Homo-therapie uit het ziekenfonds......

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Homo-therapie uit het ziekenfonds......

Bericht door Bubbels » 05-06-2012 10:24

di 05 jun 2012,

'Homotherapie' zelf betalen

door Ruben Koops
DEN HAAG - Wie nog in homotherapie wil, zal dat zelf moeten betalen. De omstreden 'behandeling' die werd aangeboden door de orthodox-protestantse organisatie Different, hoeft niet meer te worden vergoed door de zorgverzekeraars.


Dat staat in een brief die minister Schippers (Volksgezondheid) vandaag naar de Tweede Kamer stuurt. Different bood hulp aan voor mensen die moeite hadden met het accepteren van hun homoseksualiteit. Dit voorjaar raakte de instelling in opspraak, omdat medewerkers claimden dat homoseksualiteit een keuze is waarmee mensen geholpen kunnen worden. Deze therapie werd vergoed vanuit het basispakket.

Bron: de telegraaf.

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 05-06-2012 10:25

Ik snap al heel niet dat het in het ziekenfonds zat! :(

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 05-06-2012 11:32

Is er een therapy tegen of voor dan? :razz:
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

Mea
Berichten: 1113
Lid geworden op: 25-05-2012 21:49

Bericht door Mea » 05-06-2012 22:28

Ja, zoiets onzinnigs had ik ook gehoord, zouden ze nou dan toch echt denken dat het een ziekte is?
En sommigen zijn volgens mij ook bang dat het besmettelijk is!
:?

Gast

Bericht door Gast » 05-06-2012 23:13

Nou er zijn wel meer vormen van therapie die vergoed wordt, daar hoef je geen ziekte voor te hebben. Je kunt het een tijdje moeilijk hebben met iets en daarvoor naar een therapeut gaan en die zorgt er hopelijk voor dat je weer verder kunt. Dus vanuit die context kan ik het in principe begrijpen dat het vergoed zou worden.

Erger vind ik de inhoud van deze therapie en dat deze daarom niet meer vergoed wordt, snap ik heel goed.

Probleem is wel, iedereen kan wel roepen dat het belachelijk vinden dat zoiets überhaupt vergoed wordt maar als je gelovig bent en je voelt iets wat je eigenlijk helemaal niet mag voelen, ik kan me toch voorstellen dat dit heel moeilijk kan zijn.

Wij zijn gewend om kleding aan te hebben, stel dat je vanaf morgen dat niet meer zou mogen, ik hoop het niet met dit Hollandse weer maar goed, ik denk toch dat veel mensen dit moeilijk zouden vinden, ja is ms een stom voorbeeld maar geloof en homoseksualiteit ligt soms mijlen uit elkaar. En dat dat tot een groot innerlijk conflict geeft, kan ik me heel goed voorstellen.

En dan maar gelovige mensen veroordelen helpt natuurlijk niet, want iedereen wil graag gerespecteerd en getolereerd worden....

Mea
Berichten: 1113
Lid geworden op: 25-05-2012 21:49

Bericht door Mea » 05-06-2012 23:23

ok, ik kan me voorstellen dat je het moeilijk ermee hebt , tis toch ff
anders dan in de geschriften staat. Maar het geloof( ben zelf katholiek) is als je daar dieper in spit niet zo tegen als het lijkt. Ik dacht ff niet aan het geloof trouwens , maar de mensen meer in het algemeen. Ik zal de LAATSTE wezen die mensen niet hun waarde laat, mar er zijn er genoeg die dat niet doen.

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 06-06-2012 09:24

[i][color=orange]

Toen ik als gelovige puber inderdaad in innerlijk conflict raakte tussen mijn geloof en het feit dat ik meer voelde voor meisjes dan voor jongens, bewaarde ik het nummer van een toendertijds bestaande stichting hier in Zeeland, die pretendeerde homo's te kunnen 'genezen' , voor het geval ik het ooit nodig mocht hebben. :-)
Het nummer van het COC bewaarde ik er overigens naast hahah, voor als andere kant me toch beter beviel. :roll:

Mijn pogingen er met medegelovigen over te praten strandden toch alleen maar in afwijzing van het praktiseren, :? dusjah, wat blijft er anders over dan om maar non te worden. \l;
Maar dat leek me helemaal een lesbisch Walhalla, :idea: :cry: dus dat deed ik mezelf maar niet aan. 8-)

Een aantal jaren later bleek trouwens de oprichter van die homogenezersstichting zelf weer terug homo te zijn hahah.. :razz:


Ik heb mijn eigen weggetje wel gevonden.
Ik kan prima leven als gelovig/spiritueel ingestelde vrouw met een vrouw. ;)


[/color][/i]

Mea
Berichten: 1113
Lid geworden op: 25-05-2012 21:49

Bericht door Mea » 06-06-2012 09:39

Ik weet nog dat ik vroeger ook in een klooster wilde.
Bij de nonnen ,dat leek me wel wat!! Nu begrijp ik waarom.

Gast

Bericht door Gast » 06-06-2012 09:52

Nou heb ik zelf nooit last van een geloof gehad, al wilde ik soms dat ik ergens in geloofde, dat leek me zo fijn en zo handig, nou ja dat je dan zelf nergens meer over na hoefde te denken :razz:

Ik denk ook wel dat veel mensen er zelf uitkomen maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat dat niet altijd lukt dus op zich is er dan met therapie niks mis maar ja een homogenezende therapie mmmmmmmmmmm zou nog zonde zijn ;-)

Mea
Berichten: 1113
Lid geworden op: 25-05-2012 21:49

Bericht door Mea » 06-06-2012 09:56

ja, sommige mensen willen er helemaal niet af, daar is het ook niet aan besteed. :-)