ontwikkeling in relatie

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 14-07-2012 22:54

[color=orange][i]

Juist het volledig elkaar vertrouwen is iets wat voor veel mensen ontzettend moeilijk is..!
Zeker als je je partner ineens moet gaan delen..

Goed dat jullie er zo open in zijn Lisa naar jullie partners toe.. Dingen achter hun rug om doen..is funest. Dat jullie genieten van de tijd die jullie samen kunnen hebben, behoudt de rust..en zorgt niet voor getouwtrek.

Bij Rommy en mij..is alles ook geleidelijkaan gegaan..

Nu willen jullie voor het eerst eens een weekendje weg samen..
Hoe ik daarover denk ik is..
Bespreek dat met elkaar.. Leg het voor aan jullie mannen..en heb begrip voor eventuele weerstand.
Alles wat voor het eerst is..en nieuw is..wat een verandering is van de doorgaanse dagelijkse routine..kan als bedreigend worden ervaren.

Toch is mijn mening..dat je aanpassen aan de angsten van de ander..nooit leidt tot vertrouwen..maar juist de angst versterkt..!

Als jullie meiden er beide hetzelfde in staan..: namelijk dat je bewust kiest voor je gezin..en jullie relatie onderling, daarnaast..houdt dat de 2de plek in.

Jullie mannen zullen ..door ervaring..moeten leren dat ze jullie kunnen vertrouwen..
Er is geen andere weg.

Dan is het aan jullie..om dat vertrouwen..-dat is een gift namelijk-..zodanig op waarde te schatten..dat je het niet beschaamd.

Hoe dan ook..blijf ten alle tijde open naar elkaar..want 4 mensen met allemaal hun eigen gevoelens..en misschien in de toekomst ook nog de emoties van de kids erbij..allemaal op 1 lijn krijgen is wel een flinke opgave..!


[/i][/color]

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 14-07-2012 23:51

[quote="lisa"][quote="Rommy"] Ik woon nog bij man en kinderen maar mijn man en ik hebben een vriendschappelijke relatie, mijn man date, gaat uit en heeft het prima naar zijn zin! [/quote]

en jij hebt daar geen moeite mee?
dat hij een sexuele relatie aangaat met een andere vrouw?

dat je toch ook vaak dat de nieuwe relatie van de man
het contact tussen man en exvrouw blokkeert
en het vriendschappelijk met elkaar omgaan onmogelijk maakt
laat staan het samen blijven wonen
ben jij daar niet bang voor?

komen vlammen van hem bij jullie thuis over de vloer?
en komt Agnes veel bij jullie thuis?
hoe lang hebben jij en Agnes nu een relatie en hoe oud zijn jouw kinderen nu?
wat een vragen![/quote]

[color=violet]Mijn man heeft 9 maanden zo'n relatie gehad, wat ik vooral moeilijk vond is of deze vrouw wel lief voor hem zou zijn, hem zou begrijpen want mijn man is iemand die zich aanpast en aanpast tot de bom barst!
Mijn plaats in het geheel was ook even aftasten; waar sta ik nu en wat kan nog wel/niet! Ik heb dit ook besproken met deze vrouw, zij kwam ook bij ons thuis maar omdat ze dichtbij woont sliepen ze hier nooit samen......dat vond zij ook te moeilijk.....begrijpelijk!

Vlammen komen hier alleen over de vloer als het serieus lijkt......dat is bij hem dus 1 keer geweest!
Agnes komt hier regelmatig, mijn man heeft daar totaal geen moeite mee, ze slaapt hier ook, da's wat meer aanpassen nu Geale (man) weer altijd thuis is maar het gaat best voor een nachtje! Agnes woont alleen dus ik ben vaker een weekend of een paar dagen daar!

Dat hij intiem is met een ander gun ik hem van harte, daar heb ik totaal geen moeite mee!

Onze jongens zijn nu 19 en 20, Agnes en ik hebben september 3 jaar een relatie, de oudste heeft het er wel moeilijk mee (gehad) De jongste is makkelijker in het accepteren omdat er voor hem niets veranderd; ik woon hier, pa en ma hebben geen ruzie en alles gaat zijn gangetje! [/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 15-07-2012 12:32

Lisa,ik kan je vertellen hoe mijn man erin stond.
Het is ind een kwestie van vertrouwen,en weten wat je met en aan elkaar hebt.
Als ik een wekend weg wilde,bespraken we dat,en daarin gaf hij zijn grenzen aan.
Ik was hier heel voorzichtig in,en hield rekening met zijn gevoel.
Tenslotte hield hij ook rekening met de mijne.
Er was dus best veel mogelijk.
We zagen elkaar minstens eenmaal per week,om de week hier of daar,en verschillende wekenden per jaar,en mijn man was daarvan op de hoogte.
Geheimen waren er niet. Mijn man gedroeg zich heel respectvol naar haar toe.
Dat was vanaf de andere kant niet zo,en daar heb ik het best moeilijk mee gehad,ook al begreep ik het wel.
Ik denk dat iedere andere man er anders mee omgaat.
Ik vind het nog steeds een wonderlijk geschenk wat hij mij toen gaf.
En dat voor een heel conservatief persoon,die hij ook is.
Hij is denk ik nooit bang geweest voor het feit dat ik hem zou verlaten,omdat hij weet wat voor mens ik ben,en hoe ik in het leven sta.
Zolang je rekening met elkaar houdt,elkaar respecteert en communiceert is er veel mogelijk,maar dat geldt natuurlijk voor iedere relatie,in welke vorm dan ook.
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock