Jaloezie in de relatie

merelvrouwke
Berichten: 77
Lid geworden op: 12-02-2012 10:03

Bericht door merelvrouwke » 12-08-2012 21:28

Ik vind dat het niets uitmaakt welke geaardheid die vriendin heeft. Het is toch niet omdat zij toevallig op vrouwen valt dat ze op mij en ik op haar val of dat we ineens zin zouden krijgen om te vrijen met elkaar terwijl we altijd gewoon vriendinnen waren? Kan er mij niets bij voorstellen... of het moet zijn dat ineens de vlam in de pan schiet. Lijkt me weinig waarschijnlijk...

Als mijn vriendin, en dat is nu niet zo, er echt heel veel moeite mee zou hebben, ik weet niet, wellicht zou ik haar dan wat tegemoetkomen erin, denk ik.
Tussen het volhouden door, mag je best even rusten.

merelvrouwke
Berichten: 77
Lid geworden op: 12-02-2012 10:03

Bericht door merelvrouwke » 12-08-2012 21:32

[quote="merelvrouwke"]Ik vind dat het niets uitmaakt welke geaardheid die vriendin heeft. Het is toch niet omdat zij toevallig op vrouwen valt dat ze op mij en ik op haar val of dat we ineens zin zouden krijgen om te vrijen met elkaar terwijl we altijd gewoon vriendinnen waren? Kan er mij niets bij voorstellen... of het moet zijn dat ineens de vlam in de pan schiet. Lijkt me weinig waarschijnlijk...

Als mijn vriendin, en dat is nu niet zo, er echt heel veel moeite mee zou hebben, ik weet niet, wellicht zou ik haar dan wat tegemoetkomen erin, denk ik.[/quote]

Haha, en pingpongen laat Carly me liever met een ander doen denk ik... die ene keer was niet zo'n succes :razz:
Tussen het volhouden door, mag je best even rusten.

Carly
Berichten: 43
Lid geworden op: 12-02-2012 22:03

Bericht door Carly » 12-08-2012 21:37

haha nee laten we samen ping pongen, was net zo leuk!

en deze topic.zoveel mensen, zoveel wensen en dus verschillen.
Ik zou er dus geen moeite mee hebben....waarom? Het zit bij mij in het vertrouwen in elkaar hebben, voel me er dus zeker in..maar kan me ook voorstellen dat een ander dat basisgevoel niet heeft en dan valt alles heel anders.,,,en dat deze zich daarom jaloers etc voelt.


En sorry Merelvrouwke...zou me dus niet aanpassen, wel begrip tonen voor jouw gevoel maar dat niet mijn leven laten lijden.......denk dat ik dan juist ontrouw aan mezelf zou zijn!..en dat zou dan tussen ons in komen staan.
all that we are, is the result of what we thought

merelvrouwke
Berichten: 77
Lid geworden op: 12-02-2012 10:03

Bericht door merelvrouwke » 12-08-2012 21:58

whaaaha, laat ons maar ons hotelleke houden binnen paar daagjes, met elkaar ...en gaan we lekker pingpongen ook dan :razz:
Tussen het volhouden door, mag je best even rusten.

Gast

Bericht door Gast » 13-08-2012 11:09

zelfs irma komt niet tussen jullie t estaan???poe zegggg...knap hoor!!!!!

Ik heb zelfs aardbeitjes gevoerd gekregen vna merelvrouwke,Carly..toen wij samen er een dagje op uit waren!!!!(oejjj...wat ben ik slecht he carly...dont knorrie...gewoon beetje jennen..you know me)

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 13-08-2012 11:32

[color=orange][i]

Nou Knorrie..mekaar aardbeitjes voederen moet kunnen..zolang je maar geen speeksel uitwisselt lijkt me.. 8-)

[/i][/color]

Gast

Bericht door Gast » 13-08-2012 12:00

Waar zo'n topic al niet op uit komt :razz: aardbeien, speeksel ;-))

lisa
Berichten: 155
Lid geworden op: 30-06-2012 18:48

Bericht door lisa » 19-08-2012 17:51

ik ben terug van vakantie
even bijlezen
jemig wat een boeiende duscussie
waar ik me soms erg over verbaas
het leven heeft de kleur die je het geeft

