Griekenland

Plaats reactie
sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Griekenland

Bericht door sunflower » 21-02-2012 13:03

http://www.hyves.nl/topic/18635982/Nog_ ... Position=4
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 21-02-2012 16:17

Ronduit belachelijk!! :lol: Daar gaat ons geld! Hup, de prullenbak in! Ik snap gewoon niet, waarom ze die gasten niet uit de euro flikkeren! En iedereen maar storten........alsof we het geld hier niet goed kunnen gebruiken!

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 21-02-2012 16:18

Goh ik ben het een keer met je eens Bub,heeeeelemaal :lol:

En wel weer huursverhogingsvoorstellen van 5%doen :lol:
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 21-02-2012 16:28

haha gelukkig! Kijk, ik snap dat ze die euro niet meer terug kunnen draaien.........maar waarom moeten WIJ opdraaien voor de armoe van die landen?? Het zijn toch hun fouten???

Griekenland.......waar je met pensioen ging als je 50 ofzo was....... Kom op zeg!! Wij moeten doorwerken tot onze 67ste onderhand......en hun zitten dan al jaren lekker op hun griekse krent!

Isis
Moderator
Berichten: 560
Lid geworden op: 07-02-2012 17:44

Bericht door Isis » 21-02-2012 18:17

Tja .... maar als het land failliet zou gaan ... wie draait er dan op voor de kosten ? Hier was er onlangs ook een debat over op tv ... en dan blijkt toch ... als zo'n land het niet meer redt ... dat de overige landen dan evengoed moeten bijspringen ... want een land dat failliet gaat ... houdt niet zomaar op met bestaan zoals een bedrijf dat failliet zou gaan ... dus tja ... misschien dan toch maar beter zoals nu ... en proberen om nu nog te redden wat er nog te redden valt ... voordat de kosten pas echt helemaal uit de hand gaan lopen voor de overige EU-landen ?

Ik vind persoonlijk wel ... dat het hoog tijd wordt dat er in Griekenland zelf iets fundamenteel gaat veranderen ... maar dat is uiteraard allemaal makkelijker gezegd dan gedaan ...
Geen makkelijke opgave om diepingewortelde staatsstructuren helemaal om te gooien en/of om bepaalde zaken totaal anders te gaan aanpakken ...
Het leven is als een regenboog: Je hebt de zon én de regen nodig om de kleuren te kunnen zien.

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 21-02-2012 18:44

Tuurlijk is dat moeilijk! Je moet je voorstellen dat wij al met 50 met pensioen konden gaan.........en dat er ineens wordt verteld, dat je pas met 65 met pensioen kan gaan!! :( En zo gaat het met een heleboel dingen daar. De mensen krijgen daar nu een hele dure rekening op de deurmat.

Maar feit blijft.........er moet wat veranderen daar. En aan de andere kant denk ik.........als hun nu gewoon hun eigen munt hadden gehouden, was er dan ook niks aan de hand geweest?? :shock:

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 21-02-2012 19:00

Tsja Isis,ik ben zelf nooit voor de euro geweest,en het ligt aan de corruptie van de regering daar,die jarenlang verkeerd beleid gevoerd hebben.
Pensioenen uitgekeerd aan mensen die al lang dood zijn bv
En nu moet en de rijkere landen weer bijspringen,terwijl wij dingen toch(nog wel) redelijk op orde hebben.
Dat geld moet toch ergens vandaan komen,en ik vermoed dat de gewone man daar de dupe van zal zijn want dat Griekenland alle leningen gaat terug betalen daar geloof ik dus niet in.
De griekse inwoners zijn de dupe van een corrupte regering,die hebben het zelf ook moeilijk.
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

Gast

Bericht door Gast » 14-03-2012 17:43

Nou de bevoorrechte positie bijv. met pensioen op je 50e dat geldt natuurlijk alleen voor ambtenaren, de gewone Griek, zal ik maar zeggen, die moet gewoon werken tot dat hij of zij er bij neer valt, vergeet dat niet. Het land is nog maar kort eigenlijk een democratie en is meteen opgeslurpt door de EU, dat heeft tijd nodig en daar komt bij, de EU wilde de euro heel erg graag en heeft dus de cijfers niet echt goed gecontroleerd, als landen opgaven een klein percentage tekort te hebben dan werd dat maar voor waar aangenomen, zo ook met Italië.
Het is wel gemakkelijk om te zeggen, eruit met Griekenland of een ander land, maar..........onze pensioenfondsen en banken zitten daar ook, die worden meegesleept en als die failliet zijn, wie moet er dan meer premie betalen of krijgen minder pensioen, wij dus, kijk en dan zeuren we daar weer lekker over. Dus wat er ook gebeurt, we betalen er toch voor. En dat ligt niet aan de euro, want daar hebben we als klein landje ongelofelijk veel geld mee verdient, als we nu nog de gulden hadden, hadden we minder verdiend en de crisis was er evengoed gekomen. Dat heeft niets met die euro te maken, in de VS hebben ze ook een crisis en daar hebben ze geen euro ff voor de duidelijkheid. Soms heb je nu eenmaal tijden dat het even slechter gaat en ik vind dat ook niet altijd even leuk maar ja dat is nu eenmaal zo, als de economie stijgt als een otter, zakt ie ook weer een keer terug, dat kan gewoon niet anders. En zonder Europa stelden we als NL natuurlijk heeeeeeeeeeeeeel weinig voor, op economisch gebied, en laat dat nou voor een handelsland als NL toch ff goed uitkomen dat de EU daar heel erg goed voor is..

Terug naar “Media”