Jaloezie in de relatie

Plaats reactie
ikke26
Berichten: 125
Lid geworden op: 23-04-2012 12:28

Bericht door ikke26 » 27-07-2012 09:49

jaloezie komt zoal door de sociale media iedereen kan elkaar volgen en bekijken zelf me wabcam is [kapot] als ik je thuis wilt uitnodigen krijg je me adres wel km dan maar gezellig bakkie doen.
Maar ik denk ook door dat de jeugd alles krijg en wil en ze het ook KRIJGEN, ze willen het direct en als het dan niet zo gaat als ze zouden willen, dat is dus de gene aan de andere kant van de relatie dat ze dus overdreven jaloers gaan doen.
Ze willen net als de telefoon of teblet ook gewoon die man/vrouw en die zegt ja dag je doet maar normaal.

Mijn ex vond dat ik ander werk moest zoeken, stoppen met wandelen en maar een eigen fysiopraktijk moest openen en het wandelen was zoal slecht voor me want was er te moe voor, moest maar gaan wand klimmen elke dinsdag, want hij deed het ook.
Moest op 2 kussen en onder 2 dekens slapen ook al was het snachts 20 graden.
Om 2300 gaan slapen ook al ging de wekker 4 uur later voor mij dan alleen.
Omdat Ja omdat hij dat ook deed.

Door dit soort dingen gaat een relatie niet goed komen, dit valt niet onder jaloezie helemaal maar meer onder klemen van andere mensen heeft denk wel met jaloezie te maken.

groetjes an
Ik ben ikke, en ik kom nu uit hoe ik ben en niet wat andere willen dat ik zou moeten zijn.

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 27-07-2012 11:37

[color=orange][i]

Pff Ikke..dat is verstikkend..als je in zo'n keurslijf wordt geperst in een relatie.. :(

Jah jaloezie, claimen, controle, manipuleren en overheersen gaan vaak allemaal samen.

Gelukkig dat je je eraan hebt kunnen ontworstelen..anders heb je echt geen leven..!

Dan geniet je nu vast erg van je vrijheid..en ben je extra oplettend neem ik aan, dat je bij volgende kontakten niet weer in zo'n verhouding terecht komt..

:-P


Hoorde nu van mijn nichtje van 15 die al een half jaar een serieuze relatie heeft met, op zich, een schat van een 16 jarige knul, dat die ellene daar nu ookal begint..!
Ze wilde met hem en haar vriendengroep kamperen, maar hij wilde niet mee..maar ze mag van hem ook niet alleen weg..!!
Is toch te zot voor woorden..! Hoezo 'mag'..? Wie denkt zo'n joch wel dat hij is dat hij daar wat over te zeggen heeft..!? :lol:
Die kinders zijn nog niet eens volwassen..!

Ik hoop maar dat mijn nichtje zich er niet aan aan gaat passen..want dat is dan het begin van het einde..pff

[/i][/color]

Mea
Berichten: 1113
Lid geworden op: 25-05-2012 21:49

Bericht door Mea » 27-07-2012 17:47

ik heb een dochter die heeft een relatie met een meisje en die heeft borderline en is ook heel jaloers als mijn dochter naar jongens kijkt. Nu heeft ze haar ten huwelijk gevraagd. Door mijn ervaring met mijn ex heb ik haar het advies gegeven; bij twijfel NIET DOEN. En verder bemopei ik me er maar niet mee! :smile:

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 27-07-2012 19:31

jeempie mea.......dat is best een dilemma. Het is gewoon erg moeilijk om te leven met iemand die borderline heeft dus ik hoop ook, dat ze er goed over na gaat denken. Ik zou in haar geval dan niet voor een huwelijk kiezen. Eerst maar eens zien hoe het gaat tijdens samenwonen ed......

Mea
Berichten: 1113
Lid geworden op: 25-05-2012 21:49

Bericht door Mea » 27-07-2012 20:02

ze hebben al een relatie samen zo'n 5 jaar'Waarvan vriendin 2 jaar bij ons heeft ingewoond. En 3 jaar op zichzelf.
Dus ze weet nu wel hoe ze er mee om moet gaan, maar het blijft een vorm van aanpassen.
Dus is de vraag; wil je zo je leven doorgaan
Ze heeft dan wel geen zelfverminking en zo, maar bij elke verandering of tegenvaller is het raak. Ze heeft wel een therapiegroep gedaan en weet dus wel wat handvatten om het om te zetten, maar toch!

