Jaloezie in de relatie

Plaats reactie
lisa
Berichten: 155
Lid geworden op: 30-06-2012 18:48

Bericht door lisa » 31-07-2012 10:55

[quote="Mea"]Nou, het is Deb die volgens mij die angst heeft, de borderliner en Chantal die zeg maar "geclaimt" wordt. [/quote]

oeps
sorrie
ik had de namen omgedraaid
ik heb het ff gecorrigeerd

[quote="lisa"]de vraag is
of de 'verzekering' van een huwelijk
de verlatingsangst van Deb tempert
en het daardoor dus ontspannener wordt
of dat de 'verzekering' van een huwelijk
het claimgedrag aanwakkert
omdat e.e.a. als 'bezit' wordt ervaren[/quote]

[quote="Mea"] Maar ze heeft nu weer een hele goede periode en ja, het kan zo weer omdraaien.
Ze is wel heel jaloers met uitgaan en ik zie dan inderdaad dat gedrag van haar als ze weer zo'n bui heeft; daarna poeslief doen, maar daar trapt Chantal dan niet meer in.
Het lijkt wel of ze er afstand van genomen heeft ( een soort van negeren) maar of dat nou zo goed is?[/quote]

of dat goed is
hangt ervanaf denk ik
hoe Chantal zich voelt bij dat afstand nemen

op de juiste momenten afstand nemen kan een prima manier zijn om om te gaan met iemand met borderline
je niet laten manipuleren en emotioneel mee laten trekken door de borderline
het niet op jezelf betrekken, maar het herkennen en zien als het probleem van de ander, het bij de ander laten

het lijkt me minder goed
als afstand nemen een uiting is van murw zijn
een uiting van 'het niet meer trekken'

dat Chantal op die momenten afstand neemt is voor Deb ook wel goed denk ik
omdat ze dan merkt dat haar borderlinegedrag niet 'beloond' wordt
samen met het ervaren dat van haar gehouden wordt
zal dat het borderlinegedrag wellicht op den duur temperen?
het leven heeft de kleur die je het geeft

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 03-08-2012 11:40

Dan heb ik hier een volgend iets waar ik jullie mening wel eens over wil horen.

Maakt het voor jullie verschil of jouw vriendin uit gaat met een lesbische OF een hetero vriendin van haar? Ze gaan een stad bezoeken en blijven daar in een hotel slapen bv......


Dat vraag ik omdat ik dat dus ga doen en ik dus van isis geen commentaar krijg maar juist degene waarmee ik ga......die zou dat niet goed vinden als haar vriendin dat zou gaan doen. :shock:

"Als ze met een hetero vriendin zou gaan, vind ik het niet erg, maar een andere lesbische vrouw.......nee, dat zou ik niet willen"

Tja.....ik vind dat wel zo stigmatiserend. (weet niet eens of dit wel een woord is.....)
Net als of de lesbische vrouw gelijk het bed in zou duiken met een andere lesbo!

Waarom durft ze haar wel te vertrouwen met een hetero vriendin maar niet met een lesbische vriendin?? Dat heeft toch met vertrouwen te maken of zie ik dat nou zo verkeerd?

Ik zou daar heel geen problemen mee hebben als isis dat zou gaan doen. Ik vertrouw haar toch gewoon? Je hebt toch een relatie met elkaar.......gaat dat gevoel dan gelijk weg als iemand met een andere lesbo wat gaat ondernemen?

Dus.......dan zou geen enkele lesbische vrouw, een andere lesbo als gewone vriendin kunnen hebben........ :shock: :?

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 03-08-2012 13:31

[color=violet]Wie ben ik om dat niet goed te vinden, dat bepaal ik niet.....maarrrrrr ik zou het er wel moeilijk mee hebben!!
Er zijn wel zaken die voor mij het verschil maken; slaap je in één bed, ken ik haar en jullie "relatie"........

