Welke planten zal ik eens kopen voor het balkon?

Isis
Moderator
Berichten: 560
Lid geworden op: 07-02-2012 17:44

Bericht door Isis » 27-03-2012 23:10

Heel mooi WhiteWings :evil:
Gewoon groene planten op terras/balkon .... kan vaak net zo mooi zijn .... of nog mooier en gezelliger ... dan al die gekleurde éénjarigen ....
Tja, ook wel een kwestie van smaak natuurlijk ....

bubbels .... ik kan me niet herinneren vorig jaar op jouw balkon vlijtige liesjes gezien te hebben :shock:

Maar euhm .... je hebt een vriendin met hele groene vingers .... die je trouwens vorig jaar al tips gegeven heeft .... kuch kuch .... misschien kan je nog wel eens bij haar te rade gaan ? :roll:

(of samen eens naar een tuincentrum gaan ?!)
Het leven is als een regenboog: Je hebt de zon én de regen nodig om de kleuren te kunnen zien.

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 27-03-2012 23:23

[color=violet]Mmm Isis, bij die plant van WW heb ik zo mijn bedenkingen!! :shock: [/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Gast

Bericht door Gast » 27-03-2012 23:57

Jaja, hou roosje maar voor de gek maar...........

"De winterviool is geschikt voor in een bloembak op het balkon. En vooral voor degenen, die in de winter wat kleur in een kale omgeving en tuin willen brengen.

De winterviool bloeit vanaf de late herfst tot ver in mei De winterviool is volkomen winterhard en zal ondanks vorst en sneeuw bloemen produceren. Iets, wat dan van maar weinig planten kan worden verwacht. Troosteloze tuinen en balkons hoeven echt niet. De winterviool kan goed worden gecombineerd met bijvoorbeeld nieskruid (Helleborus), winterbloeiende heide (Erica) en parelbes (Pernettya"

gevonden op http://www.neerlandstuin.nl/plantenb/winterviool.html

Hortensia's Grote Bazin die doen het ook altijd goed.........

klien
Berichten: 275
Lid geworden op: 13-02-2012 22:37

Bericht door klien » 28-03-2012 09:36

Balkon op het zuiden, maar dat betekent niet dat ze continu in de volle zon staan lijkt me en nog maar een deel van het jaar. Mijn balkon zit op het noord-oosten, erger kan je niet hebben om planten goed te houden. Ochtendzon die niet echt krachtig is, wel veel kou en wind en vooral die tocht is slecht voor veel planten.

Maar je kunt zoveel doen op een balkon. Maak een geraamte van groene planten, bijvoorbeeld klimop en een ander leuk heestertje. Probeer daarmee hoogte te krijgen, niet te breed maken. Dan heb je een windvanger en al een pietsje schaduw voor de rest.

Wat ik heerlijk vind is om kruiden te combineren, lavendel, rozemarijn, basilicum, peterselie, bieslook, tijmsoorten en misschien inderdaad ook wat vetplanten. Dan heb je kleur, geur en keukengebruik gecombineerd.

Dan wat bakken er tussen die je af en toe wisselt, nu is het violentijd, over een krappe maand kan je volop vaste planten en eenjarige halen. Naast je geraniums kan je ook kiezen voor fuchsia's of maak hanging bascuts van diverse bloeiers.
Ga gewoon heen en kies een kleurenpatroon wat jou het mooist lijkt.

En natuurlijk wel foto's maken als het klaar is :razz:

Veel plezier ermee, het is heerlijk werk vind ik zelf.

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 15-04-2012 20:37

Oei, wat een tips en wat een boel onbekende woorden voor mij! :( En oke.....ik zal met isis wel eens door een tuinzaak heen lopen.....

(het nadeel is dan, dat zij dus overallllll wilt kijken en ik gewoon iets wil kopen en der weer weg wil......)

Laat ik eerst mijn balkon maar eens opruimen...... 8-)

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 15-04-2012 22:04

Ja dat heb ik dus ook Bub,overal kijken,en koffie drinken in de koffiecorner :razz:
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 15-04-2012 22:05

[color=violet]Ga je een keer met Sun en mij mee Isis, gezellig!? :cry: [/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 15-04-2012 22:19

Ja Intratuin of zo,en dan een flinke grote,je kunt er ook high tea-en :P :razz:
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 15-04-2012 22:26

[color=orange][i]
Nou het enige waar Rommy verstand van heeft is wat er in die koffiecorner te krijgen valt :razz: :o
[/i][/color]

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 15-04-2012 23:26

[color=violet]Niemand vraagt toch of ik ergens verstand van heb.......het gaat vooral om de gezelligheid!! :roll: [/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!