Zoekende??

Mea
Berichten: 1113
Lid geworden op: 25-05-2012 21:49

Bericht door Mea » 04-12-2012 19:35

Misschien kun je het in ieder geval een keer proberen en dan weet je het in ieder geval beiden of het wel of niet wat is; je hebt het in ieder geval geprobeerd dan toch?

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 04-12-2012 20:20

[color=violet]Beter iets bedenken waar je je allebei wel in kan vinden. [/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Gast

Bericht door Gast » 04-12-2012 20:23

als het zo ver uit elkaar ligt misschien gewoon elkaars mening daarover respecteren en het daarbij laten?

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 04-12-2012 20:50

Misschien wel maar soms kan het een dilemma worden. Iedereen loopt vaak te roepen dat je gewoon je zelf moet blijven, dat je dat moet doen wat JIJ leuk/goed vindt......maar tot hoe ver ga je dan?

Op mijn werk zat een man te vertellen, dat hij de relatie in was gegaan met de woorden: Ik wil echt geen kinderen! Nu zijn ze 2 jaar verder en zij wilt dus toch kinderen......

Wat is dan juist?? Moet hij toch toegeven aan haar wens......onder het noemer, liefde? Of moet zij gewoon op houden met zeuren, want zij wist dat hij ze niet wilde?

Toch, als je na gaat......komen dat soort dingen best wel vaak voor hoor. Ik vind het altijd lastig, dat soort dingen. Blijf ik dan bij me zelf......of geef ik toe....... Als je het niet doe, zal zij zeggen dat je niet van haar houdt.....en doe je het wel, dan doe je het eigenlijk tegen je zin in, maar om haar een plezier te doen......

Nou ja, onderwerp raakt kant nog wal, maar toevallig kreeg ik zo een voorbeeld te horen en ik dacht........kom, laat ik dat eens hier neer zetten.....

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 04-12-2012 21:36

[color=violet]Nou daar noem je wat Bubs, het krijgen van kinderen is echt iets van 2 mensen samen........daarin kun je wat mij betreft niet toegeven om de lieve vrede te bewaren! :(

Een relatie blijft geven en nemen, je moet zelf overwegen wat je de moeite van het proberen waard vindt omdat je de ander er een plezier mee doet of niet omdat het om wat voor reden dan ook niets voor jou is.....dan mag je weer van de ander verwachten dat het gerespecteerd wordt!


Waar staat dat het makkelijk is? 8-) [/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Mea
Berichten: 1113
Lid geworden op: 25-05-2012 21:49

Bericht door Mea » 05-12-2012 00:54

Inderdaad , als het over kinderen gaat wordt het een ander verhaal en heeeeel moeilijk !!

Gast

Bericht door Gast » 04-04-2013 10:24

Ik lees dit topic nu pas, ja waarom weet ik ook niet maar ik lees dat bub zich graag af wil laten rossen, zo kom je nog eens wat te weten.

Maar over het onderwerp, het is soms ook lastig om naar jezelf te kijken want niemand ziet graag zijn/haar eigen tekortkomingen maar als je er wel naar kijkt en er "even doorheen gaat"denk ik wel dat je er minder last van hebt.

En wat betreft die foto aan het begin, moet zo'n arme geit zich weer opofferen :razz:

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 04-04-2013 10:58

IK heb niks te willen, roosje.......ik krijg gewoon die klappen....... :arrow:


En ik denk dat iedereen er wel over eens is.........het is gewoon soms moeilijk om naar je eigen inbreng te kijken.

Gek eigenlijk.......waarom hebben we het daar moeilijk mee? Omdat we dan onze fout moeten erkennen? Omdat we geen gelijk krijgen? Voelen we ons op ons nr gezet? :shock:

Gast

Bericht door Gast » 04-04-2013 11:06

Nou als je naar jezelf kijkt en je ziet je fouten, dan voelt het als of je die ook moet erkennen naar anderen en soms is dat wel lastig vind ik. Ligt er ook aan wie de andere persoon is, mensen die dichter bij staan, daar kan ik gemakkelijker tegen zeggen sorry of dat had ik anders aan moeten pakken.

En ik heb ooit ergens gelezen dat mensen er stiekem vanuit gaan dat ze zelf alles het beste op kunnen lossen, of dat nu bewust is of niet, als je dan fouten bij jezelf ziet dan komt daar natuurlijk een deuk in. Het zal wel mensen eigen zijn om zich zo goed mogelijk te presenteren.....

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 07-04-2013 14:58

[color=orange][i]

Is op zich ook best lastig om goed (in)zicht in jezelf te krijgen.. Eigenlijk kunnen we niet zonder anderen om ons heen.. Wat onszelf betreft, kunnen we nogal eens blinde vlekken hebben..!

Onze omgeving is eigenlijk vaak (onbewust) ook onze spiegel. Toch gaat er meestal nog behoorlijk wat tijd overheen, voor iemand ook zelf in staat is dingen te erkennen.
Niet zozeer omdat we te trots zijn..maar vaak kan gewoon de indruk die je van jezelf hebt, op bepaalde vlakken nog wel eens verschillen van het beeld dat anderen van je hebben.

Maar als je eenmaal over die drempel heen bent..dan staan de mogelijkheden open.
Dan kan het zomaar gebeuren, dat wat anderen je laten zien..je kunt gebruiken..niet om je te laten beperken..maar om jezelf meer uit de verf te laten komen. :-P


[/i][/color]