Investeren in relaties.

Plaats reactie
sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Investeren in relaties.

Bericht door sunflower » 10-04-2012 09:35

Wat ik nou nooit begrijp is dat als mensen uit elkaar gaan,en aan weer een nieuwe relatie(s) beginnen ineens wel dingen met de nieuwe partner kunnen doen.
Dingen die ze met de vorige ook konden maar weigerden te doen.
Bv Het uit eten gaan,of een bioscoopje pakken,bezoekjes,stedentrips enz

Klassiek voorbeeld is het weigeren om kinderen te willen,maar bij de volgende partner ineens wel dat vader of moederschap aan te gaan.

Misschien moeten ze zich tegenover een nieuwe partner nog bewijzen.
Ik denk dat je altijd moet investeren in een relatie.
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 10-04-2012 10:20

[color=violet]Dat zie ik ook bij Geale met zijn nieuwe vriendin, ik hoor het bij gescheiden vrienden........schijnt een normaal proces te zijn!
Ik vraag me dan af of iemand werkelijk veranderd is of dat hij/zij doet wat de ander van hem/haar verwacht!

Als dat laatste het geval is loop je uiteindelijk toch tegen de lamp, je leven lang de schijn ophouden werkt niet.......[/color]

[color=violet]Toch kan ik me ook voorstellen dat je iets doet voor een ander terwijl het je helemaal niks lijkt, je overtuigd raakt van het tegendeel, het veel leuker is dan je dacht waardoor je het vaker gaat doen!

Niets zo veranderlijk als de mens! :?: [/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 10-04-2012 10:54

Het kan natuurlijk ook aan het gezelschap liggen he Rommy,maar ik denk eerder dat er dan iets ligt bij de desbetreffende persoon.

Investeren is natuurlijk ook eens iets doen voor die ander,terwijl je dat minder leuk lijkt of direct verwerpt.
En ja daar zeg je iets,niets is veranderlijker dan een mens,maar of die mens er ook geloofwaardiger op wordt?
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 10-04-2012 11:32

Ik denk dat iedereen wel wat indut hoor, bij het hebben van een langdurige relatie. En als het dan uit gaat.....en je weer een nieuw liefje vindt.......tja, dan is alles weer spannend en nieuw!

En dat die gasten dan zo een "love"-baby willen hebben......dat heb ik nooit begrepen. Op mijn werk zit er ook een paar kerels, die gescheiden zijn, kinderen al hebben, nu een nieuwe vriendin hebben en weer een baby krijgen.

Moet ik wel zeggen,dat ze meeeeestal zeggen, dat ze het doen voor haar.......want zij wilt zo graag wat......

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 10-04-2012 12:24

[color=orange][i]

Ook ik zag hetzelfde toen mr. Ex vreemdging: dingen waaraan hij zich bij mij ergerde..en die zij ook had..vond hij van haar niet erg.Verblindt door de roze bril..?
Noujah lijkt me dat dat dan inderdaad zich mettertijd wel wreekt. Maar goed, ik heb het moeten loskoppelen van mijzelf.
Heb geen zin om mijn leven daar nu zuur over te laten worden.

Ook kunnen mensen leren van 'fouten'. Bepaalde dingen die ik vroeger wel deed..of niet deed..en waarvan ik ondervonden heb..dat die niet werkten..probeer ik nu anders aan te pakken.

En soms is het de combinatie van persoonlijkheden..waardoor iets wel uit de verf komt in bijzijn van de één, maar niet in bijzijn van de ander.

En daarnaast kunnen mensen natuurlijk gewoon ontdekken dat iets tòch leuk is, nieuwe hobby's, smaken e.d ontwikkelen..
Maakt dat mensen onbetrouwbaar..?

Ach je kan het ook bekijken dat iemand gegroeid is..en dat jij misschien wel degene bent geweest die die ander ooit attent heb mogen maken op bepaalde dingen waardoor ze er misschien over zijn gaan nadenken.

Ik vergelijk het wel eens met bijv. voetbalsport: Niet alleen degene die het doelpunt scoort is belangerijk..ook degene die de voorzet gaf!

Niets in het leven blijft constant hetzelfde..
Dat zou aan de ene kant wel handig zijn, omdat we dan exact weten waar we aan toe zijn..maar zo zit het leven nou eenmaal niet in elkaar.
Volgens mij is alles juist zo gecreeerd dat het mogelijkheden in zich heeft om te ontwikkelen..en dus.: .te veranderen..!

Voor alles is een tijd.. Er is een tijd van komen..en een tijd van gaan.
Wat overblijft is.. dat ieder voor zich..zich bezighoudt met zijn eigen oprechte inzet..wat de werkelijke waarde geeft.

En als dat is..dat een ander in een nieuwe relatie ergens pas gestalte aan geeft, dan kan je het ook bekijken dat dat vast mede komt..door het steentje..wat jij (onbewust) hebt bijgedragen..! :-P :?:

[/i][/color]

Terug naar “Relaties”