Jaloezie in de relatie

Plaats reactie
WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Jaloezie in de relatie

Bericht door WhiteWings » 15-07-2012 21:55

[list]

[url]http://youtu.be/O1jfiVqyKJg[/url]


[img]http://i148.photobucket.com/albums/s27/ ... eaveme.jpg[/img]



Maureen:
every single day,
i walk down the street
i hear people say 'baby so sweet'
ever since puberty
everybody stares at me
boys girls i can't help it baby
so be kind and don't lose your mind
just remember that i'm your baby

take me for what i am
who i was meant to be
and if you give a damn
take me baby
or leave me

take me baby or leave me

Maureen:
a tiger in a cage
can never see the sun
this diva needs her stage
baby lets have fun
you are the one i choose
folks would kill to fill your shoes
you love the lime light to now baby
so be mine and don't waste my time
cryin' 'oh honey bear are you still my, my, my baby?'

take me for what i am
who i was meant to be
and if you give a damn
take me baby or leave me

no way, can i be what i'm not
but hey, don't you want your girl hot?
don't fight, don't loose your head
'cause every night who's in your bed?
who?
who's in your bed?

spoken:kiss pookie

Joanne:

it won't work
i look before i leap
i love margins and discipline
i make lists in my sleep baby
whats my sin?
never quit
i follow through
i hate mess but i love you
what do with my improptu baby?
so be wise 'cause this girl satisfies
you got a prize but don't compomise
you're one lucky baby

Joanne: take me for what i am
Maureen: a control freak
Joanne: who i was meant to be
Maureen: a snob yet over attentive
Joanne: and if you give a damn
Maureen: a loveable droll geek
Joanne: take me baby or leave me
Maureen: a anal retentave

both: thats it
Joanne: the straw that breaks my back
both: i quit
Joanne: unless you take it back
both: women
Maureen: what is it about them?
both: can't live with them or without them

both: take me for what i am
Joanne: who i was meant to be
Maureen: who i was meant to be
and if you give a damn
Joanne: and if you give a damn then
take me baby, or leave me
Maureen:take me baby, take me or la-la-la-la-la-leave me
both: take me baby or leave me
spoken: guess i'm leaving i'm gone!



[/list:u]

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 16-07-2012 10:57

[color=orange][i]

Jaloezie..is natuurlijk iets wat al zo oud is als den beginne.. en iedereen heeft er wel eens mee te maken gehad in relaties..

Maar op een of andere manier lijkt het wel..of ik het steeds meer om me heen zie de laatste tijd..! :shock:
En dan heb ik het niet over de gewone gezonde jaloezie..waar we allemaal wat van hebben.. maar dan heb ik het echt over een soort paranoia-achtige kwaal..! :(

Bij ons boven-dertigers :-) ..heeft ieder ondertussen wel een eigen rugzakje opgebouwd waar we mee rondsjouwen.. en wat we dus ook meenemen in onze relaties..
Maar wat me opvalt..dat voornamelijk onder de jongeren het heel erg speelt..!

Mekaar mobiels checken..elkaar via whatsapp in de gaten houden..de ander controleren via Facebook..
En dan hebben ze nog een heel leven voor zich..en nu al zo wantrouwend..! :(

Ik vind het echt zorgwekkend..
Hoe moeten deze mensen ooit in staat zijn..om een relatie aan te gaan en te kunnen behouden..? :-|



[/i][/color]

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 16-07-2012 19:55

Denk je niet dat dat door de leeftijd komt? Ze gaan uit, drinken aardig wat en vliegen alle kanten op. En als er drank in het spel is, kan er van alles verkeerd gaan.

Ik denk, dat ze met de jaren, wat meer verstand krijgen. En met de jaren verdiept ook hun gevoel jegens elkaar, ze gaan elkaar meer vertrouwen.

En als er dan wat gebeurt........er gaat iemand vreemd.......ja, dan zijn de rapen gaar, want dan wordt de jaloezie geboren! Dan zal de getroffene zich altijd angstig voelen.......en bij de volgende relatie zal dat miss uiten in jaloezie.........

Ik denk zelf dat je er geen leeftijd aan kan hangen. Jaloezie is op elke leeftijd. En ik denk dat jaloezie ook niet erg is.........als het maar beheersbaar is en je leven dus niet gaat bestieren.

Gast

Bericht door Gast » 16-07-2012 21:11

Als het aan de drank lag, was het niet anders dan 30 jaar geleden want toen werd er net zo goed veel gedronken.

Ik denk dat veel telefoonverkeer, sms, whats up, social media er mee te maken hebben. Veel mensen zetten er alles op en iedereen bemoeit zich er mee. Daar komt wantrouwen ook snel om de hoek kijken want een onhandig geformuleerd bericht is al genoeg om van alles los te maken. Hoe vaak zie je niet dat mensen via sms, msn of zo iets dergelijks een misverstand hebben, ruzie krijgen. Je kunt soms ook te veel contact hebben denk ik.

Jaloezie is natuurlijk van alle leeftijden maar ik denk wel dat nu de tijd is dat mensen alles van elkaar weten, ook volwassenen maar meestal jongeren, het alleen maar versterkt.

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 16-07-2012 22:37

[color=violet]Robin (17) heeft een vriendin gehad die inderdaad wilde weten waarom hij haar sms jes niet meteen beantwoorde; hij zat zeker met een ander meisje op de pc, of hij sprak met haar af en ze moest precies weten waaromn hij niet met haar uit kon, waarom hij met vrienden weg wilde en niet met haar blah blah blah! Hij werd er gek van zei ie..... :?:

Toch maak ik vaker mee dat een relatie kapot gaat omdat iemand juist op oudere leeftijd de controle wil houden over zijn/haar partner, 3 keer per dag belt en nog net niet in paniek raakt als de persoon binnen een uur niets laat horen! Ik denk dat het vaak met onzekerheid te maken heeft, bang iemand kwijt te raken.......

Een vriendin van Ag en mij heeft dit allemaal net achter de rug, de man in kwestie was de eerste maanden zorgzaam, lief en voor alles in. Gedurende de relatie vorderde wilde hij steeds meer controle, hij sprak vaak negatief over haar kinderen, over ons als vriendinnen en hij wilde haar het liefst vlakbij .......ze kon dus niet alleen bij iemand langs!
We kunnen er een boek over schrijven pfffffff

Ik zie bij anderen hoe vermoeiend zoiets is en hoe dichter je iemand bij je wil houden hoe meer iemand van je verwijderd!

Ik heb op een bepaalde manier ook wel soortgelijke gevoelens gehad; door dingen die je in het verleden meemaakt kun je verhalen/gebeurtenissen verkeerd interpreteren, als dat te lang duurt zonder ze uit te spreken en te vragen of het beeld klopt wat je hebt (angst) zie je dingen die in jou hoofd zitten maar niet echt gebeuren! Ag en ik hebben daar (na soms heftige discussies) toch steeds over kunnen praten en ik zag dan in de meeste gevallen wel mijn deel daarin......[/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Mea
Berichten: 1113
Lid geworden op: 25-05-2012 21:49

Bericht door Mea » 17-07-2012 08:12

Het is denk ik zo, dat jaloezie inderdaad van alle leeftijden is en dat het bij jongeren erger lijkt, omdat ze inderdaad zoveel inf. op sms en facebook delen. Maar daardoor ook meer contacten hebben als vroeger.
En als je een type bent die onzeker is, doe je soms rare dingen om iemand te behouden, kan erover meepraten.
Maar nu ik er op terug kijk is het echt een heel vervelend iets; en het ergste is inderdaad dat je er eerder iemand mee verliest dan behoudt. :cry: :-(

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 17-07-2012 09:09

Niets is een mens vreemd ,ook jaloezie niet,als het maar met mate is.
Als je erin doorslaat krijg je controledwang,en dan wordt het allemaal wel ernstig,gaat de relatie eraan.
Ik zie ind vooral bij mijn zoon,dat alles via sociale media verloopt,men elkaar bespiedt en controleert.
Iedereen wil alles van elkaar weten.
Ik blijf het een ongezonde situatie vinden.

Zelf ben ik alleen jaloers als iemand mijn man benaderd,en op zodanige wijze dat het mij opvalt.
Ik heb dat ind altijd bespreekbaar gemaakt.
Hij had vaak niets door als een of andere dame van zijn werk,teveel aandacht aan hem besteedde naar mijn zin.
Soms wekt iemand bij die ander ook wel jaloezie op,door haar/zijn manier van doen.

Een dosis "gezonde "jaloezie betekend dat je bang bent om die persoon te verliezen,omdat die jou dierbaar is.
Maar wanneer je uit onzekerheid gaat controleren,elkaar zo nodig tig keer per dag en op vakanties moet contoleren en vaak manipuleren,dan is het netzoiets als een hand zand,die je te stijf vast wil houden en waardoor het zand dus ontsnapt.
Mij raak je daardoor dus kwijt.
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 17-07-2012 09:39

[i][color=orange]

Oeff Sun..da's een duidelijke statement..dan zal ik mijn jaloerse trekjes voortaan wat beperken :-) ..want we willen je wel houen natuurlijk 8-)



Wat ik bedoelde was dat het me opviel dat het [b]steeds jonger [/b]lijkt op te spelen..die de ongezonde variatie..


Het rare is..zoals in een gesprek wat ik laatst had met zo'n jong stel, dat ze bleken elkaar te verwijten dat de ander niet vertrouwde, terwijl ze allebei hetzelfde deden..: alles nagaan op elkaars Facebook en gsm, een scène maken als de ander gewoon een babbeltje deed met iemand, zelfs tot aan slaan toe..!
Dat gecontroleer pikten ze niet van de ander, maar van zichzelf vonden ze het doodnormaal ..! :(

Ik kreeg ze in ieder geval, niet aan het verstand dat ze beiden even erg waren en dat dat dus geen basis is om een relatie op te bouwen.
Maar in de praktijk was geen van beiden bezig met anderen..behalve dan het gewone kontakt, omdat ze hevig verliefd waren op elkaar..!
Hun wederzijdese achterdochtigheid was werkelijk ziekelijk..! :smile:
Ik vond het een zeer zorgwekkende situatie.

Noujah zoals zich laat raden..heeft de relatie niet eens een kans gekregen dus. :-|
Ze maakten elkaar al kapot, in de eerste weken van hun verliefdheid ! met heftige ruzies en beschuldigingen die in feite niets anders waren dan het achternajagen en op elkaar projecteren van de spoken in hun eigen hoofd.


Zo jammer..want ze hebben elkaar dus nooit kunnen zien, zoals ze eigenlijk ècht waren: allebei verlangend en verliefd..alleen naar elkaar.
Triest..als je zo in het leven staat..en zeker als je dan nog maar twintig bent.. :shock:


[/color][/i]

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 17-07-2012 11:00

Ja dat bovenstaande heeft ook te maken met zelfreflectie denk ik,en daar zijn veel mensen,vooral jongeren denk ik niet zo goed in.
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 17-07-2012 11:48

Ik denk dat je iedereen kwijt raakt als je ziekelijk jaloers bent! Daar is nl niet mee te leven want hoe goed je het ook allemaal doet.......zij zal je blijven wantrouwen. Net zolang totdat jij er een punt achter zet en dan kan ze eindelijk zeggen......."Zie je wel!! Ik wist het!"

Waar je bang voor bent, creëer je....


Mijn dochter is 17 en der vriendje net 18. Toen het de eerste keer uit ging tussen hun, speurde maike ook alles af naar iets over hem, van hem.....en hij idemdito. Maike maakte zich helemaal verdrietig er van. Toen ging het weer aan en blijkt, dat juist hij de onzekere is en dus degene die haar controleert. Liefdesbrieven zijn leuk........maar als er in staat dat zijn leven totaal geen nut meer zou hebben als zij hem op zou geven.......dan riekt dat toch wel naar wat emotionele chantage. Ze mocht niet eens bij een andere knaap achterop zitten die met hun groep mee reed. Zij een nieuw vriendje op fb, dan zorgde hij dat hij er ook bij kwam om het toch maar in de gaten te houden......

En zo kwamen er een heleboel brieven.........kadootjes.......allemaal met de bedoeling om haar voor zich te winnen, te behouden.......

Voor ze op vakantie ging,kregen ze weer ruzie. "Mam, hij is zo verlegen, zo onzeker. Hij durft niks zelf te doen. Ik vind het niet leuk meer zo" Ze ging eerst lekker op vakantie en zou daarna wel kijken wat ze ging doen......

Ik denk dat elke relatie zou stranden als er 1tje zo bezig is. Is in het begin misschien leuk, dat je nog denkt.......ach....wat lief.....ze/hij houdt zoveel van me....... maar als het doorslaat is die leukigheid er toch snel af denk ik.


En wat White ook zegt.......soms heb je zelf niet in de gaten dat je zelf dat ook doet. Dat zie je dan weer helemaal anders.

Terug naar “Relaties”