Bi en lesbische films

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bi en lesbische films

Bericht door Bubbels » 29-04-2012 13:16

Ik heb gisteren de film Pariah gezien.

Alike is een 17-jarig meisje en woont samen met haar zusje en haar ouders in Brooklyn. Ze is lesbisch en houdt dit stil, maar ze is stellig in haar overtuiging. Ze riskeert hiermee haar vriendschappen en familie kwijt te raken en gekwetst te worden. Maar hoe dan ook zal er iets moeten veranderen in haar leven...


Moet zeggen.......ik vond er niet veel aan. Het was echt een film waar de lesbische vrouw werd neergezet als een vrouw die op een man wilde lijken. De problemen waar dat meisje tegen aan liep qua familie, was wel herkenbaar.
Maar goed......ik heb hem uitgezien maar zoals ik al zei, het was echt niet van hoog kwaliteit.

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 29-04-2012 13:19

Heb ook eens de film Elana Undone gezien.

Elena, een fotografe, zit gevangen in een liefdeloos huwelijk met een homofobe dominee. Als zij de lesbische schrijfster Peyton ontmoet, met wie zij gaat samenwerken aan een fotografieproject, leidt dat tot een zinderend buitenechtelijk avontuur. Ondanks de intensiteit van hun aantrekkingskracht is Peyton, die nog middenin het verwerkingsproces van haar vorige relatie zit, op haar hoede en wil niet verzanden in een affaire met een getrouwde heteroseksuele vrouw. Elena zal nu moeten kiezen, of voor haar man en een onbevredigend huwelijk of voor Peyton, die ze er dan ook nog even van moet overtuigen dat zij juist samen een veelbelovende toekomst hebben.


Dat vond ik wel een mooie film. Ook erg herkenbaar omdat het hier een getrouwde vrouw betreft.

Zunneke
Berichten: 145
Lid geworden op: 30-03-2012 16:08

Bericht door Zunneke » 29-04-2012 15:57

Hey bubs!!!

Das toevallig,...heb gstr de film Elana Undone thuis gestuurd gekrege (had um ergens bestelt)...
Ben nu helemaal nieuwsgierig na je reactie.....mmmm als het erin zit ga ik vanavond mer eens op de bank met een filmpie!!!

Xx Zunneke

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 29-04-2012 15:59

Moet je gewoon lekker doen! Vond het een heel herkenbare film in iedergeval en die vrouwen waren ook niet te versmaden....... :-)

Veel plezier er mee hoor!

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 29-04-2012 16:02

Ik heb ook de film Imagine me and you gezien.



De goudeerlijke Heck en de mooie Rachel hebben het prima voor elkaar. Ze waren altijd al de beste jeugdvrienden en vormen nu het perfecte stel. Eerst verliefd, toen verloofd en nu op het punt elkaar het ja-woord te geven. Maar dan, tijdens de ceremonie, valt het oog van Rachel op één van de gasten, de mooie Luce. Wat volgt is een romantische reis door alle emoties, herkenbaar voor iedereen die zo gelukkig (of ongelukkig) is geweest om in de ban van de liefde te raken....


Ook dit vond ik een leuke en goede film. Ook weer herkenbaar.

Gast

Bericht door Gast » 29-04-2012 17:41

[u]Better than chocolate[/u], de klassieker en zeer mooie en soms heel grappige film.

[u]The World Unseen,[/u] een hele lieve film, soms beetje triest.

[u]Loving Annabelle[/u], gewoon leuke aan het einde zielige film.

[u]Desert hearts[/u], klassieker uit de jaren 80, erg leuk, mooie vrouwen

[u]A mi madre le gustas la mujeres[/u], heel erg grappig film, uiteindelijk komt het goed maar erg grappig hoe de kinderen het in eerste insatntie niet zo goed snappen dat hun moeder op vrouwen valt.

Gast

Bericht door Gast » 29-04-2012 21:55

En dan vergeet ik dus nog [u]Twee Vrouwen[/u] naar het boek van Harry Mulisch, ijzig verhaal maar wel mooi.

En de film [u]Een vrouw als Eva[/u], jaja met kwijl kwijl Monique van de Ven, dat was DE film toen ik nog jong, onschuldig en net uit de kast door mijn puberleven ging ;-)))

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 29-04-2012 21:59

Goh das toeval Roosje,ik vond van de week nog het boekje twee vrouwen ,in een koffer,ligt klaar om hier te lezen.
Misschienm zie ik de film ook nog wel eens.
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

Zunneke
Berichten: 145
Lid geworden op: 30-03-2012 16:08

Bericht door Zunneke » 30-04-2012 10:51

Hey!!

Nou Bubs je hebt niets teveel gezegd.. Ik heb geen spijt van een avondje op de bank filmpie kijken.. Mooie film!!!!!!! Was mijn eerst vrouwenfilm, vraagt naar meer...hihi!
Fijn allemaal die tips...thanx, thanx!
Ben echter niet zo'n tv-babe maar wellicht ga ik ze allemaal een keer bekijken..

Xx Zunneke

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 05-11-2012 09:16

[color=orange][i]
Een sensuele ingrijpende film over een opbloeiende, maar streng verboden liefde tussen twee vrouwen in China waar daar de doodstraf op staat.
Een film die diepe indruk bij ons achterliet..!


[list] [b]The Chinese Botanist's daughters/ Les filles du botaniste.[/b]

[url]https://www.youtube.com/watch?v=fGfEelTotqk[/url][/list:u]

De speelfilm The Chinese Botanist's Daughters werd in Vietnam opgenomen want nog steeds rust er in China een groot taboe op homoseksualiteit.

Het toont het aangrijpende lot van deze twee jonge vrouwen en hun gedoemde relatie tegen een achtergrond van oogstrelende landschappen vol grote, zwarte bergen, geheimzinnige grotten, smalle riviertjes en weelderige exotische planten.


[/i][/color]