Het is toch mijn angst voor iets wat ik zelf invul "stel dat de ander iets probeert, wat als je toch andere gevoelens voor elkaar krijgt"
Ik vind het toch een soort van "de kat op het spek binden"

Ik besef ook dat het MIJN PROBLEEM is waar IK dus iets aan moet doen!! [/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 03-08-2012 14:16

Ja, ik vind dat iets van wantrouwen. Ik vertrouw toch mijn partner? Maar als je zo denkt, rommy.......is dat dan alleen maar omdat die ander ook lesbisch is? Dus je zou geen vriendin kunnen wezen met een lesbische vrouw?

Zouden wij 2en dus niet in een hotelkamer kunnen zitten ZONDER dat we elkaar op gaan vreten??

Ik vind dat dus heel niet iets als de kat op het spek binden. Ik ben daar erg monogaam in dan, want ik denk niet eens in erotische termen bij een andere vrouw! Kan echt wel denken........mm, dat ziet er lekker uit zeg........maar niet in de term.....mmm, die zou ik wel eens willen pakken....... :?

Maar goed.......miss ben ik wel de enige daar in....... :-)

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 03-08-2012 14:59

[color=violet]Ik weet dat het wantrouwend overkomt, ik zou ook willen dat het er niet is.......notabene slaap ik nog steeds met Geale in 1 kamer.......dus hallo waar hebben we het over!! :oops:

Vriendinnen mag je van mij met iedereen zijn, ik moet zelf met het probleem zien te dealen! [/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 03-08-2012 17:35

denk ook gewoon dat het wat angst is om iemand kwijt te raken. En bij een hetero vriendin heb je dat ws niet......en bij een andere lesbische vrouw wel....

Maar ergens is het krom....... en zou dus een hetero vriendin heel wat anders zijn dan een lesbische vriendin...... :shock:

Ik zeg niet dat ik geen jaloerse gevoelens kan koesteren.......tuurlijk, die heb ik ook vast........maar ik ben wel aardig vrij in dit soort dingen hoor. Dan zou iemand, die in een lesbische relatie zit, nooit met een andere lesbische vriendin wat kunnen ondernemen......

Misschien ben ik wel te goed van vertrouwen maar ik denk dan eerder......"Nou, hoop dat ze een leuke avond heeft!".......

lotus
Berichten: 169
Lid geworden op: 23-04-2012 19:16

Bericht door lotus » 03-08-2012 17:41

Bubbels ik deel jouw mening. voor mij gaat het ook om het vertrouwen wat je in elkaar stelt en wat de ander waar (kan maken) maakt. Het zijn je acties die laten zien hoe je erin staat, mijns inziens.
Ben je monogaam en sta je voor wat je gezegd hebt - net als toen je (ik) nog getrouwd was. Je gaat voor elkaar. Of je gaat niet voor elkaar.
Dat heeft voor mij met verantwoordelijkheid, voor elkaar gaan en houden van (je vaste) partner te maken.
Toen ik nog hetero getrouwd was, ging ik ook niets ondernemen met een heteroman waarmee ik in een ruimte sliep, die was getrouwd en ik ook. Of toen ik mijn gevoelens ontdekte voor een vrouw, met een getrouwde vrouw.
Na MM weer een site om vrouwenonderwerpen met vrouwen te delen.
Goed initiatief meiden!

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 03-08-2012 19:13

[color=orange][i]

Wat dat betreft heeft Rommy aan mij de perfecte partner ..want ik zie het ook degelijk als háár probleem..en laat het dus ook bij haar. :-)

Oftwel ik pas mij daar niet aan aan, want de angsten van de ander zeggen namelijk niets over mij. :?
Aangezien ik er geheel zo in sta zoals jij over jezelf beschrijft Bubs. :evil:

Als ik van mijzelf uitga..kan ik wat dat betreft met iedereen..mannen, vrouwen, hetro, lesbo..bevriend zijn, en ja in één bed liggen zou wat mij betreft ook geen probleem zijn daarom, want ik lig daar om te slapen of nog wat te kletsen en meer niet. :-x


Het opmerken van jaloezie bij jezelf, is al wat.
Beseffen dat dit een stukje van jou is en het dus niet uiten met oog op de ander in bedwang te houden of van gedachten te doen veranderen, is de volgende stap.

Gedachten en gevoelens die met je aan de haal gaan..zeggen dus iets over de persoon zelf.
Maar wat..?
Dat is diegenes eigen job om uit te zoeken.

Dat kunnen verschillende dingen zijn, maar heeft inderdaad, zo zie ik het tenminste, allemaal met vertrouwen te maken:

- òf degene is in feite zelf niet te vertrouwen en projecteert dat op de ander. "Zoals de waard is , vertrouwt zij haar gasten."
- òf het vertrouwen, in zichzelf of in anderen, is beschadigd door bepaalde ervaringen die iemand ooit, soms zelfs lang geleden, heeft meegemaakt. En kan zelfs totaal los staan van de huidige situatie of personen.

We nemen onszelf met onze gewonde zieltjes namelijk allemaal mee in relaties.
En (onbewust) verwachten dat de ander jouw pijn gaat oplossen, creeert gelijk een scheve verhouding.
Dus het is wel essentieel om zelfinzicht te krijgen, want relaties kunnen er anders aan ten onder gaan.



[/i][/color]

Gast

Bericht door Gast » 04-08-2012 07:48

Nou op zich snap ik de reacties hierboven wel maar bub, als ik volgende week met jouw vriendin een weekendje weg boek en bij haar in bed slaap, vind jij dat goed??


De vraag voor mij is eigenlijk, waarom doe je het?
Als je ergens ver weg moet zijn en je blijft ergens slapen, ok, praktisch gezien is dat dan ms het handigst. Is het je allerbeste vriendin die je al jaren kent, dan snap ik ook dat het leuk is om een weekendje weg te gaan. Maar om zomaar met iemand in een hotel te gaan, ik zou liever met mn eigen vriendin een weekendje er van tussen gaan.

Voor mij is belangrijk met wie en waarom, heeft ms niet zo zeer met jaloezie te maken......

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 04-08-2012 08:55

en idd, roosje, dan zou ik er geen problemen mee hebben. Ik VERTROUW Isis.......en vertrouw op haar gevoel voor mij!

En natuuuuuuuurlijk zou ik dit liever met haar doen! Dat is buiten kijf! Maar dat wilt niet zeggen, dat ik het niet leuk vind om met andere mensen wat te ondernemen.

Jij weet ook dat Isis en ik elkaar niet elk weekend zien ofzo...... Dus dan zou ik altijd thuis moeten blijven omdat zij niet kan?? Mijn leven als vrijwonende vrouw gaat gewoon door hoor. Zij heeft haar verplichtingen thuis en niet ik.

Dat andere mensen zich geroepen voelen om alleen maar dingen te gaan ondernemen met hun partner, dat moeten ze zelf weten.

Ik ga straks gezellig een dagje weg met een andere vrouw, die nog geen allerbeste vriendin is, maar die mij wel uitnodigde........en ik zie daar totaal geen kwaad in.

Dan wil ik het wel eens zo vragen aan je, roosje.......... Als die vrouw nu dus gewoon een hetero was......wat dan??

Ik geloof dus dat het daar steeds om gaat......... Dus een lesbische vrouw zou niet "gewoon" met een andere lesbische vrouw in een hotelkamer kunnen verblijven..........

Ik weet niet waar jullie fantasie dan allemaal naar toe gaat, maar de mijne gaat nergens naar toe hoor.

Isis is mijn dame, in mijn hart en in mijn gevoel. Ik heb in die jaren dat ik nu met haar ga, nog NOOOOOOIT erotische gedachtes gehad over andere vrouwen! En waarom niet........Omdat ik bij haar hoor!

En dat gevoel heb ik ook bij haar. Ik zal er nooit van uit gaan dat zij dan gaat liggen vozen met een andere vrouw, als ze daar eens wat mee gaat ondernemen!

Als ik die vastigheid, dat vertrouwen niet eens kan hebben bij mijn eigen dame........dat zou dan toch wel erg wezen, niet? :shock:

Terug naar “Relaties”