Flevovuur, 8 t/m 10 juni 2012

Mea
Berichten: 1113
Lid geworden op: 25-05-2012 21:49

Bericht door Mea » 11-06-2012 16:45

ben benieuwd, wat voor workshops en was het wat?

vlindertje
Berichten: 210
Lid geworden op: 28-02-2012 13:29

Bericht door vlindertje » 11-06-2012 18:00

Zaterdagmorgen percussie (met djembees), 's middags schilderen, zondagmorgen acteren en bewustwording. Allemaal heel leuk!!!
Ooit een normaal mens ontmoet? En, beviel het?

Suus
Berichten: 418
Lid geworden op: 12-02-2012 13:43

Bericht door Suus » 11-06-2012 21:13

Ja, zoals uit bovenstaande reacties blijkt: Flevovuur kan je op totaal verschillende manieren ervaren.....

Vrijdagmiddag reed ik met mijn auto het grote veld en wilde vooral een zonnige plek....;-) Zowel 's morgens en totdat die gele vriendin onder zou gaan....
Dat betekende op dit wel dat ik op de wind zou staan....
Maar voor mij was Zon belangrijker......
En dat is gelukt!!

Toen de regenbui voorbij was heb ik Isis en Bubbels - die als 2 koninginnen pontificaal in hun grote luxe stoelen onder het afdak van het toiletgebouw zaten te wuiven naar een ieder die hen maar bekend voorkwam van voorgaande jaren - meegelokt naar mijn zonnige plek....
Daar hebben we heerlijk kunnen bijkletsen en bijborrelen en bijsnacken met ook oa Vlindertje, Puck en nog een paar anderen die ik ken van Orpheus en PPK....
Klien kwam ook nog even langs en heeft een paar foto's gemaakt die ik hier al heb langs zien komen.

Overigens Uhh...Klien....Hoe zit het nou toch met die tweede snackronde langs mijn tent???!!??....
Even voor degene die er niet bij waren....: Klien stond tegenover mij op het veld en op zaterdagochtend zag ik Klien met een grote schaal vol lekkernijen langs bijna alle tenten gaan, behalve langs de mijne.... :smile:
Toen ik haar 's avonds mijn grote teleurstelling liet blijken beloofde ze zondochtend alsnog bij mij langs te komen met wat lekkers...
Dus...verheugde ik mij op de zonnige zondagochtend op deze traktatie, maar.......als ik was blijven wachten zat ik er nu nog!!!.... :smile:
Ja, Klien....hoe ga je dit nu goedmaken??
Roze Zaterdag misschien??!!??........

Maar goed, ondanks dat heb ik een fijn weekend gehad en leuke worksshops gedaan.

Mijn tarp heeft vrijdag alles goed droog gehouden en 's nachts had ik hem even neergehaald om niet door geklapper of losgeschoten scheerlijnen abrupt wakker gemaakt worden.

Vrijdagavond was de opening met optredens en dansen in de grote ontmoetingstent.
Later nog een kampvuur met gitaar en zang, maar dat heb ik niet meer meegemaakt omdat ik al 'op tijd' in mijn tentje lag....

Zaterdag was een wat koude sombere en ongezellige dag.
Het veld zag er dan ook wat verlaten uit zonder groepjes mensen voor de tenten.
De workshop 'etherische olie'was in een knussen tent en alle geuren bleven heerlijk in die tent hangen en leek hem aangenaam te verwarmen.
Tijdens deze workshop heb ik uitleg gekregen over olieen en een eigen massage olie gemaakt met een mengsel van neutrale olie en een aantal druppels lavendel en den.
Binnenkort zal ik hem dan ook uitproberen of ie inderdaad zo rustgevend is als de leidster zegt....

's Middags ben ik gaan schilderen.
Samen met een ander op 1 papier en zo 'tot elkaar' komen.
Het was heerlijk om te doen en dat is belangrijker dan het resultaat..... :-)

Zaterdagavond was er een uitgebreid buffet waarvoor ieder een gerecht klaarmaakt.
Zo ontstaat er een verrassende diversiteit aan hapjes en was erg gezellig.
Na het eten waren er weer leuke optredens in de sfeervolle ontmoetingstent en later een kampvuur op de vuurplaats.

