Vriendschap moet.

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 28-03-2012 10:44

[color=orange][i]

Sorry beide dames..maar ik zit niet echt te wachten als lid om betrokken te worden.. bij ouwe privé koeien die op een of andere manier blijkbaar maar steeds weer opnieuw in de sloot teruggegooid worden..\jl
om ze er voor de zoveelste keer weer uit te halen [img]http://i148.photobucket.com/albums/s27/ ... ngHead.gif[/img]

Persoonlijke ervaringen delen [img]http://i148.photobucket.com/albums/s27/ ... es/btt.gif[/img] ..zonder persoonlijk te worden alstublieft..

Dank.. :-P


[/i][/color]

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 28-03-2012 12:12

En ik geloof dat ik me nu toch wel aardig duidelijk heb gemaakt, sunflower. Dit is altijd vervelend met 2 exen op het forum, die nog steeds problemen met elkaar hebben. Ik snap dat er dan wel eens wat kan gebeuren MAAR........als ik dus toch zie, dat er hier, moedwillig, door gegooid wordt met modder......dan zal ik toch actie ondernemen.

Als jullie je gal willen spuwen, doen jullie dat maar op een andere site. En ik hoop dat ik daar toch wel heeeeeel duidelijk mee ben geweest.

Ik wil hier verder geen reacties op zien, behalve in een pm!


En zo zeggen veel hetero dames wel eens........Goh, dat lijkt me toch wel zo gezellig, 2 vrouwen die een liefdesrelatie hebben.....
Ik moet zeggen, dacht dat ook wel hoor. Dacht altijd dat juist de verschillen tussen man en vrouw, voor onrust kon zorgen.......

Een relatie is gewoon hard werken.......maar ik moet zeggen, ik doe het met veel plezier!

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 28-03-2012 12:48

[color=orange][i]
Hihi Bubs..jah zo vaak, als ze mekaar de tent uitvechten thuis, horen zeggen : "Ik geloof dat ik ook maar lesbisch wordt ..." whahah.. :razz:


Ik heb mezelf gelijk door de vuurproef gehaald..in mijn eerste vrouwenrelatie.
Daarvan zei men achteraf dat ik gewoon een vrouwelijke versie was tegengekomen van de man met wie ik eerder getrouwd was.
We waren mekaars supertegenpolen..!
Zij super geordend en gestructureerd ..ik chaotisch losboltype.
Maar wat ik wel knap vond ..dat ik in die relatie ontdekt heb hoe het óók kon..

In de tijd daarvoor, toen ik nog getrouwd was, waren hij en ik vooral bezig met proberen elkaar te veranderen en ons te storen dat die ander niet dacht en deed zoals je zelf.. [img]http://i148.photobucket.com/albums/s27/ ... ngHead.gif[/img]

In de relatie met haar was het nieuwe ronde, nieuwe kansen..en moesten we allereerst met elkaar in de praktijk uit de voeten leren kunnen, omdat we ook collega's waren.
We werkten totaal tegen mekaar in..!
Totdat we ontdekten dat als we nààst elkaar werkten..ieder op de eigen manier..dat het toch lukte..! :-P
En waren we er zelf verbaasd over dat het zelfs lukte om meer dan 6 jaar samen te wonen..!

Toch als ik daar nu weer achteraf op terugkijk ..weet ik wel..dat ik weer teveel ruimte heb weggegeven op de duur..

Ben nu nog steeds aan het werken aan mijn eigen back-to-basic..
En de rest ..komt later wel. ;)

[/i][/color]

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 28-03-2012 13:06

maar dat is ook gewoon moeilijk te doseren. Wat is je geven.......maar dan toch niet te veel, zodat je toch je zelf kan blijven? Hoe moet die balans? Hoe veel moet je accepteren van die ander, qua gedrag, qua invloed.......

Iedereen heeft een soort van grens en meestal wordt die overschreden. Het is zaak om gewoon, beiden, tevreden te zijn! Ik denk echt dat dat het belangrijkste is. Beiden moeten zich zelf goed kunnen voelen in een relatie.

Gast

Bericht door Gast » 28-03-2012 14:21

Je kunt zoveel geven en accepteren als dat je zelf aankunt, als je je er niet meer gelukkig bij voelt, is het op, denk ik.

Je kunt een ander ook niet wezenlijk veranderen denk ik, dus sommige dingen moet je accepteren en anders is het pech.

Zo kijk ik er nu tegen aan, ik heb me ook wel eens, meer dan eens :oops: door een ander verder in een hoekje laten kruipen dan goed voor mij was maar ja ik heb het zelf gedaan dus eigen schuld.........

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 28-03-2012 14:43

[color=violet]Alles wat staat geschreven op dit forum is onze eigen beleving!

In mijn eerste vrouwenrelatie heb ik me vaak gekwetst gevoeld maar ik stapte er overheen omdat ik zo verliefd was en mij een leven zonder haar niet voor kon stellen! Als ik uiteindelijk toch dingen ter sprake bracht was het huis te klein want dan was ik in haar ogen niet meer de vrouw waar zij verliefd op was en dat klopt ook.......

Haar verhaal over onze relatie zou anders zijn, ik weet nu dat wij alleen "klikten" omdat ik daar zelf voor zorgde, ik paste me aan! Ik zou ook geen vrienden met haar kunnen zijn want ik kan niet vergeten wat er toen allemaal is voorgevallen en ik weet dat ik haar dat toch vroeg en laat voor de voeten gooi als een dergelijke situatie zich weer voordoet!

Daarom spreekt dat gedicht me ook zo aan dat sommige mensen maar tijdelijk in je leven moeten zijn; de relatie met haar heeft ervoor gezorgd dat ik nu de vrouw van mijn leven heb ontmoet, waar ik toen zo mijn best voor moest doen, gaat nu vanzelf.......ik hoef me niet in bochten te wringen en me niet anders voor te doen dan ik ben......wat een zaligheid!!
Ik heb tijdens die korte relatie over mezelf geleerd, hoe je jezelf kan wegcijferen maar ook hoe ik me vastklampte aan iets wat gedoemd was te mislukken, dat moet voor haar benauwend zijn geweest.
Nee het was goed zolang het duurde, zo was het bedoeld!

Is er nu iets, dan is dat bespreekbaar.....knallen we voor korte of langere tijd en zijn vervolgens weer stapelgek op elkaar!! :-( [/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 28-03-2012 17:22

Geloof dat je dat altijd pas achter af ziet, hoe iets is gelopen. Ik denk, dat als je er gewoon in zit, dat het allemaal als normaal wordt beschouwd en dan denk je er niet over na.

Zo ken ik toch aardig wat vrouwen, die binnen een dag helemaal hotel de botel waren, gelijk zeiden dat ze van die vrouw houden en dan blijkt het toch niet zo te wezen........en binnen een week hebben ze weer een andere vrouw en dan begint het weer van voor af aan!

Zoals rommy daar schrijft......

omdat ik zo verliefd was en mij een leven zonder haar niet voor kon stellen...

Dat zijn nu woorden waar ik me heeeeel NIET in kan vinden. Je hangt toch niet je leven op aan een ander??? Isis wordt daar soms helemaal gek van, van die nuchtere praatjes van me, maar zo beleef ik het wel.

Ik zeg altijd........ Ik ben al gelukkig en jij vult dat heerlijk aan!

Ik vind gewoon........als jij niet lekker in je vel zit, lukt een relatie ook niet!

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 28-03-2012 18:59

[color=orange][i]

Daar zeg je nou precies een waarheid waar zoveel mensen aan voorbij gaan Bubs!

Veel relaties lijken erg leuk en aardig..maar zijn in wezen erg ongezond.
Als je elkaar zo nódig hebt om te kunnen leven..dan klopt er iets niet..!
Dan mist iemand iets fundamenteels in zichzelf.

Ik zeg het meestal zo: als je in een relatie mekaars ' gaten-opvullers ' moet zijn..dan gaat het geheid vroeg of laat mis.
Beetje bruut gezegd: maar wat mensen in zo'n situatie eigenlijk doen is.. parasiteren op elkaar..!

Helaas maken we dit op het moment van dichtbij mee in de relatie van een vriendin van ons.
Velen zoeken onbewust een gemis aan aandacht en zelfwaardering bij de ander.
Terwijl dat de verhoudingen juist compleet scheef trekt, omdat het vele te hoge en onrealistische verwachtingen schept van elkaar.


Pas als je okay bent op en met jezelf..is [b]op[/b]-vulling niet nodig en kan je ervan genieten elkaars [b]aan[/b]-vulling te mogen zijn..


[/i][/color]

Gast

Bericht door Gast » 30-03-2012 16:12

Iemand zei eens tegen mij, " het geluk zit in je zelf en krijg je niet door een ander" Ik heb ook een periode gekend in mijn leven dat ik best zoekende was. Ik wilde gewoon weer die leuke vriendin met wie ik dat mocht delen wat ik altijd dacht gemist te hebben. Ik heb ook altijd gedacht dat ik daarom nooit echt gelukkig was in mijn relatie met mijn ex man.

Ik was vroeger al heel lang vrijgezel en genoot van mijn vrijgezelle bestaan. Toen ik uiteindelijk een relatie kreeg, moest ik daar zo aan wennen. Inmiddels woon ik nu weer alleen en voel ik mij weer net zo als vroeger. Ik ben er nu wel achter dat ik echt niet gelukkiger was geworden door een vrouw in mijn leven. Nu ik gelukkig ben met mezelf zou ik ooit weer gelukkig kunnen worden met een ander, maar dat moet ze voor mij wel iets toevoegen in mijn leven denk ik. Nu ik niet meer zoekende ben komt er ook een stukje rust in mijn leven.

Setteke
Berichten: 202
Lid geworden op: 12-02-2012 14:19

Bericht door Setteke » 31-03-2012 01:49

Heel mooi gezegd Claartje! Fijn dat je tot dat besef gekomen bent want dát is een ding wat zeker is! Geluk zit in jezelf! :evil: