interessante link misschien voor de christenen hier.

Plaats reactie
ikke26
Berichten: 125
Lid geworden op: 23-04-2012 12:28

interessante link misschien voor de christenen hier.

Bericht door ikke26 » 28-04-2012 21:26

Ben zelf christen en met lesbisch zijn best wel een probleem.

Maar heb een site gevonden die misschien wat info kan geven aan die genen die er interesse in hebben.

Omdat het een te groot bestand is zal ik de link plaatsen en moet je er zelf maar naar toegaan.

http://home.wanadoo.nl/inspiritus/chris ... 20homo.htm

succes met lezen

Groetjes ikke
Ik ben ikke, en ik kom nu uit hoe ik ben en niet wat andere willen dat ik zou moeten zijn.

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 28-04-2012 21:57

[color=orange][i]

Wat goed dat je een link plaatst hiervan..!

Ik heb daar ook erg mee geworsteld..als puber..

Toch werd het voor mij al vrij gauw duidelijk: als wij als mensen van elkaar kunnen houden zoals we zijn..hoeveel te meer moeten ze dat "Daarboven" dan wel niet kunnen..?

Dit te weten was voor mij zo belangerijk..dat het mij zeker heeft geholpen..ook ruimte te laten..voor de eventueel moeilijke reacties van anderen in mijn omgeving.

Ben nog steeds harstikke gelovig/spiritueel..-maar dan zonder kerk-..en jah ik deel mijn leven met een vrouw..
Een combi die prima samen gaat wat mij betreft.


[/i][/color]

ikke26
Berichten: 125
Lid geworden op: 23-04-2012 12:28

Bericht door ikke26 » 29-04-2012 10:36

Ja zo denk ik ook een beetje

God heeft ons gemaakt en wij zijn niet perfect, god houd van al zijn kinders en wij houden van hem.

Maar ik ken niemand die precies doet wat er in de bijbel staat.
bijv je mag niet kwaad spreken over andere, nou dat doe je dus als je een lesbisch persoon niet accepteerd en negeerd of misschien wel pest. Ken heel wat mensen die gierig zijn en arrogant zijn en daarbij andere omlaag halen.

God laat mij dit pad bewandelen en ik vind het best, hij laat me niet vallen of wat en dat kan ik misschien niet van al mijn andere vrienden zeggen.

Nou ik ga wel naar de kerk, en moet nog opschieten ook. hihi

fijne zondag
Ik ben ikke, en ik kom nu uit hoe ik ben en niet wat andere willen dat ik zou moeten zijn.

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 29-04-2012 10:55

Ik denk dat iedereen veel dingen roept over hoe het moet.........maar dat maar weinig mensen zich daar aan houden! De bijbel wordt ook op miljoenen manieren gelezen. De 1 haalt er dit uit en de ander weer dat. Overal vinden ze wel een rechtvaardiging voor. Ik denk dat, bv een strenge gereformeerde kerk, zich vooral vasthoudt aan de tradities......ZO moet het en niet anders!.......

God laat jou idd deze weg bewandelen en met jou nog zoooo veel anderen...... Misschien wilt God laten zien dat het ook gewoon anders kan en mag wezen.... :shock:

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 29-04-2012 11:02

Juist Bub,voor iedereen bestaat er een plan.
Ik heb familie die bij de gereformeerde kerk is aangesloten,evenals mijn opa en oma waren.
Ik vind het een strenge leer,en ik vind veelal gebaseerd op angst.
Mijn opa was voorganger in de kerk.
Geloof en lesbisch zijn,is denk ik moeilijk maar niet ondenkbaar,of onmogelijk.
Wel zul je daarin je eigen weg moeten volgen,en ik kan mij voorstellen geen gemakkelijke weg.
Beter eerlijk tegen jezelf,en daarmee ook tegen het hogere.
Anders zijn,is niet verkeerd zijn.
Je bent tenslotte wie je bent,en dat is goed.
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

klien
Berichten: 275
Lid geworden op: 13-02-2012 22:37

Bericht door klien » 29-04-2012 11:12

Ik heb altijd veel moeite gehad met "het geloof". En waar ik tegenop loop is niet het geloven in iets meer tussen hemel en aarde, maar datgene wat ze in kerken, moskeeën en andere geloofsgebouwen roepen wat de waarheid is.

