Vriendschap moet.

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 23-03-2012 08:33

[color=orange][i]
Ik heb heel vaak situaties gehad waarin ik tussen 2 vuren kwam te staan: 2 mensen met wie ik allebei omging, maar die elkaar niet uit konden staan.
Dat begon al op de kleuterschool: 2 meisjes die elk aan een arm van mij trokken wie van hen mijn beste vriendinnetje was.?
Pff ik weet nog dat ik dat tòen al stom vond! :mrgreen:

Zoals velen hier aangeven, zijn alle vrienden om je heen belangerijk voor je, ieder op zijn eigen manier. Voor mij tenminste wel, want ik ben erg zorgvuldig in het toelaten van mensen close in mijn leven. Niet altijd te volgen voor de buitenwereld, maar daarin volg ik graag mijn eigen hart.

Vroeger toen mijn kids klein waren liet ik hen ook zoveel mogelijk zelf hun ruzietjes oplossen. En wonder boven wonder kunnen kinderen dat vaak beter dan volwassenen. Zo hakken ze op elkaar om een knikker, en zo spelen ze weer verder. Ik zei altijd voor de grap: " zolang het bloed niet tegen de muren spat, hoef ik me er niet mee te bemoeien." :?:

Ben ik dus ook niet van plan als het gaat om volwassenen die elkaar hebben gekwetst. Ben van mening dat zij ook prima in staat zijn om daar zelf uit te komen. Immers ik zie verdriet bij beiden en om beiden geef ik veel.
Ik heb wel een paar mensen in mijn omgeving die nogal een dikke gebruiksaanwijzing hebben, - maar wie is geheel zonder..?- en merk ik dat ik mij soms moet bijstellen in wat ik wel en niet met hen deel.

Maar ik heb mij nooit laten dwingen tot keuzes van één boven een ander, zelfs niet ten opzichte van een partner.
Behalve als er gevoelens van verliefdheid voor meerderen zouden meespelen, snap ik dat dat een situatie zou kunnen zijn, dat een keuze maken onvermijdelijk is, maar dat heb ik gelukkig nooit aan de hand gehad. 8-)
Dat je met andere beste vriendinnen natuurlijk ook emotionele dingen deelt is een feit, zolang je dat ook maar met de partner kan, anders mist daar iets in de relatie. :shock:


Ik heb ooit wel eens de keuze gemaakt om niet meer om te gaan met iemand -en die toevallig ook vond dat mijn toenmalige partner in de weg stond- maar die beslissing was gebaseerd op dat er meerdere dingen niet klopten in dat kontakt, en omdat ik voelde dat ik een andere fase in mijn leven inging.
Dat dat inhoudt dat bepaalde kontakten verdwijnen en andere weer voor terugkomen is zo.

Maar over het algemeen vind ik het volkomen logisch dat niet iedereen even goed met elkaar door één deur kan. Dat mensen dan gewoon een apart deurtje nemen, werkt ook prima, zelfs al zou je samenwonen.
Als je ruimte kan creeeren voor elkaar, hou je respect voor ieders persoonlijkheid. :-P

[/i][/color]

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 23-03-2012 09:22

Weet je, WW.......ik mag jou wel! Ik kan er toch ook niks aan doen dat mijn ene vriendin wat mot heeft met de ander?? Daar heb ik dan in feite niks mee te maken, vind ik. Vind ook dat ze mij daar dan niet over moeten aanspreken, maar zelf moeten oplossen.

En tuurlijk, verliefde gevoelens is natuurlijk een heel ander punt, maar dan moet jij zelf heel duidelijk wezen. Als er iemand wat meer in mij ziet dan vriendin, dan ben ik daar gewoon erg duidelijk in, dat ik dat NIET wil hebben, omdat ik gek ben op mijn eigen vrouwtje. Als die vriendin dan niet haar gevoelens kan in binden.........dan is het toch erg jammer, maar dan gaat het contact toch een stuk minder worden, tussen haar en mij.

Dat soort toestanden zorgen alleen maar voor onrust in een relatie, hoeveel je elkaar ook vertrouwd, vind ik.

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 23-03-2012 12:12

[color=violet]Weet je.....ik mag die WW ook wel :?: en al vind ik theoretisch dat ze gelijk heeft, ik weet dat het in de praktijk voor lastige situaties kan zorgen waardoor je je ook door je partner gekwetst kan voelen!! [/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 23-03-2012 16:50

[color=orange][i]
Tjah de eeuwige innerlijke strijd tussen verstand en gevoel.. Iets waar we allemaal op z'n tijd mee te kampen hebben..
Dat blijven dingen die niet door ingrijpen aan de buitenkant zijn op te lossen, maar enkel aan de eigen binnenkant.. Is ook moeilijk..

