Zielsverwant of beste vriendin?

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Zielsverwant of beste vriendin?

Bericht door Bubbels » 21-02-2013 15:38

Op de meeting hadden we het over een zielsverwant. Ik heb dat woord eerder gehoord maar snap nog steeds niet de betekenis. Zoals de meesten wel weten ben ik een hork en kan ik dus niet in al die duistere, zweverige hersenspinsels van jullie mee gaan.

Isis heeft het geprobeerd uit te leggen op haar eigen, onnavolgbare wijze........ :shock:

Vertel me nu eens wat het verschil is tussen een zielsverwant en een beste vriendin! Ik denk nl dat daar geen verschil in zit. Je hebt bij die beste vriendin ook meer gevoel, meer begrip dan bij een "normale" vriendin.
Of heeft het alleen maar te maken met de zweverige inslag?

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 21-02-2013 17:17

[color=violet]Voor mij omschrijft dit wat ik onder zielsverwant versta!![/color]


[size=18]Elke liefde die aanvoelt als dé grote liefde krijgt al snel de stempel "zielsverwant "
Het voelt als thuiskomen, één voelen met elkaar maar geen mogelijkheid om te groeien van fysieke éénwording naar emotionele en spirituele eenwording; eenieder kan één of meerdere zielsverwanten in zijn/haar leven tegenkomen waarin de relatie mogelijks pijnlijk en gecompliceerd kan zijn maar wel aanzet tot innerlijke zelfstandigheid (als men lessen trekt uit deze relatie en de eventuele breuk); deze relaties nodigen je uit om te kijken naar je beperkende overtuigingen, onbewuste verlangens en verwachtingen. De aantrekkingskracht in dergelijke relatie kan heel krachtig zijn. Je trekt mekaar aan omdat je nog een innerlijk tekort hebt. Je stelt de ander verantwoordelijk voor jouw geluk en welzijn omdat je jezelf nog niet volledig en onvoorwaardelijk kan liefhebben. Het zijn helaas zelden blijvende relaties maar ze leren je naar jezelf te kijken en wat je uit het verleden moet loslaten.[/size]


[color=violet]Dit onderwerp zou onder spiritualiteit kunnen.[/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 21-02-2013 18:21

Dus......een zielsverwant is iemand waar je een relatie mee zou kunnen hebben (al schijnt dat dus niet vaak lang te duren......)?

Dus dat is het verschil........je beste vriendin is gewoon je beste vriendin en een zielsverwant is iemand waar het dusdanig mee klikt dat je kan spreken van een relatie?

Isis
Moderator
Berichten: 560
Lid geworden op: 07-02-2012 17:44

Bericht door Isis » 21-02-2013 19:06

Rommy ... ik ben het niet helemaal met het stukje dat jij citeert mbt zielsverwanten eens ....

Verder ben ik ook van mening ... dat je idd een liefdesrelatie kan hebben met een zielsverwant ... maar ... dat hoeft helemaal niet per se zo te zijn ....

En bubbels .... ik blijf zeggen ... een zielsverwant is verschillend van een gewone beste vriendin !
Het leven is als een regenboog: Je hebt de zon én de regen nodig om de kleuren te kunnen zien.

Isa
Berichten: 314
Lid geworden op: 08-02-2013 20:11

Bericht door Isa » 21-02-2013 20:22

Ben gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen!!

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 21-02-2013 21:46

[color=violet]Ik zei dat dat stukje het voor mij goed omschrijft, zo zie ik het........een zielsverwant voelt goed omdat je degene kent vanuit je ziel (van een vorig leven) je houdt van hem/haar ongeacht ruzie en meningsverschillen.

Pffff het is moeilijk uit te leggen 8-) [/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 21-02-2013 22:01

Haha en dat hoor ik dus ook al de hele tijd van isis. Ik begin te denken dat het net zoiets als het geloof is..........Of je gelooft er in of niet........en uitleggen schijnt erg moeilijk te wezen.


Ik zie het verschil niet tussen een echte close vriendin en een zielsverwant dus niet. Gaat het dan alleen maar om dat "gevoel" dat je haar ergens van kent??

En kan je, naast je relatie met een vrouw, een andere vrouw als zielsverwant hebben? En waar praat je dan anders over dan met je beste vriendin??

Jullie snappen.........ik snap het niet. Ik ben bang dat ik hier weer wat te concreet voor ben. Ik wil duidelijke antwoorden en dat schijnt hier niet te kunnen. Daarom maakte ik even de link met het christendom.......

Gast

Bericht door Gast » 22-02-2013 08:59

Nou die link met het christendom die slaat wat mij betreft nergens op, het is geen geloof, het is iets wat je moet ervaren.
Als je een zielsverwant hebt of ooit hebt gehad, dan weet je wat het is. Dat gaat zo diep dat het soms eng kan zijn. Beste vriendinnen kun je wel meer hebben maar geven niet het gevoel dat alles zo perfect klopt dat je met zn tweeën een kunt zijn. Maar als je het niet hebt ervaren is het moeilijk uit te leggen. Een bevalling kun je ook niet uitleggen, je kunt er over vertellen, praten, foto's laten zien maar als de ervaring niet hebt meegemaakt, weet je niet wat het inhoudt.

Zunneke
Berichten: 145
Lid geworden op: 30-03-2012 16:08

Bericht door Zunneke » 22-02-2013 21:56

"Als je een zielsverwant hebt of ooit hebt gehad, dan weet je wat het is. Dat gaat zo diep dat het soms eng kan zijn. Beste vriendinnen kun je wel meer hebben maar geven niet het gevoel dat alles zo perfect klopt dat je met zn tweeën een kunt zijn. Maar als je het niet hebt ervaren is het moeilijk uit te leggen."



Yep,....dat is echt zo.....
Een beste vriendin , uberhaupt een vriendin kan heel anders van karakter zijn dan jezelf...een zielsverwant daarintegen voelt als één.. Zo heb ik het ervaren... Helaas voelde de breuk, alsof ik een stukje van mezelf kwijt was..
Maar goh; beter iets mooi te verliezen, dan het nooit hebben gehad!

Xx Zun[/quote]

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 23-02-2013 10:10

Ik heb altijd wel een hartsvriendin gehad,maar naar mijn weten nooit echt een zielsverwant.
Hoewel ik bij sommige mensen,altijd weinig woorden nodig heb om mijn gevoel begrepen te hebben.
Zij voelen mij aan en begrijpen mij.
Dat noem ik dan gevoelsverwanten.
Op deze site zitten er twee,en zij weten wie ze zijn.
Een van de anderen is mijn dochter.
Eens heb ik gedacht dat ik een zielsverwante had leren kennen,maar binnen heel korte tijd werd duidelijk dat dat niet zo is.
Misschien dat het mij ooit nog eens overkomt.
Voor nu ben ik blij met oprechte,en eerlijke vriendschap.
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock