nieuw helemaal nieuw

Suus
Berichten: 418
Lid geworden op: 12-02-2012 13:43

Bericht door Suus » 26-11-2012 20:02

Ja Lisa, het doet pijn als je aan anderen vaak niet kunt laten zien ie je werkelijk bent....
Dan maak je keuzes die voor jezelf niet echt goed voelen, maar voor de verstandhoudingen toch beter zijn.....

Hoe ruimdenkend zijn mensen??
Waar zijn ze bang voor??
Moet je juist in dat ene vertrouwde hokje passen??

Het lijkt er wel op.....

lisa
Berichten: 155
Lid geworden op: 30-06-2012 18:48

Bericht door lisa » 26-11-2012 23:26

raar is het
dat de mens zo vaak de werkelijkheid niet kan zien zoals hij is
maar zoals hij denkt of wil dat hij is

mensen zijn bang voor wat ze niet kennen
en vinden het al helemaal moeilijk als dat onbekende hun vertrouwde wereld binnendringt
waarmee het hun eigen wereld verandert
misschien zelfs hun wereldbeeld aan het wankelen brengt
dat is bedreigend

ieder mens streeft in het diepst van zijn wezen naar veiligheid en geborgenheid
en voelt en ervaart dat het meest bij het vertrouwde
dat wat je uit ervaring kent en heb leren vertrouwen

help wat beangstigend
als dat vertrouwde beeld aan diggelen valt
dan zet je al je middelen in om dat vertrouwde te herstellen of in stand te houden

raar is het
dat de mens zo vaak niet ziet
hoe hij daarmee zichzelf bedriegt
en daarmee feitelijk zichzelf niet kan vertrouwen!

raar is het
dat het streven naar vertrouwen
leidt tot wantrouwen

raar is het
dat gevoelde bedreiging leidt tot bedreigen
wat uiteindelijk de oorzaak is van alle onveiligheid.....

raar is het
dat het streven naar veiligheid
uiteindelijk dus juist resulteert in onveiligheid

ik denk (heel boeddhistisch)
dat we moeten stoppen met streven
en moeten beginnen met vol verwondering en blijdschap accepteren van wat er is
maar oh wat vind ik het moeilijk
het streven naar veiligheid los te laten!
en oh wat vind ik het vaak moeilijk
de werkelijkheid te accepteren zoals die is!
het leven heeft de kleur die je het geeft

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 27-11-2012 00:15

[color=violet]Herkenbaar Lisa, mijn moeder is een paar weken geleden overleden maar ik heb ook lang geworsteld met wel/niet vertellen van mijn relatie met Agnes.

Ik woon nog bij man en kinderen en had me voorgenomen dat het dan niet nodig was en ik haar beter kon sparen, want dat het voor haar onbegrijpelijk en niet te accepteren zou zijn, wist ik zeker!


Ik was regelmatig bij Agnes maar durfde dat niet te zeggen, ik moest steeds vaker liegen wederom om haar zgn te sparen!
Ik kon daar niet meer tegen en heb het ongeveer een jaar geleden verteld.
Ze was verdrietig, heeft geprobeerd me op andere gedachten te brengen......ik was daar weer verdrietig van maar liet haar weten dat zij het niet hoefde te begrijpen, dat het mijn keus was, ik nog bij man en kinderen woonde en daar voorlopig geen verandering in zou komen.
Dat stelde haar uiteindelijk gerust, ze zag mijn man en mij nog wel eens samen, er was geen ruzie.......het gezin leek in haar ogen nog compleet, ze hoefde dus niets te zeggen tegen omwonenden en familie.

Nu ze er niet meer is ben ik blij dat ze het wist maar ook dat we alles als gezin af hebben kunnen sluiten, dat Agnes wat dat betreft achter dat besluit stond waardeer ik enorm........ :-( [/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

alegria1
Berichten: 75
Lid geworden op: 09-11-2012 00:52

Bericht door alegria1 » 29-11-2012 22:25

bedankt voor het vertellen van zo veel geleefde liefde en poging trouw te zijn in moeilijke momenten.

