Jaloezie in de relatie

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 23-07-2012 09:44

[quote="roosje"]






Ik stoor me wel een beetje aan het "wij" en "zij" in dit onderwerp, we zijn allemaal vrouwen die van vrouwen houden, als we er onderscheid in gaan maken, komt al snel om de hoek kijken dat we elkaar hier ook in hokjes gaan zetten, dat zou ik jammer vinden. Ik begrijp zo wie zo vaak niet dat mensen die zelf graag door iedereen getolereerd willen worden, dat het gemakkelijker is om een hetero te accepteren dan een bisexueel....[/quote]

Ik moet zeggen,dat dit gevoel bij mij ook heel vaak opgeroepen wordt.
Miscchien is dat omdat lesbische vrouwen zolang hun gelijkheid hebben moeten bevechten.
Maar zoals ik al opmerkte,er zijn niet alleen lesbiennes,homo s,heterosexuelen,bisexuelen.
We zijn allemaal mensen,met onze eigenheid,en onze eigen persoonlijkheden,en keuzes.
Iedereen is anders,in denken,in doen,in beleven,in zijn liefde en sexualiteit.
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

Gast

Bericht door Gast » 23-07-2012 09:49

Leuk dat je mij quote sun ;-))) maarre..............is er iets wat je er mee wil zeggen?

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 23-07-2012 09:50

lol je was net wat te snel :razz:
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

Gast

Bericht door Gast » 23-07-2012 09:51

Ja ik heb soms mn snelle momenten ;-)

lisa
Berichten: 155
Lid geworden op: 30-06-2012 18:48

Bericht door lisa » 23-07-2012 09:59

[quote="roosje"] Ik vind het geweldig voor lisa dat dit goed gaat en ik ken meer vrouwen die al jaren een relatie hebben terwijl ze ook nog een man hebben, vergeet niet dat maar een klein gedeelte op het internet op fora zit maar daar buiten is ook nog een grote groep les en bi vrouwen. [/quote]

precies
bovendien denk ik
dat juist vrouwen die worstelen behoefte hebben aan een forum
en die dus wellicht op fora oververtegenwoordigd zijn
het leven heeft de kleur die je het geeft

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 23-07-2012 10:10

Nou dat denk ik dus ook Lisa.
Godzij dank zitten ze niet allemaal op forums,hoewel je dat soms wel zou denken :razz:

In het verleden heb ik op dat"andere" forum ook ervaren.
Op een gegeven moment werd daar alleen nog maar gepraat over het lesbisch zijn,het uit de kast komen,enz
Ik vond daar op den duur geen er en herkenning meer.
Terwijl ik ook aanneem,dat er meer mensen worstelen met het feit,dat ze gevoelens hebben voor vrouwen,binnen het huwelijk.
En dat het niet altijd een logisch gevolg is,om te scheiden hierom.
Laten we hier een plek hebben,en de tolerantie.
Inmiddels ben ik met geen enkele worsteling meer bezig.
Weet ik inmiddels zelf wel wie ik ben en hoe ik wil leven.
Maar er zijn hier mensen in '' huis" die hun ervaringen wel willen delen.
Dat en een stukje gezelligheid :?:
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

Gast

Bericht door Gast » 23-07-2012 10:10

Dat denk ik zeker, ik ken vrouwen waarbij het al jaren goed loopt en die dus niet eens op het idee komen om op internet te zoeken, ze weten vaak niet eens dat er fora bestaan waar ze lid van zouden kunnen worden.

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 23-07-2012 11:45

[color=violet]Even voor de duidelijkheid: Dat ik me iets moeilijk voor kan stellen, me vanalles afvraag, verhoudingen niet begrijp omdat ik er zelf anders insta, wil niet zeggen dat ik ze veroordeel! :?

Ik ken in mijn vriendenkring geen bi relaties die naast hun gezin een andere relatie hebben, wel ken ik ze die een relatie kunnen hebben met een man of vrouw maar dan niet tegelijk! Op verschillende internetgroepen ben ik het wel regelmatig tegen gekomen maar bij het grootste gedeelte is dat uiteindelijk niet goed gegaan om verschillende genoemde redenen!

Ik gun een ieder zijn/haar geluk, ik bepaal niet hoe dat ingevuld moet worden.
Er zijn genoeg mensen die niet begrijpen dat wij als gezin nog samen wonen/zijn, dat ik daarnaast een relatie met Agnes heb is wel heel sneu voor Geale......ze kennen de hele situatie niet; bijv. dat Geale geniet van zijn vrijheid en weer als vanouds iemand kan versieren!

Ik vind het wel interessant te horen hoe een ander het ziet en beleefd, zo leren we van elkaar! :evil: [/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 23-07-2012 15:02

ja, ik sluit me aan bij rommy. Omdat ik me dingen afvraag over hoe het werkt bij bi mensen, wilt heel niet zeggen dat ik ze niet accepteer.

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 23-07-2012 16:58

:evil:
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

Terug naar “Relaties”