Carly
Berichten: 43
Lid geworden op: 12-02-2012 22:03

Bericht door Carly » 23-08-2012 21:46

Yes I knorr you he......zolang het maar aardbeitjes zijn! Zodra je aan de moulleux begint........nou dan trek ik eens aan je staartje!
all that we are, is the result of what we thought

lisa
Berichten: 155
Lid geworden op: 30-06-2012 18:48

Bericht door lisa » 17-10-2012 13:57

twee maanden geleden schreef ik al dat ik me af en toe over bovenstaande discussie verbaasde
nu dan de tijd genomen om te reageren
ik heb voor mezelf ff de meest relevante quotes op een rijtje gezet.... :

[quote="Bubbels"]Dan heb ik hier een volgend iets waar ik jullie mening wel eens over wil horen.
Maakt het voor jullie verschil of jouw vriendin uit gaat met een lesbische OF een hetero vriendin van haar? Ze gaan een stad bezoeken en blijven daar in een hotel slapen bv......
Dat vraag ik omdat ik dat dus ga doen en ik dus van isis geen commentaar krijg maar juist degene waarmee ik ga......die zou dat niet goed vinden als haar vriendin dat zou gaan doen. :shock: [/quote]

[quote="Bubbels"]
"Als ze met een hetero vriendin zou gaan, vind ik het niet erg, maar een andere lesbische vrouw.......nee, dat zou ik niet willen"
Dus.......dan zou geen enkele lesbische vrouw, een andere lesbo als gewone vriendin kunnen hebben........ :shock: :?[/quote]

er is toch wel een klein verschil
tussen gewoon vriendinnen zijn
- daar zal niemand bezwaar tegen hebben?! -
en met elkaar de nacht in een hotel doorbrengen

[quote="Rommy"][color=violet] Er bestaat ook nog zoiets als dingen laten omdat je je partner ermee kwetst door over haar gevoel heen te walsen!
Je ligt dus bij je vriendin in het hotel op één kamer, zij komt een vriendschappelijke hand om je heen slaan, een beetje tegen je aanliggen als vrienden omdat het zo'n gezellige dag was....er komt geen sex aan te pas hoor en het voelt ook niet hetzelfde als bij je eigen partner maar toch....... :shock:
Dus tot hoever ga je je eigen ding doen zonder rekening te houden met?[/color][/quote]

zoals als bovenstaand voorbeeld blijkt:
er is gewoon een verschil tussen als lesbische vrouw de nacht in een hotel doorbrengen
met een heterovriendin of met een lesbische vriendin
in het laatste geval
creeer je een situatie waarin iets zou kunnen gebeuren
waarin plotseling spontaan allerlei fysieke gevoelens naar boven kunnen borrelen
al was dat vantevoren niet de bedoeling en helemaal niet de intentie
gezellig wijntje erbij etc

ik ga ook niet met een andere man een hotelkamer delen
ik voel me daar niet prettig bij
ik weet gewoon niet welke gevoelens er bij die man naar boven zouden kunnen komen
al vertrouw ik hem erin dat hij met die gevoelens niets zou doen
ik voel me daar niet prettig bij

[quote="sunflower"]Waarom zou je uberhaupt zulke situaties opzoeken als je weet dat degeen waarvan je houdt er moeite mee heeft.
Je houdt gewoon rekening met elkaar,en hebt oog voor de dingen die de ander kwest en of gelukkig maakt.
Het is nogal erg makkelijk om te zeggen,dat het probleem ligt bij degeen die er last van heeft,zodat je er zelf niets mee moet of hoeft.
Ik vind dat een zeer egoistische instelling,van het is jouw probleem ,dus het ligt bij jou om op te lossen.
Nee het is een kwestie van rekening houden met elkaars gevoel,dingen afwegen,of laten als ze gevoelig liggen. [/quote]

[quote="Rommy"][color=violet] Net zo goed als ik moet accepteren dat mijn partner er geen moeite mee heeft en zoiets niet vanwege mijn gevoel laat, moet zij accepteren dat ik er moeite mee heb.........je draait niet even een knop om, gevoel laat zich niet sturen!! [/color][/quote]

[quote="sunflower"] Het gaat hier volgens mij om een tegenstelling van het beleven van iets,je gevoel dat je hebt, en persoonlijke waarden.
Goed dan accepteer je dus elkaars gevoel,en wat moet je er dan verder mee?
Het is volgens mij gewoon een kwestie van rekening houden met..,soms iets moeten doen,of juist nalaten,omdat je van iemand houdt.
Gevoel kun je ind niet sturen Rommy,maar je kunt wel respect hebben voor iemand zijn gevoel,en er samen een weg in vinden,waarin beiden zich fijn kunnen voelen.[/quote]

[quote="WhiteWings"][color=orange][i] Verschillende manieren van beleven..worden pas een probleem..als we vanwege onze eigen andere manier van denken, voelen en handelen dus iets gaan verwachten van de ander.
Dan laat je elkaar al meteen niet in de waarde.
[/i][/color][/quote]

[quote="WhiteWings"][color=orange][i] Plus dat ik inmiddels het besef heb, dat het nuttig is als beiden eerst onderzoeken..wàt er nou precies aan de hand is.
Dat levert dan tenminste dingen op..waar je het ECHT met elkaar over kan hebben..
En aan de hand daarvan..kan je kijken wie welk stapje naar het midden toe gaat nemen. Want in een relatie zal je beiden actief moeten werken om het te doen slagen.
[/i][/color][/quote]

[quote="roosje"]Maar wat ik nog steeds niet kan begrijpen, jaja ben niet zo heel snel ;-) waarom wil je zoiets doen als je iemand niet goed kent, eventueel je partner er erg veel pijn meedoet, wat is dan nog de meerwaarde?
Het heeft niks te maken met dat je je moet aanpassen aan de ander waar degene waar je het meeste van houdt, wil je toch geen pijn doen? [/quote]

[quote="Bubbels"]Ik blijf het heel apart vinden dat jullie..... bi dames, gelijk een hele fantasie hebben over het feit als iemand met een andere vrouw een avondje weg gaan en daar blijven slapen. [/quote]

@ Bubbels: ik vind het heel apart dat jij ‘ons bidames’ allerlei fantasien in de schoenen schuift die ik in deze discussie niet heb zien langskomen. Je vraagt zelf wat we ervan vinden en daar geven we antwoord op.

En ik vind het heel apart dat je zo scherp in termen van ‘wij lesdames’en ‘jullie bidames’ blijft denken. Wat ik mis in het geheel is begrip.

Mijns inziens vraag je aan je partner of die er moeite mee heeft. En al vind je rationeel dat diegene er misschien geen moeite mee zou moeten hebben: als ze aangeeft dat wel te hebben, dan houd je daar rekening mee. Gewoon uit liefde.

[quote="Bubbels"]
En wat zie ik....... [/quote]

Dat is inderdaad wat JIJ ziet, Bubbels......

[quote="Bubbels"] En wat zie ik .... tis merendeel de bi vrouwen die zo reageren. Die vrouwen die een man thuis hebben zitten en onderwijl om zich heen lopen te kijken naar een vriendin met dat beetje meer..... Nee, ik vind dat niet echt rijmen. [/quote]

Haleluyah Bubbels! Hier heb ik nu moeite mee. Wat een vooroordeel en veroordeling van bivrouwen blijkt uit deze opmerking! Een deel van de vrouwen op dit forum zou zich nu collectief beledigd kunnen voelen....!

[quote="Bubbels"]
Waar ik gewoon grotendeels over val is het feit dat jullie dus maar aannemen dat iedere lesbo, een andere lesbo in het kruis grijpt als ze samen zijn! :( ![/quote]

Ik heb hier geen enkele bivrouw die aanname zien doen. Wat ik wel heb gelezen, is dat een aantal bivrouwen zich bedreigd zou voelen, als hun vriendin met een andere lesvrouw in een hotel het bed zou delen.
Misschien geldt dat voor mezelf ook wel. Ik zou iig stinkend jalours zijn! Want vanwege het feit dat haar man zich bedreigd zou voelen in zijn relatie met mijn vriendin, als zij met mij een nacht in een hotel zou zitten, doen wij dat samen niet.

Wat ik wel in deze discussie lees, is dat jij e.e.a. lijkt te menen over bivrouwen, en hen allemaal over 1 kam lijkt te scheren.

[quote="Bubbels"]
En dan denk ik.........jullie weten toch wel beter???.........en dan denk ik........mmm, misschien herkennen jullie het zelf wel........ [/quote]

Waar ik over val, is het zwart-wit denken dat uit deze discussie blijkt, en de insinuaties tav ‘bivrouwen’. Ik mis het gebrek aan begrip en nuance.

