Wat lees jij momenteel ?

Isis
Moderator
Berichten: 560
Lid geworden op: 07-02-2012 17:44

Bericht door Isis » 29-03-2012 09:55

Ah ja .... Nicci French .... die lees ik ook altijd graag .... en Het geheugenspel is idd een goed boek :evil:

Stephen King is niet zo mijn ding ....

Ben nu zelf weer begonnen in een boek van Arnaldur Indridason ... Maandagskinderen .... Goede auteur vind ik !
Het leven is als een regenboog: Je hebt de zon én de regen nodig om de kleuren te kunnen zien.

Gast

Bericht door Gast » 30-03-2012 16:58

Ik heb net Kamer gelezen van Emma Donoghue over een jongetje van 5 dat samen met zijn moeder zijn hele leven al in een schuurtje opgesloten zit. Zijn moeder is op 19-jarige leeftijd ontvoerd door een man en uit de verkrachtingen van die man is het jongetje geboren. Het boek wordt verteld door de jongen en ook in de taal van een 5-jarige jongen. Hij weet niet dat er een wereld bestaat buiten het schuurtje waarin hij opgesloten zit, maar later ontdekt hij dat er heel veel meer is dan een kamer van 3,5 bij 3,5 meter. Een heel bijzonder boek.
Momenteel ben ik bezig met Het familieportret van Jenna Blum. Een erg boeiende roman over de Tweede Wereldoorlog. Het vertelt het verhaal over het leven van een Duitse vrouw in de Tweede Wereldoorlog. Ook vertelt het boek over het leven van de dochter van deze Duitse vrouw in de negentiger jaren. Goed geschreven, prachtig verhaal.
Deze beide boeken vind ik aanraders.

klien
Berichten: 275
Lid geworden op: 13-02-2012 22:37

Bericht door klien » 30-03-2012 22:03

heftig Nicky, maar wel interessant om te lezen, beide boeken dan.

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 31-03-2012 11:06

[color=violet]Ik lees nu Saskia Noort "De Verbouwing", heb 2 boeken uitgelezen van Heleen van Royen, ik heb me rot zitten lachen......geweldig!!

Bella Italia van Suzanne Vermeer ligt klaar bij de buuf. In Vlissingen heb ik een boek besteld van Kim Moelands, zij schrijft over Cystic Fibrosis in "Ademloos"en "Grenzeloos" over haarzelf en haar vriend....aangrijpend en toch met humor geschreven! Ik heb in 2 dagen een thriller van haar uitgelezen, zoooo spannend ehhh "Weerloos" heet dat boek!

Kunnen jullie even vooruit :?: [/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Gast

Bericht door Gast » 06-04-2012 18:08

Op het ogenblik lees ik heel weinig, maar als ik begin, dan kan ik moeilijk uit een boek komen. Mijn voorkeur gaat voornamelijk uit naar waar gebeurde verhalen.

Gast

Bericht door Gast » 10-04-2012 19:10

Al klaar liggen voor de vakantie naar Turkije over net iets minder dan 3 weken

Een keukenmeidenroman (Kathryn Stockett)
Jacoba, dochter van Holland (Simone van der Vlugt)
Verbroken (Karin Slaughter)
Koorts (Saskia Noort)

en ook nog 4 book-a-zines!
Pppfff en t is maar 8 dagen :(

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 10-04-2012 19:39

[color=violet]Denk je nog iets te gaan zien daar Cocie?? :-) [/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Mika
Berichten: 6
Lid geworden op: 10-04-2012 12:59

Bericht door Mika » 10-04-2012 21:15

Drie dagen in bed door heftige griep leidt tot lezen, lezen en nog eens lezen... één een beetje schrijven. ;)

Ik ben net klaar met Tipping the Velvet, van Sarah Waters (een van mijn lievelings-) en Unforgettable, van Karin Kallmaker (loved it). Ik begin nu aan Poses, van Claire Dederer en ga door met Het Visionaire Venster, van Goswami.

Liefs!

Gast

Bericht door Gast » 10-04-2012 23:05

Haha Rommy....je zou t je haast afvragen maar komt goed... :razz:
sowieso is het een echte luie zon-zee vakantie zonder echte plannen...afgezien van een excursie die Max mag uitzoeken en bezoekje aan Kusadasi met grote markt.
Daarbij is vliegen (of eigenlijk het gevoel "opgesloten" zitten niet mijn hobby en een boek is dan mijn ontsnapping) en aangezien ik vrij snel lees is een half boek op de heenreis toch zeker wel uitgelezen!
En verder toch zeker een half boek per dag....en het idee dat ik door mijn leesvoer heen ben bbrrr daar krijg ik echt de kriebels van!
Dus dan maar beter wat teveel mee :evil:

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 10-04-2012 23:15

[color=violet]Je hebt me overtuigd Cosie, wel een heerlijk vooruitzicht!! :?: [/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Terug naar “Boeken”