Jaloezie in de relatie

Plaats reactie
Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 28-07-2012 10:47

[color=violet]Oeffff dat lijkt me als moeder moeilijk, knap dat je dat toch los kan laten Mea.
Mensen die vandaag A en een paar uur later B zeggen vertrouw ik niet en kan ik niet mee omgaan! :smile: [/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

lisa
Berichten: 155
Lid geworden op: 30-06-2012 18:48

Bericht door lisa » 28-07-2012 14:20

de vraag is
of de 'verzekering' van een huwelijk
de verlatingsangst van Deb tempert
en het daardoor dus ontspannener wordt
of dat de 'verzekering' van een huwelijk
het claimgedrag aanwakkert
omdat e.e.a. als 'bezit' wordt ervaren
het leven heeft de kleur die je het geeft

Mea
Berichten: 1113
Lid geworden op: 25-05-2012 21:49

Bericht door Mea » 30-07-2012 09:12

Nou, het is Deb die volgens mij die angst heeft, de borderliner en Chantal die zeg maar "geclaimt" wordt.
Maar ze heeft nu weer een hele goede periode en ja, het kan zo weer omdraaien.
Ze is wel heel jaloers met uitgaan en ik zie dan inderdaad dat gedrag van haar als ze weer zo'n bui heeft; daarna poeslief doen, maar daar trapt Chantal dan niet meer in.
Het lijkt wel of ze er afstand van genomen heeft ( een soort van negeren) maar of dat nou zo goed is?

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 30-07-2012 10:07

Nou ik weet uit ervaring dat gedrag negeren,niet helpt.
Het probleem blijft.
Een huwelijk zal dat ook niet oplossen,integendeel.
Ik denk dat het leven met iemand met gedragsproblematiek heel moeilijk is.
Jezelf veelal moeten wegcijferenen een weg vinden in het omgaan met die ander.
Wil je dit wel,als je het van te voren weet?
Goed van je Mea,dat je beslissingen bij je dochter kan laten,ik kan dat meestal niet nl.
Jouw manier van omgaan is veel beter :evil:
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

ikke26
Berichten: 125
Lid geworden op: 23-04-2012 12:28

Bericht door ikke26 » 30-07-2012 10:34

borderline is zo`n moeilijke stoornis voor diegene die het heeft als voor de omgeving, niks is goed en helaas is mijn ervaring dat ze manipuleren.

als je nu niet dit doet dan spring ik naar beneden, na dat ie dat een paar x had gezegd, zei ik doe je best maar enige wat je breekt zijn je benen want we zitten toch maar 1 hoog.

Ja en dat werkt niet dus toen zich zelf maar pijn doen met een stuk metaal, heb ik hem het huis uit gezet.

Waren vrienden maar daarna het contact verbroken gelijk en was voorbij, ik doe niks omdat jij het wil maar omdat ik het wil.

Als je dochter ten huwelijk is gevraagd dan durft ze waarschijnlijk geen nee tezeggen, simpele reden dat het dan bij borderlijners gelijk helemaal voor bij is, ook geen relatie of vriendschap.
Ene of het ander en niks er tussen in.

Ik hoop heel erg dat ze niet met tegen zin gaat trouwen want dat word heel lastig om het tot je 90 jaar te laten door gaan.

sterkte en succes en word het toch een trouwerij, heel veel plezier en maak er een mooie dag van

groetjes an
Ik ben ikke, en ik kom nu uit hoe ik ben en niet wat andere willen dat ik zou moeten zijn.

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 30-07-2012 10:56

Chantal zit hier natuurlijk al even in he.........in deze relatie en zij is al wat gewend aan de fratsen van die deb. Als ze zou gaan trouwen.....dan is het natuurlijk haar eigen beslissing. En een huwelijk hoeft tegenwoordig niet meer eeuwig te duren, ikke.......

Een borderliner is idd een moeilijk persoon om mee te leven........maar het kan wel. Miss dat chantal daar een tussenweg in heeft gevonden. Feit blijft dat zij zichzelf altijd weg moet cijferen want anders heeft ze constant de grootste armoe. Zij moet elke verandering van deb aanvoelen want daar draait het vooral om, om deb en der moods.....

Ik zou er ook erg veel problemen mee hebben om dat aan te zien. Ik zou mijn dochter toch wel wat dingen in der oor fluisteren. Iedereen wilt het beste voor haar kind en als je dan ziet, dat ze zich in laat met iemand die borderline heeft........dat is dan ff slikken.

Tis nu gewoon wachten op het punt dat chantal er genoeg van heeft van dat gemanipuleer, dat ze het grote plaatje ziet en beseft dat het zo niet kan zonder zichzelf helemaal te verliezen.

Mag ik vragen, mea......is dit haar eerste relatie?

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 30-07-2012 12:01

[color=orange][i]

Goeie vraag Bubs.. Ik wilde ook al vragen hoe oud die meiden zijn..?

Als er zoveel angst meespeelt in een relatie..-zoals zeker weten het geval is bij mensen met Borderline-..is het helaas ook vrijwel zeker dat de relatie niet zal standhouden.

Wat ook nogal eens verward wordt met 'liefde' is..medelijden.

Het is goed om te onderzoeken wat het precies is..dat je voor elkaar voelt..


[/i][/color]

Mea
Berichten: 1113
Lid geworden op: 25-05-2012 21:49

Bericht door Mea » 30-07-2012 13:19

Ja, dit is haar eerste relatie, maar ze had ook al eens voorgesteld om ff uit elkaar te gaan, maar dan hoeft het niet meer van Deb. Ze zijn 24 jaar, net geworden.
Ik had zelf iets van ; een tijdje samen, dit stukje hebben ze allebei nodig om te groeien, maar nu is het andere koek!

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 30-07-2012 15:48

Als chantal zelf al eens aan gaf dat ze een tijdje alleen zou willen zijn......en deb zegt dan dat het dan allemaal niet meer hoeft......zou ik dat toch doen!

En weet je dan waarom chantal dat niet doorzet? Wilt ze haar niet kwijt of vindt ze het rot voor deb?

Mea
Berichten: 1113
Lid geworden op: 25-05-2012 21:49

Bericht door Mea » 30-07-2012 21:43

ik zal als ik alleen ben met haar het er eens over hebben.
Maar ik denk dat ze haar ook niet kwijt wil, want ze kan ook heeeeel lief zijn!

Terug naar “Relaties”