Zielsverwant of beste vriendin?

Gast

Bericht door Gast » 23-02-2013 15:35

@ Zunneke, ja dat klopt wel, als het over gaat, raak je een stuk van jezelf kwijt. Maar dat komt denk ik ook omdat het zo intens is en zo als één. Maar wat je zegt, beetje ooit gevoeld dan niet............

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 25-02-2013 13:55

[color=orange][i]


Bij een zielsverwant is er inderdaad een zielsherkenning.
Omdat je ziel elkaar herkent van of een eerder gedeeld leven, of omdat je vanbinnen onbewust een bepaalde afspraak/opdracht hebt uit te voeren.

Het hoeft dus totaal niet iemand te zijn waarmee je ook een romantische relatie hebt of mee gaat krijgen!

Het zegt verder niks over in welke vorm deze relatie zich nu voordoet: het kan, bij wijze van, je vriend of je vijand zijn.
Vaak zijn het mensen waar je een erg sterke reactie op hebt: aantrekking of afstoting.

Ik heb het best al vaak meegemaakt dat een zielsverwant een tijdje in mijn leven was en sommigen zijn dat nog steeds.. en ervaar het zelf zo.. dat er meestal een 'weten' is dat ik wat met die persoon 'moet', en dan wijst vanzelf wel uit wat dat is.
Dat kan gewoon een korte intense omgang met elkaar zijn, of een langere.
Het kan een partnerrelatie zijn of gewoon een vriendschap.
Het kan familie zijn of iemand die je zomaar tegenkomt.


Het kan best dat tussen jouw allerbeste vriendinnen of familie ook zielsverwanten zitten Bubs, maar het is blijkbaar geen onderwerp van gesprek in jouw kringen en dus sta je er niet bij stil.
Is op zich ook niet nodig hoor.
Het leven voltrekt zich toch wel.


[/i][/color]

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 25-02-2013 14:10

[color=orange][i]

@ Isa;
jouw stukje gaat vrnl. over tweelingzielen.
Tweelingzielen zijn in feite ook zielsverwanten van elkaar, maar niet elke zielsverwant is een tweelingziel.


Zielsverwanten kom je (onwetend veelal) best vaak tegen in je leven.
Vaak overromantiseren mensen deze relaties.
Meestal is dat omdat iedereen vaak denkt het geluk bij een ander te moeten zoeken.
De fabel dat de ander jou moet compleetmaken.

Maar dat is een taak die ieder van ons zelf moet doen.

[/i][/color]