Hartige taart recepten

Plaats reactie
Gast

Hartige taart recepten

Bericht door Gast » 17-03-2012 10:59

Omdat ik erg van de hartige taarten ben, nou ja waar hou ik eigenlijk niet van, haha.

Hier een receptje van mij wat echt heerlijk is:

- Springvorm bekleden met deeg voor hartige taart
- rode uien bakken en met een beetje suiker laten caramelliseren
- de uien in de springvorm met deeg doen
- daar boven op een flinke laag gehakte walnoten
- afdekken met schijven camembert, bijna dichtleggen
- twee/drie eieren kloppen(ligt een beetje aan de grootte van de springvorm) met een scheutje melk en wat peper en zout en in de springvorm gieten
- 180 graden, zo ongeveer een half uurtje bakken, kan verschillend zijn omdat ik natuurlijk niet weet welke oven er gebruikt wordt ;-))

Eet smakelijk!!!

Gast

Bericht door Gast » 16-04-2012 08:53

hier recept van rijst-schotel wat eigenlijk ook soort van hartige taart is/wordt:

kook 1 pak rijst (ik tover-rijst extra van Lassie)
rul pond rundergehakt met ui en beetje olie en doe daar zakje nasikruiden bij en peper en pittige peperonchini.
snijd 3 paprika's in kleine blokjes. Doe dat bij het gehakt en laat tijdje op laag vuur bakken.
Als rijst klaar is beetje laten drogen, roer dan de rijst door het gehaktmengsel.
Klopt 3 eieren los met 1 bakje slagroom 250 ml en doe daarbij peper en zout naar smaak.
Roer heflt van zakje belegen kaas 150 gr door gehaktmengsel /rijst. Doe dan de helft van het ei/slagroom mengsel er dan door heen.
Stort massa in een ovenvorm en strijk het plat. Gooi daarover heen de overgebleven helft ei/slagroom mengsel en verdeel dat goed. En daar dan overheen de overgebleven helft van de kaas strooien en dan 20/25 min. in de heteluchtoven van 175 graden.
Ik doe er pittige kruiden in want door de slagroom enzo wordt het anders nogal flauw naar mijn smaak....

gewoon eens proberen...eet smakelijk :evil:

@ en dat van jou Roosje hierboven klinkt ook heerlijk!!

Conchita
Berichten: 22
Lid geworden op: 13-03-2013 12:11

Bericht door Conchita » 13-03-2013 13:37

Hee lieve roosje,

Het is dat ik niet van kaas houd, maar anders had ik het zeker direct uitgeprobeerd ;-)
Ein Bisschen Spaß ins Leben muß mann haben!

Gast

Bericht door Gast » 13-03-2013 22:16

Conchita, voor jou maak ik met heel veel plezier iets zonder kaas ;-)

Terug naar “Kokkerellen”