Telt het uiterlijk mee?

Mea
Berichten: 1113
Lid geworden op: 25-05-2012 21:49

Bericht door Mea » 17-06-2012 23:23

ik denk ook dat het om een stukje uitstraling gaat.

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 18-06-2012 00:35

[color=violet]Ik zie Geale vaak op internet kijken naar uiterlijk mooie vrouwen, de meesten vallen in het echt enorm tegen, maar dan in hun doen en laten..........da's minstens zo'n grote afknapper hoor!

Niet dat hij nu meteen diepe indruk maakt maar hij is wel lief! :?: [/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Gast

Bericht door Gast » 18-06-2012 09:09

het is gewoon heel erg relatief, voor iedereen is iets anders mooi of leuk en gelukkig maar anders zou het wel saaie boel zijn toch?

Roosje: wij gaan nu voor Italie maar moet vanavond nog blijken of ze doorgaan of niet.....hihih en gezien ons internationale karakter van onze familie hebben wij altijd veel kansen: het is NL of Italie of UK of Duitsland of Denemarken dus keuze genoeg hahaha

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 18-06-2012 09:19

Uiterlijk doet er in zoverre voor mij iets toe,dat het voor mij wel aantrekkelijk moet zijn.
Dat ik me in de eerste instantie aangetrokken voel.
Als blijkt dat iemand niet zon prettig karakter heeft,knap ik daar op af.
Hoe mooi iemand ook kan zijn.
Andersom werkt dat bij mij ook zo.
Als iemand mooi van binnen is,valt de rest vaak helemaal weg.
In vriendschap telt dat bij mij weer helemaal niet.
Dan vind ik persoonlijkheid,het allerbelangrijkst,en hoe ik me verbonden voel met een persoon.
Wat voor de een lelijk (uiterlijk) is,hoeft dat voor de ander helemaal niet te zijn.
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 18-06-2012 12:14

Ja, bij een vriendschap maakt mij het ook heel niks uit hoe ze er uit zien. Maar, als ik mag kiezen tussen een mooie of een lelijke vriendin (als partner).......en dan ook nog met een leuk karakter.........doet u mij die mooie dan maar!

Eerste indruk is vaak wel van belang. Hoe kom je over.......hoe zie je er uit......

Ik heb vroeger eens gechat met een vrouw. Zaten elkaar aardig op te juinen en zouden elkaar toen gaan ontmoeten met nog wat andere dames er bij.
Ik zag haar en het hele gevoel van spanning ed was gelijk weg! Niet eens omdat ze lelijk zou zijn, maar gewoon omdat er totaal geen echte klik was.

Zo zie je maar weer dat het praten via mail heel anders kan zijn dan in het eggie. Per mail kan je elkaar zo gek maken als je wilt, want dan werk je elkaar op je fantasie. Maar als je elkaar dan in het echt ziet.......dan wilt die fantasie wel eens uit elkaar springen.

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 18-06-2012 13:10

Ja gek is dat eigenlijk he Bub,ik heb dat een aantal malen gehad als ik iemand ontmoette.
Dat vond ik dan zo stom van mezelf.
Het is ook zo natuurlijk dat je een bepaald verwachtingspatroon hebt dan omdat je denkt die persoon al te kennen.
Vooral omdat je er dan vaak langdurig mee gechat hebt.
Het zijn de kleine dingen,die je pas ziet en opmerkt,wanneer je iemand in real life ontmoet.
Zelfs als je al langere tijd met iemand optrekt,kunnen dingen je op gaan vallen/irriteren.
Dingen die je in de eerste in stantie wel opmerkt maar verstandelijk weg beredeneerd.
Hoe mensen overkomen in taal,manieren,gedrag,ook dat kan lelijk of mooi zijn.
Ik maak dan vaak op basis van zoiets een beslissing,of het een goede vriendschap kan worden,of een vriendin met iets meer.
Als de ander dat dus niet heeft bij mij,dan ben ik vaak direct duidelijk.
Voor mij moet er voor meer,toch een bepaalde aantrekkingskracht zijn.
Ook in vriendschap bestaat er voor mij mooi en lelijk,maar dat ligt dan op heel andere vlakken,meestal raakvlakken.
Openheid,eerlijkheid,oprechtheid en iemand kunnen vertrouwen op zijn/haar woord,zulke dingen.
Als je oprechte,eerlijke vriendschap en liefde voor,in een vrouw/man kunt vinden ben je een geluksvogel denk ik.
Hierin is voor mij aantrekkingskracht van een heel andere orde.
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 18-06-2012 17:54

Ja, dat zeg jij goed........je krijgt een verwachtingspatroon als je met iemand chat en als dat dan anders is als je haar in het eggie ziet.....dan kan dat zeer teleurstellend wezen.

Kijk, ik moet het ook hebben van vaste contacten en niet van 1 blik, want dan kan ik ook vaak mijn biezen pakken....... :lol: En dat maakt het dan ook wel vreemd, dat ik zelf toch ook zo ben.......dus dat ik naar het uiterlijk kijk.

En idd, wat is lelijk? Ik ken mensen die loenzende vrouwen helemaal het einde vinden.......terwijl ik liever mensen recht aan wil kijken...... En zo zijn er ook dames die een paar kilo meer ook niet erg vinden....... :-)

En zo komt op elk potje wel weer een dekseltje....... :-x

merelvrouwke
Berichten: 77
Lid geworden op: 12-02-2012 10:03

Bericht door merelvrouwke » 18-06-2012 20:40

Ik geef eerlijk toe dat het uiterlijk voor mij zeker niet onbelangrijk is... maar uiterlijk heeft te maken met veel meer dan de optelsom van enkele mooie "lichaamsdelen". Bij mij heeft het te maken met de manier hoe iemand beweegt, hoe iemand ruikt (zeer belangrijk bij mij), of iemand uitstraling heeft, of iemand er verzorgd en fris uitziet.

Blijkt uit onderzoek dat we binnen de paar seconden onbewust 'beslissen" (lijkt in tegenspraak niet, onbewust en beslissen?) of iemand een mogelijke kandidaat partner kan zijn. Ik herken dat wel bij mezelf. Die klik is er of is er niet.

Op vriendschappelijk vlak daarentegen zijn mijn beste vrienden/vriendinnen net vaak diegene die ik heb leren appreciëren door ze langer te kennen.
Tussen het volhouden door, mag je best even rusten.

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 18-06-2012 21:23

Laten we eerlijk zijn........

Als je mocht kiezen.......op het eerste gezicht......voor wie ga je dan?

A=
[url=http://postimage.org/image/8z9vbtzdz/][img]http://s15.postimage.org/8z9vbtzdz/lelijk.jpg[/img][/url]

En B =


[url=http://postimage.org/image/n89htwdwn/][img]http://s15.postimage.org/n89htwdwn/leuke.jpg[/img][/url]


Ik bedoel......als je toch een tijdje zit te chatten met Vrouw nr A......en je ziet haar dan in levende lijve.....dan ga je mij niet vertellen dat je een vreugdedansje gaat maken!
:razz:

Ik heb het nu echt over een eerste indruk he.........

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 18-06-2012 21:39

Ikke niet in elk geval :razz:
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock