Zoekende??

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Zoekende??

Bericht door Rommy » 13-05-2012 00:16

[color=violet]Ik zie het bij mezelf maar ook bij anderen regelmatig gebeuren, we proberen de schuld bij een ander in de schoenen te schuiven, soms niet eens bewust. Je ziet precies waar het bij een ander fout gaat, waar een ander de plank mis slaat en vergeten voor het gemak onze eigen bijdrage.........ik moest daarom erg lachen om deze foto![/color]
[url=http://postimage.org/image/4dp6w80hv/][img]http://s13.postimage.org/4dp6w80hv/zondebok.jpg[/img][/url]

[color=violet]Herkennen jullie het ook?[/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Gast

Bericht door Gast » 13-05-2012 07:52

tuurlijk...ik denk dat een ieder zich daar wel schuldig aan maakt...onbewust of bewust...het is ook natuurlijk veel makkelijker om fouten bij een ander te zien dan bij jezelf! ik weet voor mezelf dat ik echt pas zo'n beetje in mijn therapietijd goed geleerd heb om te kijken van : OK deze of gene heeft dat gedaan inderdaad, maar wat was mijn aandeel in het verhaal? Het is toch vaak actie en reactie van 2 of meerdere personen.
wat ik wel jammer vind is dat veel mensen het zo lastig vinden om sorry te zeggen..tuurlijk kan je fouten maken, dat doen we toch allemaal? geef het toe en ga dan verder met hetgeen je daarvan weer opsteekt...maar niet dat er wrok en haat en wraak gevoelens ontstaan....

doet me denken aan een vriendin die door haar ex gesard en bedreigd wordt...hij eis de kadootjes e.d. terug van tijdens hun relatie en die mafketel gaat daarin zo ver dat hij haar echt lastig valt en bedreigd via mail en nu een rechtszaak wil beginnen...volgens mij heeft hij geen poot om op te staan maar goed...dan denk ik jeetje man, ga wat doen met je leven...en hij heeft het notabene zelf uitgemaakt! echt sneu zo iemand, maar ook voor mijn vriendin die gewoon ziek is van de spanning e.d.
Dat soort zaken zouden niet moeten mogen gewoon bah!

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 13-05-2012 11:25

Ik maak dat geregeld mee hoor en ik zal me er zelf ook wel schuldig aan maken. Mijn moeder was daar een ster in. Die zat dan op der krent en zat maar te zeuren dat niemand haar belde of op bezoek kwam....... En dan vroeg ik......Bel jij dan wel eens?? Ga jij dan ergens op bezoek??

En zo is het vaak.......mensen verwachten iets, terwijl ze het zelf ook niet doen. Altijd moet eerst die ene het doen........en dan pas jij......

De spreuk: Een betere wereld begint bij je zelf........is er niet voor niets.

alegria1
Berichten: 75
Lid geworden op: 09-11-2012 00:52

Bericht door alegria1 » 10-11-2012 16:33

Leuke verhaal Bubbels, je heeft gelijk, maar het is niet makelijk de eigen aandeel altijd te onmantelen als je niet lekker voelt en min nog de boel op te pakken. Makkelijke is zeuren en niks gewaar worden.

Natuurlijk heetg iederen denk ik zo zijn zwaatre punkt en partner en erg goed de eigene kinderen ij er soms aleen nog om ons dat te laten zien. Goed dat woij ze hebben - ik het minst de kinderen - .

het is leuk bij jullie en natuurlijk ben ik iets veronrust hoe dat werk met in contact komen met de groep -dus misschien iets te veel actie?

Maar ook alleeen mogen lezen en zo aansluiten is al erg leuk.

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 10-11-2012 19:04

Haha je kan nooit te veel actie hebben, Alegria. Door gewoon lekker zo mee te doen, je wat te leren kennen, doet al veel hoor. En je weet hoe wij vrouwen zijn he.........afwachtend! :-)

Mea
Berichten: 1113
Lid geworden op: 25-05-2012 21:49

Bericht door Mea » 12-11-2012 12:00

Babs....
wat lees ik nou???
Jij afwachtend???? :-)

Mea
Berichten: 1113
Lid geworden op: 25-05-2012 21:49

Bericht door Mea » 12-11-2012 12:02

Maar ze heeft gelijk Alegria!!

Gewoon blijven schrijven; gooi alles er maar uit!!!

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 12-11-2012 12:32

Ja mea........ik ben afwachtend.......ben veel te verlegen om het initiatief te nemen, dat snap je toch wel? :-) :shock: :oops:

Mea
Berichten: 1113
Lid geworden op: 25-05-2012 21:49

Bericht door Mea » 12-11-2012 15:36

ok Babs; ik ben meegaand, dus zijn we allebei iets wat we ECHT OOK ZIJN !!!!
:-o :-)

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 04-12-2012 19:32

Nog even terug komend op dit onderwerp. Dit is natuurlijk iets wat van 2 kanten moet komen en dat is vaak moeilijk. Want het gaat vaak om het gelijk krijgen in deze. En vrouwen willen graag gelijk krijgen.

Neem nu eens een voorbeeld:

Je bent al een tijd bij elkaar en het gaat helemaal prima. Dan vertel jij je vriendin dat jij het erg fijn zou vinden als ze je eens flink afrost met een leren zweep...... Dat is iets, waar jij al zo lang van droomt.....

Zij kijkt je aan en zegt: "Nee, dat doe ik niet! Dat vind ik belachelijk! Daar hou ik heel niet van!"

Tja......wat nu.......

De 1 kan nu denken.........beetje voorbarig van die vriendin. Ze kan het toch eens proberen? Als haar vriendin dat nou gewoon graag eens wilt......?

De ander kan denken.......Tuurlijk doe je dat niet! Jij bent er toch heel niet voor in en je moet niks doen tegen je zin!

Kijk, nou noem ik maar eens wat he. Zo heb je tuurlijk veel meer dingen waarbij je kan denken.......oops.....en nu??

Ik moet zeggen dat ik het daar dan altijd wel moeilijk mee heb hoor. Wat is nu goed? Doe je het omdat je vriendin het graag wilt......of doe je het niet omdat jij er heel niet voor in bent......