In mij is het iets rustiger worden. ik heb mij irgens iets aan de gedachten went bi te zijn en op een vrouw te kunnen vallen. De flinders zijn er nog maar ook iest rustiger. Ik kan mij ff beter concentreren op mijn werk en wat ik aan het doen ben.

Het voelt goed als ik mij zeg ik ben bisexuell of lesbisch. Ik voel nog niet het behoevde het iemand te vertellen die ervan alleen geschokt zou worden. Het is nog irgens te jong te klein en ik wil ervan nog mogen genieten- van de gedachten en ook het moeie gevoel.

het is erg leuk dat er mensen zijn die het goed vinden en met die erover praten en gedachten en gveolens kunnen delen.

Wat er wel gebeurt is dat veel mensen in mijn omgeving nu zeggen je kijktgoed. Of zij zijn besztwel ontspannen en ik voel dat zij het leuker vinden met mij te praten. Ik zelf voel beter in min vel en denk dat ik meer tevredenheid uitstraal misschien ok iemand voelt dat ik meer liefde voel - ik zou bestwel zeggen voelt dat ik verlieft ben maar ik weet niet in wie - tot nu.

Ik dacht niet irgend een man te vrijen alleen eintje op die ik ook kan vallen. Maar op dit moment lukt dit niet. Ik ben meer op zoek naar een vrouw. Wat ook niet makkelijker is want als Bubbels zegt als een vrouwkje alleen iets vriendelijk met mij is denk ik al .... .Na ja is ook niet juist ik val niet op iedere .. maar hoe vinden die welke... .

En er zijn nog soms deze twijfels:
misschien klopt het toch niet ...miscschien zijn mijn gevoelens niet echt .
Na ja voelt niet zo. Is eigenlijk onzin.

Ja je hebt gelijk Lisa zou niet erlijk zijn tegen mijzelf en ook anderen want die gevoelens zijn er, dat is zo en dat is voelt ook goed zo.

Andere gedachte is dat het ook om zekerheid en vertouwen gaat: Gaat wel veel om vertrouwen en je hebt gelik. Ik denk dat zekerheid en vertrouwen gevoelens als of er liefde is laaten groeien en dat velemensen er liefde onder begrijpen.

Maar is dat misschien de reden dat ik eerst nu deze gevoelens ter kennis neem - dat ik naar deze man en andere narre ervaringen niet echter meer vertrouwen wil/ kan vatten in mannen - maar toch het gevoel bij een vrouw er is.
En zijn dit dos ook ware gevoelens als deze op zo een achtergrond groeien.

wat er tegen spreek is dat ik als ik erover naardenk meer en meer aanweizingen ervoorin mijn verlefden vind maar mij nooit ervan bewust was het ook volledig heb voor mij uitgesloten.

bij al de vlen gedachtens wat er zeker aanwezig is is een groeiende tevredenheid blijheid ht nu te weten en de gevoelens niet meer niet waar te nemen - wat mij verbaasd hoe dat was mogelijk- . En dat ik het niet missen wil en beter voel ermee en dat mijn blijzijn naar buiten voelbaar lijkt te zijn en ook goed voorandere mensen voelt.

Voor de problemen met mijn geloof en met mijn familike weet ik nu nog geen oplossing.

Als ik het verhaal en wat jullie voor de relatie met hun ouders hebben besoten als het best te gan doen heb gelezen kon ik alle twee posities goed begrijpen. Allen mij zelf verzet in positie van de ouders zou ik zelf beter altijd willen weten wat met mijn dochter echter aan de hand is, want als niet ken ik haar nietmeer kunnen wij niet echter met elkaar praten is er altijd iets erg belangrijk waar over zij mij iets anders verteld en ik zou verdrietig zijn als zij mij nit het laat weten. Of ik het zou goed vinde nals zij mij iets verteld waar ik helemaal nit met eens kan zijn - ik weet het niet maar als ik kan kiezen wil ik het weten en haar besluit moeten repekteren. Ik wil liever verdrietig zijn alss niet haar kunnen begteleiden.

Maar dat is nu nog niet het geval tussen mijn dochters en mij. Ik heb eerst tijd nodig om zelf te kunnen begrijpen en te weten wat ik wil en hoe en wie en ... .

Bedankt voor de beidragen en voor de eerlijkeid en dat jullie mij moede toespreken en .... .

alegria1
Berichten: 75
Lid geworden op: 09-11-2012 00:52

Bericht door alegria1 » 10-12-2012 18:26

Bubbels heb gelegen- weet Niet of goed begrepen dat ik Niet Mensen naar de Mond zou praten-
Als gezegd wordt ik Verdrietig Ikv Overleg Niet mijn gevoelens te waarderen.
Echter heb ik Nog geen aantwoord maar vertrouwen dat ik een antwoord voor mij vindt. Als ik Nike achterhoud Ben ik alleen Super nieuwsgierig maar wil ook niemand kwetesen du's dezebestwel Teen fase wil ik Niet met mijn nässten delen en Ben du's dankbar dat het Met jullie kan.

Ik Ben op zoek naar een weg dir te kunnen uitzoeken zonder later spijt eraan te hebben Wat er is gebeurt!

Misschien is dat Niet mogelijk?

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 10-12-2012 20:59

Ik moet zeggen dat ik niet veel begrijp van je laatste zinnen..... Wil wel even reageren op je oudere berichtje.....waar je in zegt, dat jij het wel graag wilt weten wat er in je dochter om zou gaan....... Je moet natuurlijk niet vergeten dat jou pa en ma erg kerkelijk zijn opgevoed en in een hele andere tijd!

Homo's zijn mensen die ziek zijn........die eigenlijk niet thuis horen in deze wereld........die God niet zo gewild zou hebben.......

Jij kan niet van je ouders verwachten dat zij datgene wat ze altijd geleerd en zelf verteld hebben, zo maar aan de kant schuiven omdat hun dochter bi/lesbisch is.

En dan is de vraag........is het wijs om die oude mensen er mee op te zadelen?? Ik denk het niet. Jij bent er zelf nog niet uit over het hoe en wat...... Ik zou zeggen, ga eerst dat eens uitpluizen. En als je ooit eens een relatie met een vrouw zou krijgen........dan kan je altijd nog bedenken of je het gaat vertellen.....

lisa
Berichten: 155
Lid geworden op: 30-06-2012 18:48

Bericht door lisa » 11-12-2012 14:50

het gaat psychisch helemaal niet goed met mijn moeder
de idee dat ik het haar verteld zou hebben...
ben erg blij dat ik het niet gedaan heb
ze is ziek, geestelijk ziek

ik zei dat met Sinterklaas tegen mijn zus
haar reactie was iets in de trant van "gun ze het beetje rust dat ze nog hebben, haal hun leven niet overhoop"
en nu voel ik dat ook zo
en niet meer de vage onrust het ze nog te willen vertellen voordat ze doodgaan
het leven heeft de kleur die je het geeft

alegria1
Berichten: 75
Lid geworden op: 09-11-2012 00:52

Bericht door alegria1 » 11-12-2012 19:12

Sorry moet vanuit een echte Computer beisprangen gaan Plaatsen. De autocorectie is helemaal gek.

De zin is Wel meer of min worden begrepen, Denk dat jullie hebben gelijk.

Prettige kerst allemaal

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 11-12-2012 19:16

Ik denk ook dat je moet denken.........wat schieten je ouders er mee op met die wetenschap?? Tis anders als je echt lesbisch bent, dat dat je levensstijl is........maar als je bi bent.....lekker voor je zelf houden, denk ik dan!

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 13-12-2012 09:01

[color=orange][i]

Ik sluit me bij Bubs aan Allegria..
Als je eenmaal iemand hebt ontmoet, is het allemaal wat tastbaarder voor iedereen, inclusief jezelf.

Dan breekt de tijd aan om je omgeving op de hoogte te brengen..en kunnen ze er gelijk aan wennen, omdat ze het zien.

Als je het eerder doet, zeker bij (oudere) mensen die zich er niks bij kunnen voorstellen, komt het toch niet over.
Ze blijven dan denken dat het wel weer overgaat zo'n tijdelijke 'ziekteperiode'.
Bespaar je zelf die moeite en hen de zorgen maar, tot het concreet is.


[/i][/color]