[/i][/color]

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 23-03-2012 21:01

Rommy........ben het hier ook erg met jou eens. Tis ook een lastig gegeven, als je als persoon, veel verschilt met elkaar. Wat de 1 heel normaal vind, kan de ander heel anders zien. Daar moeten we een tussenweg in zien te vinden en dat kan soms best lastig zijn. Ik moet er toch niet aan denken om met iemand een relatie te hebben, die hetzelfde is als mij. Al moet ik zeggen.........soms lijkt me dat errrrug makkelijk!

Ook al zijn we erg verschillend..........we horen toch bij elkaar! Na 2 een half jaar, kan ik nog steeds zeggen dat ik erg verliefd op isis ben! En ben ik blij dat zij zo anders is, want anders was het al lang uit geweest!

Verschillen zijn er altijd........oplossingen moeten er gezocht worden......dat houdt het allemaal wel spannend!

Isis
Moderator
Berichten: 560
Lid geworden op: 07-02-2012 17:44

Bericht door Isis » 23-03-2012 21:08

Lief dat je dat zegt bubbels ...... dank je wel :|
Het leven is als een regenboog: Je hebt de zon én de regen nodig om de kleuren te kunnen zien.

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 23-03-2012 21:09

:oops: :oops: :-)

Gast

Bericht door Gast » 24-03-2012 08:33

nee ik vind niet dat je als partners vrienden hoeft te delen of zelfs maar te kennen.
Mijn man en ik hebben altijd een aparte wereld gehad ook ontstaan doordat hij altijd in horeca werkte en ik dus mijn eigen vriendinnen had waar ik dingen mee ging doen en nog van school en van mijn werk. Soms ontmoette hij ze wel eens soms ook niet dan vertel ik het alleen. En zijn vrienden zijn ook soms mijn vrienden geworden maar ook niet altijd. VInd ik prima hoor. Maar ja ik ben gewend om meestal altijd alleen naar verjaardagen enzo te gaan omdat hij dan werkte.
Maar zou ik een partner hebben die zelfde uren thuis zou hebben als ik, dan zou ik ook niet iedere stap samen hoeven te zetten hoor. lijkt me zo benauwd persoonlijk.

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 24-03-2012 10:03

Ja, dat herken ik ook wel van mijn getrouwde periode, majo. Mijn ex was internationaal chauffeur en altijd op pad. Kwam de weekenden even thuis. Ik regelde alles en had hem daar dus heel niet voor nodig. Dat zorgde voor een onafhankelijk leven, een leven zonder hem dus ook vrienden zonder hem. En als hij eens een week thuis was ofzo, was het ook niet zo, dat dan alles om hem draaide. Hij deed zijn eigen dingen die die leuk vond en ik ging ook gewoon mijn eigen weg.
En daar tussen in, waren we samen, deden samen onze ding. Vond het een heerlijke regeling hoor.

Dat kleffie en beffie gebeuren hoeft ook weer niet van mij.

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 24-03-2012 13:30

Dingen die niet zijn op te lossen door de buitenkant,maar door eigen binnenkant.
Daar zit een waarheid in.
Alleen jammer dat de meeste mensen buitenkant mensen zijn,en vaak niet zo eerlijk en oprecht,zelfs hypocriet,en helemaal niet naar zichzelf kijken.
Die leggen dan vaak een conflict bij de ander neer,zelf vinden ze dan dat zij helemaal gelijk hebben en dat jij een probleem hebt of bent.
Of schuiven ze het af met we zijn te verschillend,naar hun eigen rol in het geheel wordt niet gekeken.

Vroeger volgde ik ook enkel het pad van "de liefde",tegen woordig ben ik daar wat van terug gekomen.
Ik zit nu meer op het pad van balans (tussen gevoel en verstand)
Ind veranderen/er anders over denken kun je alleen jezelf,mits je die verandering wilt of er voor open staat.
Mensen die het niet eerlijk en goed met je menen,moet je mijns inzien uit de weg gaan.
Daar hoef jij niet voor te veranderen,nadenken over welke rol jij in een geheel hebt, doe je alleen voor jezelf,daarbij hoort zelfreflectie en zelfinzicht.
Dat is niet iedereen gegeven.
Als we dat allemaal zouden doen/kunnen zou de wereld er heel anders uit zien.
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock