Zo ben ik nu eenmaal......

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 06-04-2012 10:12

[color=violet]Dat vind ik ook Majo, ik bedoelde te zeggen dat het eigenlijk onvoorstelbaar is dat je zoiets als collega's zo lang accepteert omdat je niemand voor het hoofd wil stoten..........
Je verzint iets om het uit te stellen juist omdat zoiets dus moeilijk is; slechte sfeer, je wordt gezien als klikspaan, ze werkt verder goed, blijft dan toch iets langer blah blah blah[/color]


[color=violet]....of zoals jij zegt "ze zit niet lekker in haar vel" moet je daarom maar alles oke vinden??[/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 06-04-2012 10:35

Dat vind ik dus weer niet........dat je daarom dus alles maar moet slikken. Hoe klote je je ook vindt........dat geeft je nog geen excuus om steeds weer over een grens te gaan!

Tis natuurlijk wel zo, als mensen in zo een labiele tijd zitten, dat ze vaak zo ego worden als wat. Ikke en ikke.......en iedereen doet het hun aan......blabla. Maar ik zou het idd wel zeggen tegen der.

Isis houdt haar hart ook geregeld vast hoor, als ik hier pm's ga zitten versturen. Ik gebruik geen dure woorden, ik ben kort en bondig. Ik heb een soort visie en die wil ik graag na geleefd zien. Ik ga niet vragen of ze aub wat willen posten......nee, een maand je neus niet laten zien, dan ga je uit de kerngroep, klaar. Is dan voor iedereen duidelijk, geen twijfel over mogelijk.

Iedereen wilt duidelijkheid, dat is gewoon zo. En als ik iemand op zijn hartje trap, doe ik dat niet om haar/hem pijn te doen, maar om duidelijk te maken, dat hij/zij ook eens aan mij moet denken!

Ik ben nu eenmaal zo........

Gast

Bericht door Gast » 06-04-2012 11:16

Er zijn twee dingen:
Het probleem dat mensen al heel snel roepen, zo ben ik nu eenmaal. Je karakter kun je niet veranderen maar smoesjes om te laat te komen of zo iets, is gewoon laksheid.

En als je je nooit aan wil passen en altijd maar roept zo ben ik nu eenmaal, hoe wil je dan met andere mensen om kunnen gaan. Ik bedoel je hoeft niet over je heen te laten lopen maar om nu altijd maar alles te doen zoals jij het wil, tja.............als je op een onbewoond eiland wil gaan wonen, zal het wel lukken........

Dus het leven is nu eenmaal schipperen..........

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 06-04-2012 18:26

Juist!

Tuurlijk heeft iedereen zijn eigen karaktertrekken, zijn eigen hebbendingetjes, maar om open te staan voor anderen, moet je idd gaan schipperen.......

Maar wat krijg je dan???

"Waarom schipper ik altijd? Waarom doet zij niet een stappie terug?"

Meestal zijn het toch steeds dezelfde mensen die dus toegeven, voor de lieve vrede......want daar gaat het om.

Als jij iemand aanspreekt op zijn/haar "zo ben ik nu eenmaal" kan die persoon denken dat jij hem dus niet respecteert, hem aanvalt, niet tevreden bent over hem......want zo is die nu eenmaal.....

Nee, ik vind dit altijd moeilijke materie omdat het idd gaat om communicatie, om duidelijkheid.

Ik denk ook vast wel, dat dit 1 groot ruzie punt kan zijn hoor.

Neem het geval dus van mijn collega.......die zegt dus......ik ben gewoon zo.......

- en daar is ze al 35 jaar mee getrouwd
- en daar heeft ze nooit over te klagen gehad
- en ze vond het altijd spannend
- en nu wilt ze me helemaal veranderen
- is die 35 jaar dan een leugen geweest?


Wat ik ook vaak zeg is dit:

Wat je ooit bij elkaar bracht is ook vaak de reden dat het uit gaat......

Ja......moeilijke materie want je kan echt elke kant op natuurlijk.

Gast

Bericht door Gast » 07-04-2012 09:51

nou sorry hoor maar denk niet dat er uberhaupt mensen bestaan waar het al '35 jaar spannend is' ....hahaha


ik denk trouwens wel dat je best duidelijk kunt zijn en dingen zeggen zonder bot te zijn en op tenen te trappen, het 1 houdt niet perse het ander in!

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 07-04-2012 10:19

Precies Majo,het gaat na 35 jaar ook om iets anders.
Dat spannende gaat er al snel af lees ik in sommige bladen en ik zie het ook om me heen.
Men doet nog weinig moeite,en het gras is vaak groener.
Wel moet je natuurlijk blijven praten,om zo te weten wat er in die ander omgaat.
Aan een relatie moet je werken,zul je moeten investeren en soms is dat schipperen.
Hoewel ik ook mensen ken die naast elkaar leven,zwijgend aan tafel,en allebei hun eigen ding doen,weinig meer samen.
Zolang beide kanten daar tevreden mee zijn..
Toch zie je tegenwoordig ook dat mensen na vele jaren huwelijk,voor de buitenwereld plotseling uit elkaar gaan.
Het niet jezelf kunnen zijn in een relatie,het idee te hebben dat de een zich altijd weg gecijferd heeft voor de kinderen,agressie,gedragsstoornissen,vreemdgaan,sex problemen enz
Er zijn veel redenen om uit elkaar te gaan.
In een relatie moet je met elkaar in contact blijven,en dat valt niet altijd mee.
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 07-04-2012 10:21

:razz: dat is ook weer waar natuurlijk. 35 jaar is wel een hele tijd om spanning er in te houden!

Het hoeft idd niet zo te zijn dat er gelijk tenen worden vertrapt, maaaaaar......daar geloof ik niet zo in.

Stel je nu voor.......dat ik wat met sun zou hebben. Een vrouw die nu voor haar zelf op komt.........maar ik doe dat net zo! Dus als ik zou zeggen: "Lieverd, ik zou graag zien dat je wat meer tijd met mij door zou brengen, dan met je vriendinnen......"

Dan kan zij dat zien als beperking........en als zij dat dus naast der neer legt, zie ik dat, als een wens van mij, die zij negeert......

Dat bedoel ik.........tis zo een fragiel gegeven. Iedereen is op onze leeftijd, al gevormd of is daar hard bezig mee.......en dan is dat aanpassen best moeilijk omdat een ieder vindt, dat er eens aan haar gedacht moet worden.....

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 07-04-2012 10:39

:( Wat zeg je nu Bub,ik denk dat we ind ruzie zouden krijgen,want ik ben een beetje,een beetje maar(lol)anders dan jij.
Maar ik zou er wel over praten,wat voor mij mogelijk is,hoe dat we het samen zouden kunnen invullen.
Trouwens dat gaf ik in beiden mijn vv relaties al aan,daar was ik zeer duidelijk over.
Dan weet je waar je op kunt rekenen,wat je kunt verwachten.
Stem je daar beiden mee in.
Maar ga je aan mij trekken of claimen,al dan niet via internet,dan strijk je tegen mijn haren in.
In mijn vorige relatie zette ik vriendinnen in de wacht,juist om die relatie.
Dat is iets wat ik nu niet meer zou doen.
Kijk Bub,ik houd van degeen waarmee ik om ga,maar ook van mijzelf.
Een wens is een wens,en kan niet altijd uitkomen.
Maak van beider wensen ,een compromis :?:
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 07-04-2012 11:05

P.S O ja en Bub,neem volgende keer een andere vrije vrouw als voorbeeld :razz:
Want voor dat je het weet wordt ik weer beschuldigd van dingen die ik deed,doe of ga doen :?
En waart mijn naam weer rond ik het roddelcirquit :razz:
Mensen zijn zo voorspelbaar :-)
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 07-04-2012 11:19

:razz: Je bent een vrije vrouw....dus wat kan jou het nu schelen wat mensen denken? Voor mij ligt dat heel anders......ik heb isis.....

Maar goed......ik blijf het toch moeilijk vinden. Nu zeg jij:

".......,daar was ik zeer duidelijk over.
Dan weet je waar je op kunt rekenen,wat je kunt verwachten.
Stem je daar beiden mee in."

Een relatie verandert....dus meningen ook. Waar je toen mee instemde, kan later voor problemen zorgen, dat bedoelde ik dus te zeggen.

Daarom blijft het altijd passen en meten met elkaar.

(ik wil toch even voor de duidelijkheid zeggen, dat ik het dus niet steeds over isis en mij heb he! Dat is het vervelende om op een forum, over dit soort dingen te praten, zonder dat mensen dus gaan denken......jeetje, die hebben veel problemen zeg! Tuurlijk moeten wij er ook aan werken maar ik weet gewoon dat zoveel anderen hier ook mee rommelen en ik ben gewoon nieuwsgierig hoe jullie dus denken en er mee omgeaan)