Een *echt* boek of e-book ?

Isis
Moderator
Berichten: 560
Lid geworden op: 07-02-2012 17:44

Een *echt* boek of e-book ?

Bericht door Isis » 11-02-2012 17:39

Waar gaat jouw voorkeur naar uit ?
Ik loop helemaal niet warm voor e-books ... vind er niks aan om op zo'n manier een boek te lezen ... Geef mij nog maar altijd een ouderwets *echt* boek ... waarbij je simpelweg pagina per pagina kan omslaan ... waar vaak ook een typische boekengeur aan vast hangt ... nou ja ... het voelt gewoon veel fijner aan om met zo'n boek gezellig op de bank te kruipen .... vind ik toch ....
Het leven is als een regenboog: Je hebt de zon én de regen nodig om de kleuren te kunnen zien.

Gast

Bericht door Gast » 13-02-2012 14:13

Voor mij geldt hetzelfde als voor Isis... ik heb een sterke voorkeur voor een "echt boek". Maar tijdens een verre reis lijkt een e-book me ook ideaal omdat je dan heeeeel veel boeken mee kunt nemen :P

Gast

Bericht door Gast » 13-02-2012 21:52

Mee eens....ik kan op vakantie echt verlekkerd naar mijn mooi opgestapelde boekenbezit kijken....vind het ook zo knus staan dan...ja dat heeft wel wat!
Ik wil er dus ook (nog) niet aan...maar ja ik ben eigenwijs heb ook nog een fossiele mobiel :shock: hihi
maar als ik eenmaal "om" ben...berg je dan maar...dus wie weet?

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 13-02-2012 22:02

Een boek,is van papier, het voelt,het ruikt,het knispertje kunt er zo lekker ezelsoren in leggen,zodat je kan zien waar je gebleven bent.
Een boek is tastbaar,klein,groot,dik of dun.
Kortom,ik wil het zien,ervaren,en niet alleen de letters lezen.
Voor mij dus voorlopig geen E-boek,lijkt mij helemaal niks,behalve dan dat ik er geen 10 meer in mn koffier hoef mee te nemen.
En ik vind een bezoek aan de bibliotheek eigenlijk wel pretttig.
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

Gast

Bericht door Gast » 14-02-2012 00:50

Ik ga ook voor een echt boek...vind het veel fijner lezen..overzichtelijker.
Je hebt iets in je handen...Je kan veel sneller iets opzoeken in een echt boek.
Je hoeft niet te scrollen. Als een boek niet meer te koop is dan wil
ik hem misschien wel als e-book...maar dan moet het echt wel een super mooi boek zijn.
Geef mij maar heerlijk papier in de handen :evil:

Gast

Bericht door Gast » 22-02-2012 17:35

Vandaag ben ik erachter gekomen dat er niks zo veranderlijk is als de mens.... :( 9 dagen geleden beweerde ik hier nog dat er niks gaat boven een "echt" boek maarrrrrr... \l; ik ben overstag gegaan en heb me vandaag, na erg enthousiaste verhalen van een vriendin, een e-reader aangeschaft :oops: Ik ben erg benieuwd hoe het me gaat bevallen... :shock:

Isis
Moderator
Berichten: 560
Lid geworden op: 07-02-2012 17:44

Bericht door Isis » 22-02-2012 17:41

haha .... ja idd .... niks zo veranderlijk als een mens ... dat herken ik wel een beetje hoor Nicky :?:
Maar of ik nu zelf ook zo snel overstag zou gaan voor een e-book ? Hm ... nee dat lijkt me toch niet ... ik blijf voorlopig toch echt nog wel trouw aan een *echt* boek !
Wens jou veel plezier met je e-reader .... en weet ons maar te zeggen hoe het je bevalt hé ! Ik ben benieuwd ...
Het leven is als een regenboog: Je hebt de zon én de regen nodig om de kleuren te kunnen zien.

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 22-02-2012 18:09

Ik snap wel dat sommige er aan vast proberen te houden, aan het echte boek........maar het gemak van een e-reader is gewoon enorm. Tis klein, dun en je kan er tal van boeken op zetten! En die boeken kun je gratis van het internet af plukken! Scheelt dus ook enorm veel geld!

En de toekomst hou je toch niet tegen.......en het wordt ook steeds goedkoper.....

Gast

Bericht door Gast » 27-02-2012 14:34

Ondertussen zijn we een klein week verder en ik kan jullie vertellen dat mijn e-reader nog beter bevalt dan ik verwacht/gehoopt had :-( :oops: Ik sleep het ding overal mee naar toe. Lekker klein en meteen alle boeken bij de hand. Vooral het lezen op bed vind ik een genot met een e-reader. Niks geen gekluns meer met het zoeken naar een goeie houding zodat je nog een beetje gemakkelijk kunt liggen, draaiend van zij naar zij met een zwaar boek in je hand dat niet open wil blijven liggen 8-) Nee, gewoon lekker rustig liggen... een klein tikje op het schermpje om naar de volgende bladzijde te komen... das alles... echt een genot. Ook ben ik erachter gekomen dat de aanschaf van ebooks gemiddeld zo'n 20% tot 50% goedkoper is dan van "gewone boeken". Je hebt de prijs van de e-reader er zo uit als je een regelmatige koper van boeken bent. Er zijn inderdaad ook gratis boeken te vinden om te downloaden, maar daar moet je je niet al teveel van voorstellen, althans niet in het Nederlands. Gratis Engelstalige boeken zijn er veel meer. Momenteel ben ik "Kamer" aan het lezen van Emma Donghue... Een heel bijzonder boek waar ik heel moelijk mee kan stoppen ;) Als jullie nog leuke tips hebben voor mooie boeken dan hou ik me aanbevolen... :evil:

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 27-02-2012 19:37

en ik wil anders wel kijken of ik wat e-boeken kan vinden via het internet hoor........