nieuw helemaal nieuw

lisa
Berichten: 155
Lid geworden op: 30-06-2012 18:48

Bericht door lisa » 13-11-2012 20:17

[quote="alegria1"]Als ik in vergleijking aan mannen denk komt het omgedraait en helemaal van deep binnen. [/quote]

ja
mooi is dat he
ik ben zo blij en dankbaar die gevoelens te hebben ontdekt en te mogen ervaren
het is zo mooi...

[quote="alegria1"]Ik kan niet beslissen wat het autentiek zou zijn het is anders en toch het zelvde - vlineders in de buik - zonder op iemand concret te zijn gevallen - dat is wel nieuw. Ik voel mij als in de puberteit heelemaaal vol van gevoelens.[/quote]

ja
zo voelde ik mij ook, nu alweer 6 jaar geleden
alsof ik ietwat laat in de pubertijd was beland
en ook zo maf
al die gevoelens zonder dat er concreet iemand in beeld was
ik lag in bed te kronkelen van verlangen
en ik werd er he-le-maal gek van
in 2 jaar tijd drie keer heftig verliefd te worden
ik vond dat ook erg verwarrend en ietwat beschamend
gelukkig hebben de dames in kwestie sympathiek gereageerd
(en mij beslist afgewezen, want zij waren hetero)
na zo'n afwijzing was de verliefdheid over en bleef gelukkig sympathie en vriendschap
maar e.e.a. was toen voor mij wel de reden
om echt op zoek te gaan naar een vrouw die mijn gevoelens beantwoordde
en wat heeft dat mijn leven verrijkt
wat ben ik daar blij mee en dankbaar om
het leven heeft de kleur die je het geeft

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 13-11-2012 21:22

[color=orange][i]

Een warm [img]http://i148.photobucket.com/albums/s27/ ... me-1-1.gif[/img]Alegria..! Leuk dat je gelijk zo open bent..!

Jah we zijn hier met velen die de eerste helft van hun leven eerst een relatie hebben gehad met een man en hun vrouwengevoelens opzij hebben geschoven..om daarna op latere leeftijd alsnog recht te doen aan zichzelf aan wat ze innerlijk voelen.

Dat dat ook nog eens een extra gewetensworsteling is, als je gelovig bent, is ook herkenbaar. Alhoewel ik al gauw bedacht had dat God er waarschijnlijk allemaal niet al die moeite van maakt dan dat wij als mensen doen. :?:

Uiteindelijk vallen alle puzzelstukjes wel op de plaats..als je het maar de kans en de tijd geeft.

[img]http://i148.photobucket.com/albums/s27/ ... ings-3.gif[/img]


[/i][/color]

alegria1
Berichten: 75
Lid geworden op: 09-11-2012 00:52

Bericht door alegria1 » 14-11-2012 09:40

Bedankt voor de berichten in de ik mij ook (her)ken. Het is als meer thuis zijn , ja dat klopt en door met jullie erover te kunnen erover praten maag het ook meer bij mij horen en dat voelt goed.
Ik word nog rood als ik eraan denk een vrouw te zeggen dat ik zo voel of reeel iemand tegen te lopen met vdie ik erover kan praten en die misschien het zelfde voelt heft gevoelt, maar ook opgwind ervan dat dat kan en mag.

Ik voel nu meer innerlijke rust.

Vandaag op nieuw niet zo goed geslapen wel iets meer rust in het lichamen en dat is goed zo - gedetelijk mis ik het ook -. Ga nu naar een groeps overeenkomst - werk - zit tot donderdag op een ijsel erg leuk de lokatie.

Jullie zijn al erg lief dat jullie bij al wat er gebeurt toch tijd vinden met mij erover te vertellen en ook voor het door geven van jullie eigen historie - dat helpt wel - nu komt het terug het is zo als bubbels en Lisa zeggen .. .

Leuke dag nog aan allen en veel sterkte voor de zwaren taken.

alegria1
Berichten: 75
Lid geworden op: 09-11-2012 00:52

Bericht door alegria1 » 14-11-2012 15:01

hi ik had nog vergeten ,ik woon in de regio Rotterdam.

Silly
Berichten: 380
Lid geworden op: 11-09-2012 22:08

Bericht door Silly » 14-11-2012 16:57

Hoi Algerije,
Fijn te lezen, hoe open je bent, hoe duidelijk je over je gevoelens praat,(schrijft), ook al voelt het voor jou vaak aan als chaos.
Ik ben ook katholiek opgevoed, maar heb dat juk kunnen afgooien, wat ook niet van de ene op de andere dag ging,maar het lukte.
Ik ben ergens tussen mij 20 en 30 bewust geworden van mijn geaardheid, en natuurlijk , als ik voorbeelden had gehad, had mijn leven er heel anders uitgezien, maar goed, dat leven maakt hoe ik nu ben.
Als ik jou lees, krijg ik zelf al de kriebels in mijn buik, zo spannend ook allemaal. Geniet ervan! :-x
Hoop is een voorschot op toekomstig geluk.

alegria1
Berichten: 75
Lid geworden op: 09-11-2012 00:52

Bericht door alegria1 » 14-11-2012 19:24

Hi Silly leuk ook je verhaal te horen.
Ja het is een chaos en ook een uitdaging erover te praten. Het voelt soms als een chaos en ik ben ook iets angstig.

Heb vandaag op nieuw niet goed geslapen wel meer honger ( dat hoeft wel niet) en dus goed geeten. Geniet deze nachten wel van mij zelf , dat had ik ak ook langer niet meer. .

Later vandaag in overeenkomsten gezeten en mij betrapt dat ik voor het eerst in mijn leven ook naar vrouwen heb gekijken, zo als ik het met mannen gewoont doe.

Wel kwam er ook mijn kathaliek geweten langs - dat is met wil dus stop het ! dan ben je niet meer op deze pad - maar het komt toch naar boven (mijn ervaring de gevoelens kan je niet vorkomen).

Ik heb dus toch een van de vrouwen - erg kompetent op haar gebied- voor het erst ook bekijken ( nu stroomt het op nieuw iets) en vond haar echt leuk, zij was vrouwlijk wel van de soort " ik ben kompetent en weet dat ook " , en ik vond dat zij erg goed kijkte mooie brosten had - mag dat - en zo .
Heel leuk, ik wiste dus niet echt wat te doen ben leuk een stikum haar aan het inschatten geweest zonder haar lastig te vallen. Wij hadden toch vaker oog contact en dat was leuk (niet echt zo intesief zo als misschien met een man) en het lijkte ook niet haar onaangenaam.
Ik vond het wel iets verwarrend maar was ook dankbaar dat ik het nu van begin af zelf ben gewaar geweest. En ik had dus tussen de vrouwen eentje die mijn kon echt intereseren.

Ik heb wel een iets stommere beidrag gemaakt maar zo is dat als je met helemaal iets anders op de moment beezig bent.

Er is ook een colega die iets interes laat zien aan mij, ook dat is verwarrend. Hij praat veel met mij. Ik dacht die zou toch geen interes hebben? - heeft hij niet een vriendin?. Hij vertelde het laatst dat hij mij op de werk mist ( ik werk nu op een andere locatie). Misschien is hij alleen gewaar worden dat ik rustiger, blijer en tevredener ben.

Maar ik was bezig met de vrouwen op dit moment.

Da kwam mijn katholieke geweten naar boven en zeide dat ik het nu kiez en vraagd mij of ik niet ook anders kan.ik kon geen aantwort erop op dit moment geven.
ik deed allen kijken en wilde niet de realiteit vermeiden. ik vond haar leuk aan te kijken (met al respect). Dus mijn lichamelijke gevoelens flitsten tussen mijn brosten en mijn diepen deeltjes hin en weer ...

Als ik zo erover schrijf voel ik zo langzaam dat ik erover kan blij zijn dat ik zo voel. Maar er is ook het gevoel dat dit zo niet maag - dat komt uit mijn hoofd - dat het een zin is dat ikde ewigheid verlies n de liefte va god dat dit zijn dood betekende . Maar ik wil dat niet stikkum doen een ik voel dat ik blij ben orver deze gevoelen. Heel verwarrend en gek .. .

Voel al meerdere dagen zoiets als pijn in de buik dat zit er nu iets kramp achtig, gaat misschien nog weg - er zijn ja ook de leuken gevoelens.

Dat heb ik van jullie afgekijken zo vrij te praten. Ik heb niemand met wie ik erover echt kan vertellen wat er met mij aan de hand is en ook niemand die dat kan begrijpen. Het was mijn hoop dat het hier kon en gelukkig mocht ik lezen hoe jullie met het tema omgaan. Dad heeft mij moede gegeven eerlijk met jullie en mij te zijn en dat voelt goed aan..

Mea
Berichten: 1113
Lid geworden op: 25-05-2012 21:49

Bericht door Mea » 15-11-2012 09:30

Ja, fijn is dat om erover te praten! En het is ook zo herkenbaar allemaal; iedereen heeft wel eens iets over wat jij nu meemaakt
te vertellen . Ervaringen genoeg Alegria.
Ik heb er heel veel aan gehad in mijn proces.Superwijven!!!

alegria1
Berichten: 75
Lid geworden op: 09-11-2012 00:52

Bericht door alegria1 » 15-11-2012 09:42

heel lief antwoord Mea een gelijk heb je jullie zijn superwijven! :evil:

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 15-11-2012 09:44

[color=orange][i]

Op ontdekkingsreis in lesbo-land.. 8) :|
Geniet ervan..!

[/i][/color]

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 15-11-2012 09:50

Ik herken wel het een en ander in je verhaal,vooral in mijn begin proces, van het zoeken,naar mezelf en alle gevoelens die daar bij komen.
Dat gevoel(begeerte,hartstocht) openbaarde vooral toen ik verliefd raakte op een vrouw.
Inmiddels is dat proces grotendeels doorlopen,weet ik wie ik ben,wat ik mag voelen,en hoe ik de dingen wil of niet wil.
Het geeft vooral rust.
Geniet van de dingen doe je voelt,en wees voorzichtig met wie je wat deelt.
Ik had het geluk,dat ik mijn eerste ervaringen heb kunnen delen met een lieve respectvolle vrouw.
De ontdekkingstocht naar jezelf is begonnen,en gevoel mag er zijn.
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock