Moet er gekozen worden?

Gast

Bericht door Gast » 28-05-2012 10:44

Fictief of niet, de meningen zullen toch wel hetzelfde zijn ;-))))

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 28-05-2012 10:46

Fictief of niet,het is iets dat vaak voor komt bij scheidingen,laat staan scheidingen bij wie een van de partners er achter komt,dat zij/hij anders geaard is.
Het discuseren waard lijkt mij.
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 28-05-2012 10:49

Tuurlijk blijven de meningen hetzelfde maar ik vind het onnodig dat IK er nu dus op word aangeschreven alszijnde het in mijn huis NU dus gebeurt.

Dus we hebben het nu niet over dat ik dus nu mijn dochter de tijd moet gunnen............maar dat een moeder, haar dochter de tijd moet gunnen......
Hoe jij zou reageren op zo een situatie.

Mijn mening is wel duidelijk, denk ik zo. :-)

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 28-05-2012 11:19

[color=violet]Mijn kind verandert niks aan de liefde die ik voor de ander voel .....maar ik kan de omgang met haar wel zo invullen dat er rekening met hem gehouden wordt!

Ag en ik hadden het er gisteravond nog over; ik vind bijvoorbeeld niet dat ik kan forceren dat mijn kind met mijn partner om moet gaan of haar aardig moet vinden.....dat werkt ook niet, maar bepaalde fatsoensnormen zoals dag zeggen als zij er is en hij komt binnen of je gewoon respectvol gedragen naar haar vind ik wel het minste! Ik zou hem er dus op aanspreken als hij dat niet zou doen......

Ik respecteer zijn vrienden/vriendinnen ook en dat zijn niet altijd de mensen die ik voor ze uit zou zoeken!

We zijn er wel achter dat het minder makkelijk is dan het lijkt......want als het echt totaal niet botert tussen de kids en je partner dan heb je wel het gevoel er tussin te staan en komt je relatie onder druk te staan![/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Gast

Bericht door Gast » 28-05-2012 11:22

ikzelf kan hier op relationeel gebied niet over meepraten, maar toen ik dit allemaal las dacht ik aan mijn eigen puber, die een bepaalde vriendin van mij niet ziet zitten....hij vindt haar 'raar' en ik moet zeggen ze kan wat 'apart' uit de hoek komen tegen hem, zoals ze tegen hem praat...hij gruwt daar van....nu wil hij liever niet dat ze hier thuiskomt...maar ja dat vind ik ook weer raar....het is mijn huis en hij woont hier ook maar toch....maar dan probeer ik met hem daarover te praten waarom hij haar zo 'raar'vindt en ik denk dan ja jij zit boven op je kamer meestal dus wat heb jij daar voor last van eigenlijk? En zo vaak komt ze niet hier ook nog....

Het is echt zo'n puberding vind ik....lekker onredelijk...en tuurlijk hoeft hij haar niet leuk te vinden of zo...maar wil er alleen mee aangeven dat pubers soms zo reageren..en dit is gewoon maar een vriendin...

Gast

Bericht door Gast » 28-05-2012 12:32

[quote="Bubbels"]Tuurlijk blijven de meningen hetzelfde maar ik vind het onnodig dat IK er nu dus op word aangeschreven alszijnde het in mijn huis NU dus gebeurt.

Dus we hebben het nu niet over dat ik dus nu mijn dochter de tijd moet gunnen............maar dat een moeder, haar dochter de tijd moet gunnen......
Hoe jij zou reageren op zo een situatie.

Mijn mening is wel duidelijk, denk ik zo. :-)[/quote]


Maar als je schrijft "ik"en "mijn dochter" en deze vraag stelt, is het toch niet zo gek dat mensen met "jij" antwoorden. Tenminste voor mij met mn simpele geest.... Begin dan met een moeder en een dochter....en stel dan de vraag, lijkt mij.

Mijn mening zal ook wel duidelijk zijn :razz:

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 28-05-2012 14:30

[color=orange][i]

Ow gelukkig Bubs..dat het niet echt speelt bij jou thuis..!

Zo heb ik een hertrovriendin waar het tussen haar, vrnl thuiswonenende dochter, en haar vriend die er meestal 's weekends is, wel speelt..!
Wij maken dus van dichtbij mee hoe er langs twee kanten aan haar getrokken wordt en het onderhand is uitgemond in een strijd om de aandacht ..!

Maar natuurlijk kan zij niet kiezen tussen beide..!
Haar gedachte was dat als ze naar hem zou luisteren, ze straks het kontakt met haar kinderen kwijt is..en als ze omwille van haar dochter haar relatie aan de kant zet, eindigt zij alleen, terwijl 18 jarige dochterlief straks het huis uit is..!

Een hele akelige stressvolle situatie, waar ze zich soms helemaal in gevangen voelt..!


[/i][/color]

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 28-05-2012 15:07

Nou, dat soort situaties bedoel ik dus, White. Ik zou, net als je vriendin, denken aan het feit dat "mijn"(ik spreek graag in IK vorm omdat ik vanuit mijn gedachtegang uit zou willen gaan) dochter al op een leeftijd is gekomen dat ze het huis uit zou gaan.

Als zij tegen der dochter zou zeggen.......: Ik ben het niet eens met je keuze.......ik wil hebben dat je er mee stopt!" dan zou die ook gaan stijgeren. En daarbij vind ik........18 jaar......dan moet je helemaal kunnen begrijpen wat geven en nemen is........en wat water bij de wijn doen......

Je bent moeder geworden.......en je zorgt al een hele tijd voor je kinderen........Ik vind, dat als die kinderen ouder worden, zij moeten begrijpen dat ook mama een eigen leven heeft.

Gast

Bericht door Gast » 28-05-2012 21:19

Nou de problemen lijken ms opgelost als je kinderen het huis uit zijn maar vergis je niet, ik maak van dichtbij mee hoe even stressvol dat kan zijn, verjaardagen worden een drama en voor de kinderen wordt opa een heel ander mens met een nieuwe vriendin die niet met hun moeder op kan schieten. Dat je ms niet meer elke dag mee opgescheept zit, wil niet zeggen dat het dan ook geen stress meer geeft.


Maar waarom zou het aan het kind liggen, kan het niet aan een nieuwe partner liggen??? Hoeft deze geen water bij de wijn te doen???

In bovenstaand geval is die nieuwe vriendin een echte draak, ik heb haar gelukkig maar twee keer gezien en ben blij dat ik niet in de schoenen sta van degene die het aangaat.

En je kan best een eigen leven hebben ook al staan je kinderen op de eerste plaats, als er niet over aandacht gesteggeld hoeft te worden, een je een eigen leven.

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 28-05-2012 22:10

Ik sluit ook heel niet die "nieuwe" uit. Als ik zou merken dat dat absoluut niet zou gaan, dat mijn "nieuwe" zich ook verkeerd opstelt tegenover mijn kind, dan kies ik voor mijn kind!


Ik had het nu miss te veel over het feit dat het kind er tegen zou zijn......sorry voor dat. Tuurlijk kijk ik dan naar het gehele plaatje en als het niet zou gaan.......dan gaat het niet. Het is een situatie waar je nooit hoopt in te komen en als je er toch in komt, dat het op te lossen is.

Lijkt me ook een vreselijke situatie.