Ik hou van mensen, hou van reizen, probeer zoveel mogelijk een ander te begrijpen door lichaamstaal te lezen, gebarentaal, vreemde talen, om maar mijn nieuwsgierigheid te kunnen bedwingen en te leren van andere culturen of andere dieren dan de menselijke uitvoering.

Ik heb gereisd door Scandinavië, het Oostblok met oa Rusland, Egypte, Israël, Cyprus, Griekenland, Turkije en nog veel meer verschillende landen en culturen. En wat mij opviel? De mensen zijn allemaal gelijk, ze willen allemaal hetzelfde ongeacht hun verleden en hun geloof.
Het is een handjevol leiders die een land kunnen onderdrukken of een sterke figuur in de familie die bepaald wat goed voor je is en hoe je moet denken. En dat gaat ook op voor het stukje geloof.
En daarom heb ik geen vertrouwen in geloof, omdat het vertaald wordt door individuen die een eigen draai geven aan het geheel.

Er is geen god die zegt dat je niet van iemand mag houden van hetzelfde geslacht. Heb uw naasten lief is het toch, ge zult niet oordelen, ge zult niet doden.

Ik geloof niet in de god zoals Christenen dat doen, of Moslims, Joden of Boeddhisten. Ik geloof wel in energieën en de goedheid van de mens.
Natuurlijk heb ook ik moeite met personen die dingen doen die niet door de beugel kunnen, maar ik probeer me in de situatie in te leven voor ik oordeel. En ja, ook ik ben mens, dus ook ik oordeel, maar zal er niet naar handelen, dat is niet aan mij.

De ingeboezemde angst van Christenen zoals in jouw geval Ikke, dat vind ik zo spijtig. Je bent geen slecht mens als je op vrouwen zou vallen. Je omgeving weet gewoon niet beter en laat kansen schieten helaas.
Wees niet bang, zelfs niet als je tegen moeilijkheden oploopt. Weest trots op jezelf en verloochen jezelf niet, want dat gaat je op den duur nog veel meer opbreken.

Mijn vrouw is ook Christen, jaja, nog veel erger, ze werkt bij het Leger de Heils. Zo'n beetje alles waar ik met een boog om heen zou lopen vroeger, maar ja, ik hou van haar. En ja, ze is ook lesbisch, ze heeft een huwelijk achter de rug (per 10 mei as) van 22 jaar. En ze is heel ongelukkig geweest.

Het kleine beetje familie dat ze heeft, de paar vrienden en haar collega's, ze zijn allemaal blij voor haar. Ze vinden haar dapper en gunnen haar alle geluk toe. Ik hoop dat je hier wat geruststelling uit kunt putten.

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 29-04-2012 11:27

Wat mooi geschreven Klien!

Ik ben zelf vrijwilligster geweest bij een moedergroep,vrouwen van velerlei afkomst en nationaliteiten en geloven.

Ook vrouwen die een beetje pech hebben,door allerlei omstandigheden,die een helpende hand nodig hebben om hun leven weer op de rit te krijgen.

Wat ons bindt,is liefde voor de medemens,elkaar te steunen,bij de hand te nemen,als het even moeilijk gaat.
(ook voor mij)
Het geloof speelde hierin geen hoofdrol,tenminste dat lieten we niet toe.
Wel was er respect voor elkaars denkwijze,en hoe we in het leven staan.
Het leren van en luisteren naar elkaar,het doen met elkaar.
De moedergroep draaide op een bepaalde energie,iets dat ik in een geloof niet vind.
Het is ook jammer dat die energie op den duur is ondermijnd.

Voor andere mensen is het heel fijn,als ze steun en houvast vinden in het geloof.
Voor mij is 1 geloof,te klein en te kortzichtig.
Het werkelijke geloof zit volgens mij in jezelf,in de harten van mensen.
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 29-04-2012 13:01

Geloof is geloven in je zelf......... :shock:

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 29-04-2012 16:59

[color=violet]Niets aan toe te voegen dames........mooi en zinvol onderwerp Ikke!! :evil: [/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 29-04-2012 20:33

[color=orange][i]

Helemaal mee eens dames..!
Ik zeg altijd..mijn geloof past niet tussen 4 muren.. :?:

[/i][/color]

Terug naar “Relaties”