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 27-07-2012 22:31

okeeeee joh! Tja, wat je daar zegt.......jou dochter zal zich altijd aan moeten passen aan haar, dat is nl ook het grote euvel. En bij elke verandering kan de vlam in de pan slaan. Nou ja......dat zal jij allemaal al wel mee gemaakt hebben.

Liefde is een mooi iets........maar als jij telkens moet bewijzen dat je het goed meent.......dat is best zwaar, lijkt me.

Wel mooi dat ze hulp zocht en zoekt......

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 28-07-2012 08:24

[color=orange][i]

Oeff da's toch een pittige beslissing Mea.. :shock: Is je dochter er nog over aan het nadenken..of staat haar besluit al vast..?

Voor sommigen kan zo'n huwelijksaanzoek als een soort 'verzekering' dienen, dat die ander bij hen blijft. Maar zo'n motief is toch net wat anders dan vanuit liefde..

Het is wel opvallend dat kinderen vaak ook in een zelfde soort verhoudingen komen met hun partners, zoals die van hun ouders..


Ik werk zelf oa. met mensen met Borderline en heb ook jarenlang een close vriendschap met iemand gehad die het had.
Is haar vriendin ook niet erg jaloers en claimerig enzo Mea..?
Want de verlatingsangst zit er meestal erg diep in bij hen.

Nou zitten er allerlei gradaties in, en ik heb op zich wel een stijgende lijn meegemaakt bij hen, van heel destructief en suicidaal, naar een redelijk rustige staat, meestal als ze wat ouder worden.. maar opvallend is dat de sterk wisselende stemmingen blijven. Het blijft vaak toch onberekenbaar.

Dat is vooral erg moeilijk om mee om te gaan als partner als je onder hetzelfde dak woont, omdat je samenleeft met een explosief zullen we maar zeggen.
Alhoewel, het constant op je hoede zijn, daar 'wen' je ook aan.
Vaak weet een partner al niet eens meer hoe het is, om gewoon relaxed te kunnen zijn..
:smile:


[/i][/color]

Mea
Berichten: 1113
Lid geworden op: 25-05-2012 21:49

Bericht door Mea » 28-07-2012 08:38

Ze heeft in principe ja gezegd, want ze had een hele goede periode. Maar toen is ze een week op vakantie geweest met vriendinnen; alleen zonder Chantal en toen ze terugkwam was het weer hommeles en niet te genieten.
Ze heeft ook hele goede momenten, maar het is gewoon moeilijk. Chantal probeert het nu, door niet meer te reageren, ik hoop dat ze mijn advies opvolgt en anders... :shock:

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 28-07-2012 08:49

[color=orange][i]

Ow wat is de positie van moeder toch moeilijk.. want naast je advies, kan je enkel maar toekijken.. :smile:
Vooral als je jezelf hebt weten te ontworstelen uit een relatie met scheve 'machts'verhoudingen..pff

Ik heb ook 13 jaar mijn huwelijk -al was dat niet met iemand met borderline- volgehouden, door te leven van 'goed moment' naar 'goed moment'..
Achteraf denk ik..jemig wat heb ik mezelf aangedaan.. want wat doet een mens zichzelf zo tekort..!


[/i][/color]

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 28-07-2012 09:52

En het nare is ook nog......dat je je zelf een soort van schuldgevoel gaat aan praten. Je gaat het miss zielig vinden voor haar, om het uit te maken......Je weet van te voren al dat het vaak een drama gaat worden en dan schuif je het wat voor je uit.....en wil je alleen de goede tijden zien.....

Ik hoop ook dat je dochter de juiste beslissing zal gaan nemen, voor haar zelf. En idd.......daar sta je dan als moeder......kijkend naar je dochter die misschien een verkeerde stap zal gaan zetten......en het enige wat je kan doen is, haar bijstaan en hopen dat ze ook aan der zelf zal gaan denken en aan haar toekomst.

Terug naar “Relaties”