Wordt mijn kind later homoseksueel?

Plaats reactie
WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Wordt mijn kind later homoseksueel?

Bericht door WhiteWings » 31-07-2012 20:29

[quote]

[b]Wordt mijn kind later homoseksueel? [/b]
[size=7]Door : Chantal Caes[/size]


Stel dat je zoon van 6 alleen interesse heeft in poppen, make-up en prinsessenjurken en een sterke afkeer heeft van wilde spelletjes met andere jongens. Of stel dat je dochter geen jurken wil dragen, gruwt van Barbies, alleen maar wil timmeren of voetballen met jongens. Hebben zij meer kans om later homoseksueel te worden?

Wat zijn de eerste betrouwbare tekenen van homoseksualiteit? We weten al langer dat er een reeks van aangeboren sekseverschillen zijn, die in iedere cultuur terug te vinden zijn. Vanaf een jaar of 2 worden die verschillen duidelijk in het spel. Jongens doen ruwere spelletjes, hebben een voorkeur voor auto’s en geweren. Ze spelen Superman of politieagent. Meisjes tutten met poppen en in een rollenspel spelen ze prinses, mama of juf. In 1995 onderzochten psychologen of die sekse-stereotype patronen bij (latere) homoseksuelen omgekeerd waren.

Dat kun je op 2 manieren onderzoeken: retrospectief (achteraf vragen of Jantje vroeger liever met poppen speelde) of prospectief (ieder jongetje/meisje dat liever met speelgoed speelt van het andere geslacht volgen tot ze volwassen zijn). De laatste methode is de meest betrouwbare, maar is duur, want ze duurt lang en je hebt er heel veel proefpersonen voor nodig. Bovendien zijn die kinderen moeilijk te vinden, want je holt niet meteen naar een psycholoog als je zoon eens met het speelgoed van zijn zus speelt.

In 2008 werden 25 volwassen vrouwen geïnterviewd die door hun ouders tussen hun 3e en 12e werden aangemeld bij de GGZ omdat ze tekenen vertoonden van een genderidentiteitsstoornis. Dat gaat nog wat verder dan een voorkeur voor jongensspelletjes: ze wilden alleen maar jongenskleding aan, wilden graag een penis hebben, weigerden om zittend te plassen, … Hoewel slechts 12% van deze vrouwen een genderdysforie ontwikkelden (het gevoel geboren te zijn in het verkeerde lichaam), was de kans dat deze vrouwen biseksueel of lesbisch werden 23 keer hoger dan bij de gemiddelde vrouw van hun leeftijd.

Dit patroon werd in verschillende studies en ook bij jongens bevestigd. Cross-culturele studies tonen aan dat pre-homoseksuele jongens zich meer aangetrokken voelen tot solitaire sporten zoals zwemmen, fietsen en tennis dan tot ruwere contactsporten zoals voetbal, en ze pesten ook minder vaak andere kinderen.


Rest de vraag: waarom zou je als ouder willen weten of je kind later homoseksueel wordt? Maakt dat wat uit dan?



Bron(nen): [url]http://www.scientificamerican.com/artic ... -child-gay[/url]

[/quote]

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 31-07-2012 21:39

Of ik dus, vooraf, zou willen weten of maike lesbisch zal worden? Nee, hoef dat niet te weten. Als het nl zo is, dan kan je er toch niks aan doen.

Ik zou het wel fijn vinden, als mijn dochter weet, dat haar geaardheid geen afbreuk doet van mijn liefde voor haar.

Ik denk dat er nog steeds mensen zijn, die denken dat ze dat gevoel kunnen omturnen. Ik weet nog dat mijn zwager niet wilde hebben dat zijn zoon met een kinderwagen liep, omdat die dan homo zou worden...... :(

Misschien kun je er wel beter op inspringen als je al van te voren weet wat het gaat worden.......

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 31-07-2012 22:23

[color=orange][i]

Ik weet nog de ophef in de familie..dat mijn jongere neefje zo graag in jurken liep en op de hakken van zijn moeder.
Dat hadden mijn oom en tante ook niet toe moeten laten..! Dat hebben ze er nou van : nu is het ventje homo..! :lol:



Misschien hadden mijn ouders mij ook niet met de andere jongetjes uit de buurt moeten laten voetballen en boompje klimmen..! :?
Misschien hadden ze me beter weggerukt bij stoeipartijtjes en beter een stel barbies in de handen gedrukt..!
Eigen schuld dikke bult.. want nu heeft hun dochter een relatie met een vrouw.. :-)

Wat een bekrompenheid allemaal..pff 8-) :mrgreen:


[/i][/color]

Mea
Berichten: 1113
Lid geworden op: 25-05-2012 21:49

Bericht door Mea » 31-07-2012 23:00

Waar gaat dit in godsnaam allemaal over, het is toch alleen maar belangrijk dat ze gelukkig worden.
Dat is toch wat je je kind toewenst.
Ik snap die poespas allemaal niet hoor!!
Hebben ze niets anders te onderzoeken!!! :shock:

Terug naar “Media”