[quote="Bubbels"]
haha ja, gaan jullie maar lekker zitten.......niet aan elkaar hoor!! [/quote]

Jeempie. Moeten ‘wij bivrouwen’ nu concluderen dat ‘jullie lesvrouwen’ ervan uitgaan dat wij gelijk aan elkaar gaan zitten als we samen op een bank zitten?!

[quote="Bubbels"]
Het gaat er om dat ik het gewoon onzin vind dat mensen dus niet met elkaar uit kunnen gaan, of dat dus voor een weekendje is of voor een avond, omdat er iemand een relatie heeft. [/quote]

Dat heeft dan ook helemaal niemand beweert.

[quote="Bubbels"]
Omdat ik het gevoel heb dat er dan gelijk gedacht word dat, als er een lesbische vrouw met een andere lesbische vrouw op stap gaat, er gelijk gesproken gaat worden over de kat op het spek binden. [/quote]

[quote="Bubbels"]
Ik heb het hier niet gehad over gevoelens die gelijk aan de kant moeten worden geschoven.......over het toch doen al vind de ander het vreselijk........ Ik heb het er over dat een vrouw gewoon een leuke avond heeft, met medeweten van haar vriendin. [/quote]

je leek je te verbazen dat degene met wie je op stap ging
zich verplaatste in jouw vriendin
zie onderstaande quote:

[quote="Bubbels"]Dan heb ik hier een volgend iets waar ik jullie mening wel eens over wil horen.
Maakt het voor jullie verschil of jouw vriendin uit gaat met een lesbische OF een hetero vriendin van haar? Ze gaan een stad bezoeken en blijven daar in een hotel slapen bv......
Dat vraag ik omdat ik dat dus ga doen en ik dus van isis geen commentaar krijg maar juist degene waarmee ik ga......die zou dat niet goed vinden als haar vriendin dat zou gaan doen. :shock: [/quote]

en: zij zou dat zelf dus niet goedvinden
dus: je kunt je vraag dus ook bij je stap-vriendin neerleggen

Mijns inziens maakt het gevoelsmatig gewoon verschil
of je de nacht in een hotel doorbrengt met een hetero of een les vriendin
dat is menselijk denk ik....

[quote="Bubbels"] En ja, toevallig reageren de bi vrouwen hier zo op en zijn white en ik de verplichtingsvrije dames, die een relatie hebben met een getrouwde vrouw, die hun eigen gezin hebben en waar wij maar ingepast worden....... [/quote]

ai wat pijnlijk
als je dat inderdaad zo ervaart

met wie je ook een relatie hebt
je moet je mijns inziens altijd voegen in elkaars' leven
met geven en nemen

[quote="Bubbels"]
Misschien moeten jullie ook eens in zo een situatie gaan zitten voordat jullie roepen dat "wij" ons leven helemaal aan moeten gaan passen aan onze dames. Wij leveren nl ook aardig wat gevoelens in. [/quote]

ai wat pijnlijk als je het inderdaad zo ervaart

als de één helemaal vrij is en de ander naast de relatie ook getrouwd is met een ander
tja, dan zul je moeten delen
dat weet je op het moment dat je die relatie aangaat
dan moet je niet meer verwachten dan mogelijk is
want dan wordt het voor beide partijen heel erg frustrerend

[quote="Bubbels"]
Wij spenderen onze tijd met onze gewone vriendinnen......onze lesbische vriendinnen......en alles wat maar speelt in onze levens. Als mijn vriendinnen vragen of ik ergens mee naar toe ga, of dat nu in een hotel is of niet, dan wil ik dat graag kunnen doen. Ik plan de tijd dat ik met Isis heb in........en als er weekenden zijn waar wij elkaar niet zien.......en zij wat willen gaan ondernemen.......ja, dan wil ik daar ook graag bij zijn want dat vind ik gewoon gezellig!
[/quote]

en dat is hartstikke logisch
en dat is voor degene die minder tijd beschikbaar heeft dan ze misschien zou willen,
die die dingen ook met je zou willen delen
misschien soms best wel moeilijk
en dat is dan weer iets dat zij moet accepteren
want het is een gevolg van het aangaan van een tweede relatie
daar heb je bij het aangaan van de relatie voor gekozen...
maar daar was je je op dat moment misschien niet zo van bewust...
het leven heeft de kleur die je het geeft

Terug naar “Relaties”