Zondagochtend heb ik meegedaan met een 'heftige workshop' Aum.
Ik dacht dat dit een ontspannen rustgevende meditatie zou zijn, maar...het bleek dat alle emoties een beurt kregen...
Ik moest mijn woede uiten...mijn liefde uiten...spijt betuigen....
huilen...lachen....dansen....knuffelen....
Het was een heel bijzondere - en voor sommige confronterende - workshop.
Het resultaat was dat ik na afloop ontzettend veel rust in meze;f ervaarde en dicht bij mezelf was gekomen....en dat voelde heel vredig...

Toen werd het tijd voor de afsluiting en afbreken van de tent.

Met alle bekenden even een warme hug delen en.....weer een jaar wachten op het volgende Flevovuur....

Ondanks de harde wind, wat regen en kou is het ook dit jaar weer een heerlijk weekend geweest!!!!

Isis
Moderator
Berichten: 560
Lid geworden op: 07-02-2012 17:44

Bericht door Isis » 11-06-2012 22:07

haha suus .... grappig hoe jij omschrijft hoe je ons daar zag zitten :?:
En ocharme klien .... krijgt ze het zelfs hier eventjes onder haar neus gewreven dat ze jouw tentje per ongeluk voorbij gegaan is :razz:

Oh en suus .... sommige foto's zijn heeeeeeel erg leuk geworden hé :?:
Het leven is als een regenboog: Je hebt de zon én de regen nodig om de kleuren te kunnen zien.

Mea
Berichten: 1113
Lid geworden op: 25-05-2012 21:49

Bericht door Mea » 11-06-2012 22:48

Nou ik hoor het al, zo gauw de datum van volgend jaar bekend is zet ik hem vast, klinkt allemaal helemaal goed!!!
En vooral die djembee lijkt me leuk om te doen met een groep, heb zelf een paar lessen gevolgd, maar alleen is het maar saai( had privéles)
Op naar volgend jaar en misschioen komt er nog ergens zoiets voorbij??

vlindertje
Berichten: 210
Lid geworden op: 28-02-2012 13:29

Bericht door vlindertje » 12-06-2012 14:09

Suus, Klien is ook niet bij ons geweest hoor. Gedeelde smart? ;)
Ooit een normaal mens ontmoet? En, beviel het?

lotus
Berichten: 169
Lid geworden op: 23-04-2012 19:16

Bericht door lotus » 12-06-2012 19:04

Weer of geen weer, het blijft gezellig! Dit jaar viel het flevoweekend samen met de eindpresentaties van de jongste op school, maar volgend jaar ben ik weer van de partij!

@Mea: mijn ervaring is dat het heerlijk is om met een groep djembee te spelen. Ik heb dat anderhalf jaar met een groep vrouwen mogen doen en voor jaar op flevo. Moet je zeker eens doen. Het djembee-en met groep brengt je in een kadans waarin je met elkaar de muziek draagt en kunt blijven spelen. Het roept een aards oergevoel op. Ik ken geen andere vorm, anders dan afrikaanse dans die je zo dicht bij jezelf brengt. Heerlijk om te ervaren. Aan te raden om dat zeker een keer te doen als de mogelijkheid zich voordoet!
Na MM weer een site om vrouwenonderwerpen met vrouwen te delen.
Goed initiatief meiden!

Mea
Berichten: 1113
Lid geworden op: 25-05-2012 21:49

Bericht door Mea » 12-06-2012 19:31

Klinkt inderdaad super, ga zeker een keer een groep opzoeken om djembee te spelen. al is het volgend jaar met Flevo ,heb je ook een cursus afrikaans dansen gedaan?

lotus
Berichten: 169
Lid geworden op: 23-04-2012 19:16

Bericht door lotus » 12-06-2012 20:04

ja, ik heb ook afrikaanse dans gedaan. Grappig om zo te lezen... hoe vaak wordt die combinatie gevraag..Soms is de wereld toch klein.
Afrikaanse dans met een groep bestaande uit alleen vrouwen en daarna met een groot gedeelte van die groep aansluitend djembee.
Na MM weer een site om vrouwenonderwerpen met vrouwen te delen.
Goed initiatief meiden!

Mea
Berichten: 1113
Lid geworden op: 25-05-2012 21:49

Bericht door Mea » 12-06-2012 20:47

leek me inderdaad een supermooie combinatie, daarom vroeg ik het ook.
GAAF