Trouwen

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Trouwen

Bericht door WhiteWings » 07-06-2012 12:44

[quote]


[b]Trend: trouwen met jezelf[/b]

[img]http://www.welingelichtekringen.nl/files/anp-bruid.jpg[/img]

Je eigen bruid of bruidegom zijn, jezelf eeuwige trouw beloven, in voor- en tegenspoed, ... Wie op deze manier in het leven staat, draagt bij aan de toename van de totale hoeveelheid liefde, zegt Barbara Tammes.

'Het Trouwboekje - een handleiding voor een gelukkig huwelijk met jezelf' is een doe-boek dat de lezer begeleidt bij het doen van een aanzoek aan zichzelf; met wie ga ik nu eigenlijk trouwen, via de ceremonie; wat ga ik beloven, naar het huwelijk; wat mag ik verwachten?
Tammes maakt van dit zelfhuwelijk een feestje op papier, met een bruidstaart in de vorm van een in te kleuren mandala. Voor wie wil is er ook nog een trouwring, een website en een workshop.

Met jezelf trouwen omdat je pas oprecht van een ander kunt houden als je eerst van jezelf houdt, is dat geen cliché? 'Het raakt een waarheid die iedereen kent. Ik kom terug op universele waarden ... Houden van jezelf, dat is dus niet nieuw. De manier waarop ik het vertel wel.'

Vrouwen geven hun verantwoordelijkheid om gelukkig te worden makkelijk uit handen. In de romantische liefde richten we ons op de ander, die ons moet bevestigen. Ergens is, zelfs in het meest geëmancipeerde achterhoofd, de prins die alles goed komt maken. Die komt galopperend, zwaaiend met zijn zwaard, om je mee te nemen naar een plek ver weg. Hij hakt als het ware met zijn zwaard oude banden door.

Er wordt ook wel om verkeerde redenen met anderen getrouwd. Dat kun je simpelweg oplossen door met jezelf te trouwen. Een voorbeeld is de behoefte aan financiële veiligheid. Daar zul je zelf voor moeten zorgen.

Bron: Trouw


[/quote]

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 07-06-2012 14:57

[size=18][color=violet]Ja ik wil [/color]:cool:[/size]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Carly
Berichten: 43
Lid geworden op: 12-02-2012 22:03

Bericht door Carly » 15-06-2012 20:58

:razz: lees ik dan hier een huwelijksaanzoek? Of wil je eigenlijk alleen maar haar zo graag in een jurk zien Rommy?
all that we are, is the result of what we thought

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 15-06-2012 23:26

[color=violet]Het enige wat ik daar weet is dat ik best met mezefl wil trouwen........daar ging het stukje toch over? :shock: [/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 16-06-2012 09:17

[color=orange][i]

Over trouwen gesproken..

De meesten van ons zijn ooit het huwelijksbootje ingestapt (en weer uitgestapt)..

Zou je die stap ooit nog eens nemen..? Ook als 2 vrouwen..?



[/i][/color]

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 16-06-2012 14:26

Nee, dat zou ik niet. Ik was toen met mijn man getrouwd, omdat hij dat zo graag wilde. Ik vind zoiets heel niet nodig. Heb geen papiertje extra nodig om iemand de mijne te noemen.

Ik zou ook niet met een vrouw trouwen. Veel poeha en waarom?? Is het nu zo belangrijk om tegen mensen te zeggen......."dit is mijn vrouw!?" Ik denk dat ik net zo trots zeg: "dit is mijn vriendin!"

Nee, ik heb dus geen ring of papiertje nodig om mijn liefde te bevestigen

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 16-06-2012 15:21

[color=violet]Wij noemen elkaar nu ook vaak "mijn vrouw" hoef je niet voor getrouwd te zijn!! [/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Isis
Moderator
Berichten: 560
Lid geworden op: 07-02-2012 17:44

Bericht door Isis » 16-06-2012 16:16

Kijk dat vind ik nou ook Rommy :evil:
Het leven is als een regenboog: Je hebt de zon én de regen nodig om de kleuren te kunnen zien.

Gast

Bericht door Gast » 16-06-2012 17:18

Nou ik dacht ook altijd dat ik daar geen verschil in zag maar ik moet zeggen toen ik na 21 jaar hokken toch met mn vent ging trouwen, vond ik het toch wel heel erg leuk. Maar ja ik ben nu dus nog maar 2 en half jaar getrouwd, dan is het nog leuk ws :razz:

Ik zou ook wel met een vrouw willen trouwen, dat maakt niet uit, ik vind het wel iets leuks hebben eigenlijk, het een is niet meer of minder dan het andere maar gewoon leuk. Maar je kunt maar met een persoon tegelijk getrouwd zijn dus het zal er niet meer van komen denk ik ;-)))

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 16-06-2012 20:04

[color=orange][i]

Voor mij is het ook ..a matter of the heart.. :-(
Ze heb ik er altijd over gedacht..

Trouwerijen vind ik vaak meer feestjes voor de buitenwacht..
Of ik nou samenwoon..of lat..voelt voor mij net zo getrouwd.
Dus een boterbriefje is niet nodig..ik ben met die ene persoon.

Wat welk opmerkelijk is.. :shock:
Toen ik getrouwd was met Mr. Ex zong ik altijd keihard mee op het liedje van Anouk "nobody's wife". Waarschijnlijk te hard..dus nu weten we de ware toedracht van de scheiding hihi

Later in mijn eerste vrouwenrelatie..noemde ik haar mijn vriendin, maar 'mijn vrouw' kreeg ik mijn strot niet uit..!

En nu..: piece of cake.. "miin vrouw"..of het nooit anders is geweest.. :|


[/i][/color]