Zo ben ik nu eenmaal......

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 12-05-2012 17:26

[color=orange][i]

Wie weet staat hij afgelopen 10 jaar wel vaker door het raam te gluren Majo :?: ..alleen zie jij het niet hihh :mad:


Ik had laatst iemand die pissed op me was, omdat ik niet thuis was toen ze onverwachts kwam aanwaaien.. :(
Sommige mensen..pff :mrgreen:


[/i][/color]

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 13-05-2012 18:09

Ook ik herken dit,hoewel ik tegenwoordig flexibeler ben hierin.
Vooral vroeger had ik er last van,als er onverwachts visite opdook,hield ik me wel eens weg.
Als ik dat dan tegen een vriendin vertelde zei zij,dat kun je toch niet maken,en dan zat ik weer met een schuldgevoel.
Toevallig had mijn dochter gisteren zoiets met haar zwager,net boodschappen gedaan,moest nog van alles doen en dan staat er onverwachts iemand voor deur.
Zij kan dan ook heel verstoord reageren,omdat ze nog van alles moet.
Als men nu even de moeite neemt om te bellen,dan lost zich dat vaak vanzelf op.
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

Gast

Bericht door Gast » 13-05-2012 18:13

Jep dat doe ik zelf eigenljik altijd, even bellen of smsje of het uitkomt...wil me gewoon niet opdringen en dat komt denk ik ook, omdat ik mezelf dan wel eens zo voel als iemand zomaar voor de deur staat...en dat heeft op zich niks met die persoon te maken, maar gewoon omdat ik op dat moment even geen zin heb in visite ....doet me altijd denken aan mijn limburgse tante die de hele dag door koffie aan het zetten was...nog ouderwets met de hand opschenken enzo..dus ik vroeg dan wel eens, waarom doe je dat toch en toen vertelde ze dat daar altijd mensen achterom kwamen lopen zomaar en dat ging soms dagen zo door...nou sorry maar daar zou ik toch echt geen trek in hebben! En dat zei ik haar ook en toen zei ze dat zij daar ook niet altijd zin had maar dat je dat daar niet kon zeggen omdat mensen het niet zouden begrijpen...nou goede reden om niet daar te gaan wonen dan :-)

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 13-05-2012 18:57

[color=orange][i]Nou als ik er ook gratis Limburgse vlaai bij zou krijgen..wil ik best eens onverwacht bij d'r langs gaan hoor :P :cry: [/i][/color]

Gast

Bericht door Gast » 13-05-2012 19:17

Hihi @mayo dus geen echte westlandse instelling want onder ons als kraamverzorgsters is het algemeen bekend dat kramen in jouw buurt eigenlijk inhoudt veel visite, beschuiten smeren etc.
Ze willen daar meestal zoveel mogelijk visite in de kraamweek....
voordeel is dat ze allemaal maar heel even komen maar is soms wel vermoeiend...achterdeur open en maar potten koffie zetten..
je hebt vaak de ene ploeg de deur nog niet uit of de volgende is al 'in the house' maar ik vind t wel lekker levendig...

Gast

Bericht door Gast » 13-05-2012 22:07

@ Cocie klopt maar ik ben dan ook een Hagenese hahaha! en ik heb ook onwijs veel kraamvisite gehad en eigenlijk teveel zonder rust tussendoor omdat ik in kraamhotel lag, maar dat vond ik bij die gelegenheid wel gezellig hoor!

@ en WW mijn tante had (ze is 2 jr geleden overleden) altijd zo'n 3 soorten gebak in huis, zelfgebakken..want dat hoorde ook zo dus je kon daar echt niet weg zonder kwart taart naar binnen te hebben geschrokt hahah, wel lekker!

Gast

Bericht door Gast » 14-05-2012 10:23

Nou hier loopt ook iedereen af en aan, dat heb je als je thuis een bedrijf hebt en een senseo, altijd thuis en altijd koffie ;-))) maar als ik geen tijd heb en/of ik wil leren dan zeg ik gewoon dat het niet uitkomt, komen ze een andere keer wel terug, nooit een probleem, dus niet overal in Limburg is het zo dat je dat niet kunt zeggen. Ligt eerder aan de mensen zelf want ik vind de limburgers eerder gereserveerd dan de mensen in Den Bosch, waar ik vandaan kom.