Hallooooo hier ben ik

Nienke
Berichten: 3
Lid geworden op: 30-10-2013 20:53

Hallooooo hier ben ik

Bericht door Nienke » 02-11-2013 00:02

Hallo ladies,

Toch maar weer lid geworden van een biforum, ik was het al eens eerder. Hoi lisa fijne vrouw, wij kennen elkaar al. Ik ben Nienke, 54 jaar en woon als import drentse in Assen samen met mijn 2e man... en mijn zoon nog thuis. Mijn leven lang was ik al "anders", maar over het hoe en wat had ik nog geen idee. Keuze in seksuele voorkeur speelden eigenlijk geen rol in mijn leven, gewoon met de stroom mee, vriendjes, een huwelijk....2 kinderen. Toch waren er die periodes dat er een vrouw was die mijn bovengemiddelde belangstelling trok, vlinders veroorzaakte en mij met dagdromerijen vervulde. Maar er was ook een andere worsteling, onzekerheid en levensangst die mij in een wurggreep hielden. Pas nadat ik me losgemaakt had uit mijn 1ste huwelijk, ik was toen 42, begon mijn proces van herontdekking en zelfontplooiing werkelijk vorm te krijgen. Mijn huidige man heeft een belangrijke rol gespeeld in die zoektocht en strijd door mij onvoorwaardelijk te steunen en alle ruimte te geven die ik nodig had en heb. Waar ik nu ben aanbeland is het besef dat ik mij neurologisch gezien binnen het ASS spectrum bevind en dus een vorm van autisme heb die voorkomt bij mensen met normale of bovennormale begaafdheid. Toen ik hierover ook ging lezen ontdekt ik dat bij deze minderheid van vrouwen twijfels over genderidentiteit en seksuele voorkeur meer dan gemiddeld voorkomt. Heel veel kwartjes zijn sindsdien gevallen. Ik ben inmiddels zeker dat ik een seksuele voorkeur heb voor vrouwen en open sta dit ook te beleven. Er zijn momenten van heftig verlangen, er zijn periodes dat alles gewoon goed is zoals het is, wie of wat in de toekomst nog op mijn weg komt. Zo, dit was voor nu even genoeg. Tot schrijfs ladies;-)

Nienke
leven en laten leven

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 02-11-2013 09:42

Welkom Nienke,dank je wel voor de mooie beschrijving van je tot nu toe levensverhaal.Best wel heftig wat jij allemaal meemaak(te).
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 02-11-2013 10:02

Welkom Nienke!

Altijd mooi om te lezen hoe een zoektocht tot een goed "einde" kan leiden. Ik geloof je gelijk als je zegt dat er veel kwartjes zijn gevallen na het lezen van bepaalde info. Iedereen wilt feedback krijgen over gevoelens en het hoe en waarom en ben ik daar soms de enige in.
En natuurlijk helemaal mooi dat je een man hebt getroffen die jou daar in begrijpt! Erg belangrijk natuurlijk.

Wens jou een fijne "zoektocht" toe in de rest van je leven, Nienke. Geniet er van!

Cootje
Berichten: 218
Lid geworden op: 30-03-2012 08:22

Bericht door Cootje » 02-11-2013 15:34

Welkom, veel lees plezier :-P

lisa
Berichten: 155
Lid geworden op: 30-06-2012 18:48

Bericht door lisa » 04-11-2013 22:17

Hoi Nienke!

Wat fijn je hier weer te treffen.

Verschillende vormen van autisme zijn mij vanuit de familie van nabij bekend, ook de combinatie met hoogbegaafdheid. En ik verdenk één van mijn meest nabije familieleden er daarbij van homosexuele gevoelens te hebben, maar die zijn zo strijdig met strenge geloofsopvattingen dat die denk ik volledig zijn verdrongen.

Ja, menszijn is zo simpel nog niet, en jezelf zijn al helemaal niet. Ik denk met Socrates dat de mens zichzelf nooit volledig kan kennen (want deel uitmakend van het systeem kun je dat systeem niet volledig observeren). Ik doe er een poging toe, probeer steeds weer stappen te zetten en het allemaal zo simpel mogelijk te houden. Maar het lijkt ingewikkeld te zijn en te blijven. Wat dan weer ruimte voor ontwikkeling schept?!

Hmm. Ik ben in een wat filosofische bui...

Anyway: fijn je hier weer te treffen en ik wens je alle goeds op jouw zoektocht!

Liefs,
Lisa
het leven heeft de kleur die je het geeft

Nienke
Berichten: 3
Lid geworden op: 30-10-2013 20:53

Bericht door Nienke » 05-11-2013 00:02

Thnx...Cootje bedankt voor die bloemen en Lisa je weet het, zolang er leven is, is er verandering.
leven en laten leven

lisa
Berichten: 155
Lid geworden op: 30-06-2012 18:48

Bericht door lisa » 05-11-2013 12:40

hej, boeiende gedachte
dat ook het zelf
waarnaar zoveel mensen op zoek zijn
"wie ben ik?" "wat past bij mij?" "wat wil ik?"
in principe aan verandering onderhevig is
verandering is de enige constante...
het leven heeft de kleur die je het geeft

Suus
Berichten: 418
Lid geworden op: 12-02-2012 13:43

Bericht door Suus » 11-11-2013 21:42

Welkom Nienke.
Dank voor het delen van je gevoelens.
Ik hoop dat dit forum iets kan toevoegen....

Nienke
Berichten: 3
Lid geworden op: 30-10-2013 20:53

Bericht door Nienke » 14-11-2013 09:09

Hi suus, ook wij zijn oude bekenden maar dat weet je misschien niet meer. Was het niet Flevovuur 2009 ?

Ja idd Lisa dat is de enige constante die het leven net zo boeiend als ingewikkeld maakt. Het hier en nu is de enige plek (staat van zijn) om aan die draaikolk te ontsnappen. Ga d'r maar aanstaan :-)
leven en laten leven

Mea
Berichten: 1113
Lid geworden op: 25-05-2012 21:49

Bericht door Mea » 19-11-2013 18:41

Welkom Nienke ;
zo hebben we allemaal ons eigen verhaal en herkenning van wat anderen doormaken ;dat maakt deze site ook zo waardevol!!.
:evil: