat iemand zich zelf heeft opgelegd.

Je weet op een gegeven moment wel wat iemand wel en niet leuk vindt en dan bedoel ik niet of iemand geen spruiten lust. Ik vind het niet verkeerd om daar rekening mee te houden, je kunt denk ik ook best een dag met iemand weg maar waarom moet dat hotel erbij, geeft dat nu echt zoveel meerwaarde als je je partner, ik zeg niet dat het in dit topic zo is maar ik ga er even van uit, er pijn mee doet. dat kan ik me niet indenken en begrijpen maar ja wie ben ik zei de gek.

Ik ben gewoon altijd nieuwsgierig naar het doel ervan, waarom doen mensen zoiets. Wat wil je er mee bereiken, voel je je dan ineens veel beter? Van die hersenspinsels....

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 05-08-2012 12:38

Het gaat er gewoon om dat je elkaar in elkaars waarde laat,en niet moedwillig/bewust kwetst,waarmee dan ook.
Dat kan ook door te zeggen,alles moet kunnen,ik verwacht niets,om jezelf in te dekken tegen eventuele pijn.
Gewoon rekening met elkaar houden,en als je van elkaar houdt,diegene zo belangrijk voor je is,dat je uit liefde dingen voor elkaar over hebt of laat,zeker als je weet dat ze gevoelig liggen

Het is vaak dingen doen voor de ander zonder eigenbelang.
Samen speciale dingen/momenten delen.
Natuurlijk kun je ook speciale momenten delen met anderen,alleen niet dezelfde anders is er ook niets speciaals meer aan.
Een goede relatie,is elkaar meer geven dan ontvangen,bewust zijn waar de de ander mee kunt plezieren of in kunt steunen.
Waarin je samen dingen,zoals verdriet /pijn/en vreugde met elkaar kunt delen.
En soms begrip moet hebben voor de ander zijn tekortkomingen.
Rekening houden met die mens,die je gekozen hebt voor een relatie.
Twee die naar dezelfde kant heen buigen,raken elkaar nooit.

@roosje,mensen hebben vaak uit pijn hun grenzen zo scherp gesteld,dat ze niet meer flexibel zijn en de behoeftes van hun partners niet meer(willen) zien.
Ook is het zo dat mensen vanuit pijn en onmacht,respectloos worden met woorden of daden of het misbruiken van die speciale momenten,en zo die pijn projecteren op de ander,om zich zelf beter te voelen.
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

Gast

Bericht door Gast » 05-08-2012 13:08

Ja Sun, ik begrijp dat stukje begrijp ik dan weer wel ;-)dat mensen reageren vanuit iets wat ze zelf is aangedaan, maar moet je je lief dat dan ook weer aandoen?

Je kunt denk ik ook denken, dat vond ik vreselijk en dat gun ik een ander ook niet. Soms is het lastig dat begrijp ik wel.

Waarom wil je een relatie als je met essentiële dingen geen rekening kunt/wil houden? Dat vraag ik me dan af.


Van mij mag iedereen met iedereen naar hotel, al is het elke dag ;-) maar voor mij zijn zulke dingen net iets specialer dan een kopje koffie drinken en doe ik dat ook liever met speciale mensen. En als ik er mensen verdriet mee zou doen, dan zou ik me af moeten vragen, is dat het waard, is het echt nu zo heel belangrijk om er een hotel aan vast te plakken?

Nou ja het zal wel duidelijk zijn ondertussen wat ik er van vind ;-)))

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 05-08-2012 14:43

[color=violet]Misschien wil je het nog 1 keer uitleggen Roosje? :razz: [/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

vlindertje
Berichten: 210
Lid geworden op: 28-02-2012 13:29

Bericht door vlindertje » 05-08-2012 16:59

:razz:


Ik snap beide standpunten, heb in beide schoenen gestaan...

Ik zou willen dat het kon zoals White Wings het omschrijft...
Ooit een normaal mens ontmoet? En, beviel het?

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 05-08-2012 17:58

Zoooo, ben terug van mijn weekendje weg! In een hotelkamer gelegen met 2 gescheiden bedden, met een kastje er tussen.......en dat doet er geen reet toe!

Ik blijf het heel apart vinden dat jullie..... bi dames, gelijk een hele fantasie hebben over het feit als iemand met een andere vrouw een avondje weg gaan en daar blijven slapen.

Dat vind ik wel zooooo een hetero gedachte! Denken dat er gelijk gevoosd wordt omdat die ander ook een lesbo is! Dat zit inderdaad in JULLIE gedachten!

En wat rommy ook ergens schreef.......nu is het het nachtje overnachten fout.......dan mag een avondje doortrekken niet meer.......dan dat bezoekje met haar aan een bar.......niet meer uit eten.......noem maar op!

En wat zie ik.......tis merendeel de bi vrouwen die zo reageren. Die vrouwen die een man thuis hebben zitten en onderwijl om zich heen lopen te kijken naar een vriendin met dat beetje meer.....

Nee, ik vind dat niet echt rijmen. Waar ik gewoon grotendeels over val is het feit dat jullie dus maar aannemen dat iedere lesbo, een andere lesbo in het kruis grijpt als ze samen zijn! :(

En dan denk ik.........jullie weten toch wel beter???.........en dan denk ik........mmm, misschien herkennen jullie het zelf wel........en zijn jullie gekwetst op deze manier........

En als iemand daar heel veel moeite mee heeft, dus dat haar partner eens uit gaat met iemand anders en daar blijft slapen.....waarom moet dan die uitgaander toe gaan geven??

Ik draai het dus graag ook eens om........waarom kan jij je vriendin niet gewoon vertrouwen en het haar gunnen om eens een weekendje uit te gaan? En nogmaals........als Isis mee gaat met mij, ben ik ook veel blijer er mee!

Ik zie Isis een paar dagen in de maand.........en moet ik dus mijn eigen leven hier, als vrouw die gewoon weg kan gaan, helemaal ophangen aan haar vrije dagen?

Als wij samen zijn doen we ook leuke dingen. Gaan we geregeld weg naar een hotel of sauna.

Maar buiten het leven dat ik met Isis heb, heb ik ook mijn eigen leven. Ik doe graag dingen met anderen,want ik ben een mensenmens. Moet ik dan mijn dingen allemaal laten omdat isis er problemen mee zou hebben?

Ik kom haar graag in dingen tegemoet.......maar zij moet dan ook mij tegemoet kunnen komen.

Het is delen en geven........van beiden kanten.

Buiten dit alles blijf ik bij mijn standpunt, dat ik het enorm vreemd vind, dat JULLIE, als les/bi dames, de hetero's steunen in hun gedachten dat WIJ, heb met iedereen en alles zouden doen zo snel we de kans hebben!

Gast

Bericht door Gast » 05-08-2012 19:00

Ja hoor, de bi vrouwen doen het weer...........

Gast

Bericht door Gast » 05-08-2012 20:14

Ik dacht dat ik hier als vrouw mijn mening kon geven maar goed blijkbaar wordt dat gelinkt aan mijn geaardheid.

Wat is er mis met heterodenken? Gaan we nu een hetero intolerantie hier inlassen?

Volgens mij heb ik nergens gelezen dat lesbo's elkaar meteen in het kruis grijpen of iets van dien aard, ms eerst nog eens goed lezen want ik heb blijkbaar iets gemist.

Maar goed ik ga lekker ff heterodenken op de bank :-)

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 05-08-2012 21:24

Tsja,volgens mij slaat dit verhaal van jou nergens op hoor Bub,beetje in doordraven vind ik dat.
Een relatie is een relatie,of dat nu bi,les hetero,of wat dan ook mag zijn.

@roosje,dan ga ik even naast je zitten op de bank,kopje koffie? :?:
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

Terug naar “Relaties”