Hoe gaan "we" dit tij keren?

Plaats reactie
Setteke
Berichten: 202
Lid geworden op: 12-02-2012 14:19

Hoe gaan "we" dit tij keren?

Bericht door Setteke » 20-09-2012 00:53

Hoe gaan "we" dit tij keren?

Vraagje van n vriendin op Facebook...

http://m.at5.nl/artikelen/87027/politie ... fwcl=1&fwl

Setteke
Berichten: 202
Lid geworden op: 12-02-2012 14:19

Bericht door Setteke » 20-09-2012 01:11

Vind dit wel iets voor dit forum!

Ik opperde het volgende:
Aanpakken bij de wortel denk ik... ben voorstander van goede voorlichting op scholen, het bespreekbaar maken!

Waarop iemand reageerde die wist te vertellen dat de scholen en vooral de leraren persoonlijk bedreigd worden bij het geven van dit soort lessen... :lol:

Nu is mijn wedervraag... Moet er dan maar gehoor gegeven worden aan zuke dreigementen... en ben ook benieuwd naar reacties op de oorspronkelijke vraag...

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 20-09-2012 12:26

[color=orange][i]

Het is als met alle soorten discriminatie.. Onbekend maakt onbemind.

De beste remedie vind ik zelf:

Als je persoonlijk mensen van andere gezindten, achtergronden, levenswijzen, culturen enz. in je vriendkring opneemt.
Dit is de basis die je thuis legt in je gezin en waar scholen op voort kunnen borduren. Zo ook met gehandicapten bijv.
Zo wordt de mens zichtbaar achter het verschil.

Elkaar leren kennen dus. De stelling omdraaien: Bekend maakt bemind.


[/i][/color]

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 20-09-2012 14:15

Je hoort erg vaak dat juist de Marokkanen en de Turken hier erg veel problemen mee hebben......Juist die mensen die ook "gediscrimineerd" worden......

Bij hun is het een giga taboe. En hoe kun je hun nu vertellen dat homo zijn, "normaal" is?

Kinderen moeten op vroege leeftijd al zien dat homofiel zijn, niet erg is, dat je er niks aan kan doen, dat het geen ziekte is.
Maar goed.......chinezen eten honden, dat willen wij ook niet zien op onze menu kaarten...... :(

Setteke
Berichten: 202
Lid geworden op: 12-02-2012 14:19

Bericht door Setteke » 21-09-2012 01:16

WW denk ook dat zoiets bij de bron aangepakt moet worden! Maar daar zit dan ook gelijk het probleem... bij bepaalde bevolkingsgroepen wordt het het met de paplepel ingegeven dat het slecht en verkeerd is... en zo wordt er een bevolkingsgroep gecreëerd die "slecht en verkeerd" in stand zal houden... :lol: Zoiets lijkt mij érg moeilijk te doorbreken... :shock:
Ieder zijn eigen waarden en normen, maar de uitvoering neemt inmiddels extremen aan! Het er niet mee eens... nou dan rammen we ze toch gewoon neer want ze zijn toch slecht en verkeerd! Pfff Denk dat er meer aandacht besteed moet worden aan bijbrengen van ieders normen, waarden en respect voor een ander zijn leefwijze. Of dat nu een geaardheid is of een way of life!

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 21-09-2012 13:53

[color=orange][i]

Is ook zo..maar zolang andersdenkenden ver van je bed blijven, zal ieder het een (rot)zorg zijn.

Ik heb bijv. van kinds af aan Turkse en Hindoestaanse vriendinnen. ZIj zijn oprecht bezig met hun eigen geloof bijvoorbeeld, maar ze gaan wel gewoon met mij om, ondanks mijn lesbische levensstijl. En waarom..? Omdat we elkaar kennen als persoon.
Dan kan ieder toch bij zijn eigen mening blijven, maar omdat je om elkaar waardeert als mens, kan je elkaar wel veel beter in eigen waarde laten.

Mensen kunnen veel beter keihard oordelen over een onbekende, omdat je daar totaal geen band mee hebt.
Dat gaat ook niet veranderen als je niet een stap naar elkaar in beide richting toedoet als mens.
Naast kennis enz. ben ik er echt van overtuigd dat dat heel veel zou schelen, als we allemaal wat minder gescheiden van elkaar zouden leven.

Maarjah, wat dat bereft zijn veel Hollanders ook gauw van 'wat de boer niet kent dat vret'ie niet' ..en zo ook vaak met mensen die een heel andere manier van leven hebben.
Ik denk dat het nog een lange weg wordt als we niet bij elkaar durven buurten.


[/i][/color]

Gast

Bericht door Gast » 22-09-2012 09:06

dit soort zaken kosten ook heel veel tijd...ik hoef alleen maar te denken aan mijn "eigen" Siciliaanse familie...op Sicilie zijn overgrote deel van de mensen katholiek aan aangezien de Paus daar nog een grote vinger in de pap heeft en de kerk zegt dat het niet OK is, zijn de meeste mensen ook nog niet zover...daar word je in heleboel families nog steeds niet geaccepteerd en uit de familie gebannen, het is nog niet echt bespreekbaar of zo.
Het gewone beeld is nog steeds : jong verloven, dan trouwen en binnen 9 maanden staat er een wieg...en dat begint nu heel langzaam te veranderen....stelletjes gaan ook eerst samenwonen enzo....maar het kost denk ik nog wel een paar jaartjes daar hoor.

Terug naar “Media”