Liefde is..

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 09-05-2012 22:26

Ja, ook in die liefde zijn grenzen.

En zo zie je maar weer......kom je toch op 1 ding uit.......Tis maar net hoe je alles interpreteer. Iedereen is anders, iedereen doet anders en iedereen denkt anders......

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 10-05-2012 08:47

Iedereen staat ook anders in het leven Bub,maakt andere keuzes,gaat anders met dingen om.
Dat maakt het niet minder interessant.
Het is fijn dat we dingen op dit forum kunnen herkennen,en dat onderwerpen van alle kanten bekeken kunnen worden :evil:
Liefde is..
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 10-05-2012 09:18

[color=violet]Ik vind dit wel een belangrijke!![/color]
[url=http://postimage.org/image/igf0pxbtj/][img]http://s15.postimage.org/igf0pxbtj/liefde13.jpg[/img][/url]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 10-05-2012 09:22

Ha Rommieke,en of dat belangrijk is :-)
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 23-06-2012 21:04

[quote]


[b]Dankbaarheid versterkt relatie [/b]
De Telegraaf - Vrouw


Zeg eens vaker 'dank je wel' tegen je partner. Het lijkt misschien niet veel, maar dit simpele gebaar van waardering kan je relatie een stuk gelukkiger maken.

Het klinkt misschien als een open deur, maar hoe vaak beschouwen wij onze relatie niet als vanzelfsprekend?
Door vaker je dankbaarheid te tonen en je waardering uit te spreken blijft je relatie gezonder en gelukkiger.
"Het gevoel gewaardeerd te worden door de partner beïnvloedt de manier waarop men handelt in een relatie en hoe een stel samen wilt blijven," vertelt Amie Gordon, hoofdonderzoeker van de Universiteit van Californië, tegen wetenschapsite LiveScience.

"Wacht niet op de ander om je goed te voelen, neem in plaats daarvan het heft in eigen handen door te focussen op wat er goed is in je relatie."


[b]Gewaardeerde partners zijn gelukkiger[/b]

Om tot deze conclusie te komen onderzocht de Universiteit van Californië ongeveer 50 deelnemers die ongeveer 15 maanden een relatie hadden. De deelnemers die vaker hun waarderen lieten zien en begripvol en zorgzaam waren, hadden een betere relatie. Des te gewaarderder de partner zich voelde, hoe gelukkiger de relatie was.
Het bleek dat het maken van oogcontact, het geven van een troostende hand en het naar voren leunen terwijl de partner spreekt belangrijke manier zijn om dankbaarheid over te brengen.


[b]Relatieonderhoud [/b]

"Het komt erop neer dat waardering voor je partner erg goed is voor het onderhouden van je relatie," aldus Amie.
"Wanneer je dankbaar bent en je de waarde van je partner erkent, realiseer je je meer wat je hebt en heb je de neiging om dit vast te houden."



[/quote]

Zunneke
Berichten: 145
Lid geworden op: 30-03-2012 16:08

Bericht door Zunneke » 23-06-2012 22:58

.....euh mijn inziens niet echt een nieuwe ontdekking...
Geldt toch voor alle relaties die je hebt: Of het nu je partner, je kids, familie, vrienden, collega's of mensen die je tegen komt op straat zijn?
Maar goed dit artikel is natuurlijk wel weer ff een stukje bewustwording!! :evil:

Xx Zun

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 24-06-2012 00:29

Geef ik mijn voorgangster helemaal gelijk in! Iedereen wilt graag die waardering krijgen die die verdient. Maakt niet uit in welke relatie je ook staat........al is het een wildvreemde.

Carly
Berichten: 43
Lid geworden op: 12-02-2012 22:03

Bericht door Carly » 26-06-2012 20:48

Liefde is.....verbaasd staan van een opmerking, na anderhalf jaar verkering.........die je beiden raakt tot in je zieltje :-x
all that we are, is the result of what we thought

merelvrouwke
Berichten: 77
Lid geworden op: 12-02-2012 10:03

Bericht door merelvrouwke » 26-06-2012 20:52

Ik geloof niet zo in onvoorwaardelijke liefde, tenzij voor je kinderen en zelfs daarvan ben ik niet helemaal zeker. Als een van mijn kinderen bv een actieve pedosexueel zou zijn die na de daad de kinderen vermoordt... zou ik dan nog van mijn kind houden... geen idee eigenlijk...

Ik heb wel verwachtingen in een relatie, en ik uit die ook vaak. De andere kan immers niet raden wat ik nodig heb om me goed te voelen samen. Daarin ga ik vaak te hard door wel, omdat ik het gedrag van de andere teveel toets aan mijn manier van denken, van geven,... Dat evolueert wel in de loop van de tijd, omdat mijn vertrouwen toeneemt en ik kan zien hoe de andere op een andere manier uit en beleeft, maar daarom helemaal niet minder om me geeft.
Tussen het volhouden door, mag je best even rusten.