wat moet ik nu

ikke26
Berichten: 125
Lid geworden op: 23-04-2012 12:28

wat moet ik nu

Bericht door ikke26 » 28-04-2012 07:19

Hallo iedereen.

Even van begin af aan.

Ik ben nog maar paar maanden bezig met comming out, en of ik nou bi of lesbisch ben dat is voor mij nog erg onduidelijk.

Omdat ik nog bezig ben om het voor me zelf op een laddertje te zetten weet eigenlijk nog niemand van de familie het.
Me broertje omdat ik daar goed mee omgaat.

Maar pas geleden met een verjaardag hoorde ik me ouders met een vriend van mij praten[die hetook niet weet] en ze zeiden dat er al genoeg potten waren en me pa zei ja laten ze maar weg blijven, ga maar door

Dit soort dingen zijn best kwetsen en laten je nog meer twijfelen of je wel of niet moet vertellen, wanneer, het beste moment komt er toch niet.

Wat andere mensen vinden moeten ze zelf weten, dat ik mischien vrienden gaat kwijt raken, erg jammer maar dat zijn dus ook geen vrienden. Maar familie ja dat is andere koek.

bedankt voor het lezen

groetjes ikke
Ik ben ikke, en ik kom nu uit hoe ik ben en niet wat andere willen dat ik zou moeten zijn.

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 28-04-2012 08:20

[color=orange][i]

Tjah Ikke.. dat soort uitlatingen maken wel dat de drempel hoger wordt om ermee voor de dag te komen..

Hoe je er tegenover staat mbt vrienden..vind ik heel realistisch gedacht van je..!
De gedachte erachter is..dan gaven ze toch niet echt om je zoals je bent.

Maar hoe hard ook..dat is ook wat er achter je coming-out tov je familie zou moeten zitten..

Laten we hopen dat..na hun eerste schrik..en misschien verzet..verdriet of boosheid.. -iedere heeft zijn eigen reakties natuurlijk- ze merken..dat jij..nog steeds gewoon jij bent!..en dat ze daarom van jou houden..!

Verwacht maar niet dat ze je gelijk in de armen sluiten met "Ow meid..voor ons blijf jij dezelfde ..als jij maar gelukkig bent etc."

Gun hun hun eigen reaktie..en tijd om eraan te wennen..
Blijf ondertussen gewoon jezelf..
Meestal draait familie op den duur heus wel bij.

Sterkte hoor.. en ook je les of bi zijn..wordt mettertijd vanzelf wel duidelijker.. Komt vast goed..!

[/i][/color]

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 28-04-2012 08:52

[color=violet]Ik heb dat in stappen gedaan Ikke, eerst mijn man en een paar vrienden die dichtbij staan.........toen de kinderen, meerdere vrienden, collega's en pas veel later onze moeders (89 en 92)

Hoe je het ook aanpakt, dat blijft een emotionele klus, je wil niemand verdriet doen maar voor je gevoel doe je dat wel!

Ik heb net zoveel tranen gelaten vanwege hun verdriet dan zijzelf denk ik!!
Toen het bij ieder een plek had gekregen en alle emoties wat bedaard, was ik pas blij dat ik open en eerlijk ben geweest....voelde voor mij beter!

Volg je eigen weg en gevoel.....sterkte!![/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Zunneke
Berichten: 145
Lid geworden op: 30-03-2012 16:08

Bericht door Zunneke » 28-04-2012 09:53

Hey ikke,

ben het helemaal met Whitewings en Rommy eens.........

Jij bent al aan je eigen weg begonnen, geef je omgeving de kans om met je mee te lopen. Zie het zo; jij bent aan een km loop begonnen en jij zit al op de 500 mtr. je familie en vrienden staan nog aan start, geef hun de ruimte en tijd om bij je te komen en met je mee te lopen!

Klinkt allemaal zo mooi...maar weet hoe het voelt als mensen weigeren te starten; mijn vader heeft 3 maanden niet tegen me gesproken. Stilzwijgen en genegeerd worden voelde voor mij zo vreselijk!!! Inmiddels ruim een half jaar verder praat hij alleen functioneel met me.
Anderzijds heb ik, met name buiten mijn familie, veel kennissen, vrienden en collega's die positief reageren. Heel veel mooie, warme en lieve reacties..
Neemt niet weg dat ik het graag met mijn ouders anders had gezien..
Maar denk dat "tijd" veel wonden heelt..

Lieve Ikke, het is beslist nie makkelijk maar volg je hart!!!!

Liefs Zunneke

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 28-04-2012 10:31

Denk dat het voor iedereen moeilijk is om te vertellen tegen familie, die er niet echt voor open staan. Ik zou ook niet meer reageren op opmerkingen van ze, over een toekomstige man of iets in die richting. Dat kunnen ouders ook nog wel gaan doen......"is het niet tijd dat je een leuke man treft??" Ik zou me wat duidelijker uit gaan drukken dat dat in iedergeval niet gaat gebeuren zodat ze al een klein zaadje in hun hoofd gelegd krijgen...... :shock:

En wat de anderen zeggen.......het zal geen makkelijke weg worden, maar ga jij nu zelf niet alles indenken hoe HUN zullen gaan reageren en denken.

Dus ik zou het wat spelenderwijs doen......... gewoon wat losse opmerkingen plaatsen over het lesbisch zijn......gewoon de tijd er voor nemen en hun niet zo maar, klatsboem, vertellen: "pa en ma.......ik ben lesbisch!"

Want zoals zunneke al zei, jij loopt voor hun uit en zij moeten er dus eerst wat aan gaan wennen dat het wel eens zo zou kunnen wezen.

Probeer je niet te druk te maken, Ikke. Komt tijd, komt raad! Geniet lekker van je leven en laat je pa en ma daar steeds wat meer van zien.

Veel succes!

ikke26
Berichten: 125
Lid geworden op: 23-04-2012 12:28

Bericht door ikke26 » 28-04-2012 18:17

Bedankt voor de reacties iedereeen.

Ene kant ben ik klaar met me verstoppen, wil ik laten zien wat en hoe ik ben, maar andere kant toch nog het veilige leven zonder oordelen.

Dat ik meer of gelijk aantal tranen zal laten, denk dat ik dat al heb gedaan maar ook wel positieve dingen. Geen nachtmerries meer, rust in me lichaam, zin om alles aan te pakken en niet meer te hangen, leuk te kleden ga maar door.

Me broertje zei gewoon.
Ja nu kom jij ook al met meiden thuis en ik dan. hahaha zo ken ik hem ook. :evil: :cry:

Heb het wel eens met ze over hoe mensen zijn en dan zeg ik wel, ja en lesbische vrouwen of homo vrouwen wat zijn hun rechten dan.
Dus misschien dat ze het wel op den duur gaan door krijgen, helaas zijn me ouders op een heel ander level als ik dus moet ik vaak veel dubbel en andere manier uitleggen zodat ze het wel snappen.

Heb me ingeschreven bij en christelijke site voor homos en lesbiennes en hoop dat daar ook wat info te krijgen er over zodat ik als ik het gaat vertellen een voorbereid verhaal heb hihihi.

Bedankt voor de antwoorden :-)
Ik ben ikke, en ik kom nu uit hoe ik ben en niet wat andere willen dat ik zou moeten zijn.

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 28-04-2012 22:21

Ik denk dat je daar ook goed aan hebt gedaan, Ikke. Om je in te schrijven op een christelijk forum over het lesbisch zijn en de problemen daaromtrent. Als je uit een christelijk nest komt is het natuurlijk wel ff anders. De ouderwetse ideeën zitten vaak erg diep en oooo weeeee, wat zullen de anderen wel niet zeggen.....!

Denk ook dat het best wel spannend voor je is. Dat is het nl voor iedereen die er achter komt dat ze van een andere vrouw kan houden.

Gewoon rustig aan doen.......adem in en uit....... :-)

Gast

Bericht door Gast » 29-04-2012 10:07

Sterkte Ikke, jij komt er op jouw manier ook wel weer. En leuke reactie van je broer; humor wil ook nog wel eens helpen ja!
Is niet iets wat je snel doet maar geleidelijk. :evil:

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 29-04-2012 10:37

Precies geleidelijk.
Voor mij moest het eerst duidelijk zijn voor mezelf hoe ik in elkaar stak.
En heb dingen moeten onderzoeken/ontdekken en afwegen.
Door anderen(die ik vertrouwde )te zeggen,dat ik (ook?) op vrouwen val,kwam ik steeds dichter bij mezelf.
En dat geeft wel duidelijkheid in je gevoel.
Ik zou zeggen volg je eigen route erin,en doe het op je eigen tempo.
Ik kwam in die tijd mensen tegen,die zich lieten beinvloeden door anderen.
Die keuzes maakten waar ze misschien achteraf spijt van hadden.
Goed dat je je hebt laten inschrijven bij een christelijk forum.
Want anders geaard zijn,en het geloof, is een materie apart.
Het is wel heel belangrijk dat je kunt praten over je gevoelens,fijn dat je daarvoor ook je broer hebt,en er grapjes over kunt maken.
Dat is al winst hoor!
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

klien
Berichten: 275
Lid geworden op: 13-02-2012 22:37

Bericht door klien » 29-04-2012 10:54

Op het moment dat jij tegen de juiste persoon aanloopt is het vroeg genoeg om met een algehele coming out te beginnen. Waarom zou je mensen vertellen dat je op vrouwen valt? Je vertelt toch ook niet als je op mannen valt?

Onbegrip, onwetendheid, angst voor het onbekende, wat zeggen de buren ervan. Allemaal redenen voor de omgeving om zo te reageren. Het is ook het groepje mensen waar ze mee omgaan die zo'n reactie oproepen misschien. Maar diep in hun hart kunnen ze straks heel anders reageren. Ouders kunnen je verbazen hoor.

Bij twijfel zou ik toch wachten tot je heel verliefd bent, dan kunnen ze zien hoe serieus het is en zal hun hart ook spreken. Je confronteert ze dan met een echte werkelijkheid, ze hoeven geen rare beelden vooraf te vormen.

Ik heb misschien makkelijk spreken, mijn ouders hebben hun hele leven met homoseksualiteit om zich heen gedeald, ik wist niet beter, toch kwam ook ik pas echt uit de kast toen ik iemand had gevonden die de moeite waard was om het traject in te gaan. En dat ging heel makkelijk hoor.

Ik hoop dat je er voor jezelf snel uit bent en iemand treft waar je een leven mee wilt delen, man of vrouw :evil: