Inspiratiekaarten

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 17-04-2012 19:00

Klopt hoor,ik voel me altijd jong :-) ,totdat ik van de week pasfotos(realitycheck) maakte,en mn fam zag bij de begrafenis van mijn oom,wat zijn ze allemaal oud geworden,en ik ook natuurlijk,voelde me toen echt 54.
Inmiddels is dat weer over hoor,je bent zo jong als je je voelt :cry:
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

BeeCee
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-03-2012 15:01

Bericht door BeeCee » 19-04-2012 11:24

[quote="MaJo"]is er voor ieder probleem wel een oplossing eigenlijk?? :?:[/quote]

Dat is nou precies wat er met die kaart bedoeld wordt denk ik Majo. Anders denken: Moet het probleem wel opgelost worden? Moet ik het oplossen? Is het wel een probleem?
Champignon, Champignon, Champignonnetje,
Champignonnetje dat pruttelt in het vet.

Oh wat is fonduën gezellig en lekker !!!!

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 19-04-2012 13:14

[color=orange][i]

Ik probeer bij mezelf tegenwoordig vaak de 'gevoels-check' te doen..

Bijv. er gebeurt iets, iemand zegt of doet iets, of juist niet, en ik voel me rot..dan heb ik dus een probleem.

Gevoelens zijn vaak zo grillig....en kunnen binnen een half uur al weer heel anders zijn.
Ik probeer het dan eerst even te laten rusten voor ik reageer (het aloude tot 20 tellen..) en even later test ik uit of ik een ander standpunt in kan nemen..en check dan hoe dat voelt voor mij..

Het geeft mij in ieder geval het besef dat ik meer grip heb op mezelf ipv dan dat ik maar continue slachtofferig overgeleverd ben..aan mijn eigen emoties.

Dit kan natuurlijk niet met alles..maar het is verbazend hoeveel 'problemen' je voor jezelf op die manier al kunt wegstrepen, simpelweg dus door ergens op zo'n andere manier over te denken, op te vatten of tegenaan te kijken, waar je jezelf wel beter bij voelt.

[/i][/color]

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 19-04-2012 13:21

Meestal doe ik dat ook WW,behalve als ik heel emotioneel ben,of moedwillig gekwetst wordt,dan wil ik nog wel eens direct reageren.
Maar over het algemeen neem ik tegewoordig even afstand,om daarna pas een standpunt in,of beslissing te nemen.
En dat bevalt mij eigenlijk prima.
Overigens vaak lost een probleem zich ook vanzelf op.
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 12-05-2012 16:30

[size=18][color=violet]"Als ik liefde in mijn leven wil krijgen, moet ik wel bereid zijn te ontvangen"[/color][/size]


[color=violet]Doordenkertje :shock: [/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 12-05-2012 17:08

Dat doordenkertje snap ik wel. En het is ook zo. En soms is het gewoon moeilijk, dat ontvangen. Ik heb nog geregeld dat ik denk: jeempie......isis.....echt????

Het kan nog heel onwerkelijk wezen en ik denk dat best wel meer mensen het zo zullen ervaren. Iedereen is toch ook wat afwachtend, wat kopschuw......

Kijk maar eens hoeveel mensen het onwennig vinden om een complimentje te krijgen! Mensen zijn dan heel snel geneigd om snel een complimentje terug te geven, terwijl dat de bedoeling niet is.

Laatst kwam er een vrouw in de bus, die een kaartje moest kopen. Zij betaalde met 10 euro en ik gaf haar 7,50 terug in kleingeld. Ze gaat zitten en komt na een tijdje, onder het rijden, weer naar voren lopen. "Mevrouw, u heeft me te veel terug gegeven" Ze vouwt haar hand open en laat het geld zien.
Ik kijk daar na en zeg......nee hoor, ik zie 7,50......maar ik bedank u wel voor uw eerlijkheid!

De vrouw glimlachte, werd wat rood en zei......."Nou ja....dat zal toch iedereen wel doen....."
"Nee mevrouw, dat doet niet iedereen, vandaar dat ik u dit gemeende compliment geef!"

Nou, dat vond ze weer heel leuk om te krijgen en we hadden nog een leuk gesprek voor de rest van de rit.

Zoiets simpels......en zelfs dat is al soms moeilijk om te ontvangen.......laat staan, liefde!

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 12-05-2012 17:39

[color=orange][i]
Mooie spreuk..! :evil: En zeker waar..!:-(


Ik vind geven meestal ook makkelijker dan ontvangen..
Geven heb je zelf in de hand..ontvangen kan zo onverwachts uit de hoek komen hihi..

Heb ook meegemaakt hoe een relatie kan stranden omdat ieders mekaar manier van liefde geven niet verstaat..(knuffels tov kadootjes bijvoorbeeld) en inderdaad niet kan ontvangen..
Zo ken ik ook mensen die eigenlijk alles hebben..maar waar het leven op die manier toch aan hen voorbij gaat.. Triest..:smile:


Goed om jezelf ook wat dit betreft af en toe eens onder de loep te houden..

[/i][/color]

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 02-07-2012 00:28

[color=violet][size=18]Het kost minder moeite een vrouw te versieren die je niet wilt hebben, dan één waar je op valt.[/size][/color]


[color=violet]Was ik verliefd op iemand dan was het niet wederzijds en iemand die mij wel leuk vond, moest ik niet!
Waar ligt dat toch aan? :shock: [/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 02-07-2012 09:39

[color=orange][i]

.. omdat je eigenlijk mìj moest hebben..duhh! :-) :-(


[/i][/color]

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 02-07-2012 10:00

Nou andersom vind ik veel moeilijker Rommy.
Ik ben dan voorzichtig en duidelijk in mijn woordkeuze.
Iemand afwijzen...het is me wel zon twee keer overkomen,geloof ik,en het was voor beide partijen pijnlijk.
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock