De homo-emancipatie is gestreden....

Plaats reactie
Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

De homo-emancipatie is gestreden....

Bericht door Bubbels » 09-02-2012 11:12

do 01 dec 2011,

'Politieke strijd homo-emancipatie gestreden'
DEN BOSCH - De politieke strijd voor de emancipatie van homo's is gestreden. „We hebben gelijke behandeling voor de wet bevochten en gekregen.” Dat zegt Henk Krol, hoofdredacteur van de Gay Krant, in Sp!ts. Hij wijst op het huwelijk voor homo's en de politiek die een stokje wil steken voor weigerambtenaren. „De tijd dat we voor dit soort zaken Den Haag moesten bestormen, ligt achter ons.”


Wat dat betreft kan de homorechtenbeweging worden opgeheven, zo stelt hij. Dat wil niet zeggen dat er voor de beweging geen rol meer is weggelegd. „Alleen is die anders geworden. De nadruk ligt niet meer op gelijke rechten. De homobeweging heeft veel meer een voorbeeldfunctie te vervullen. En het geweld toont dat er nog wel wat te doen is, maar dat is niet zo zeer meer voor de politiek.”

De Gay Krant riep enkele maanden een meldpunt in het leven na geweldsincidenten tegen homo's in Utrecht, Sittard en Den Haag. Nog altijd komen daarop volgens Krol wekelijks gemiddeld vier serieuze meldingen over homogeweld binnen. De teller staat daarmee ongeveer op 200.


Bron: de telegraaf.

Maan
Berichten: 22
Lid geworden op: 21-05-2013 06:48

Bericht door Maan » 22-05-2013 11:44

Nou misschien qua wet, maar qua emotionele rechten absoluut niet. Ik ben een heleboel vrienden kwijtgeraakt. Sommige verbraken letterlijk om deze reden het contact en zeiden dat ook en anderen zeggen dat ze mj wel accepteren maar mijn geaardheid niet want het is niet van God (ja ik kom uit christelijke hoek). Dat ik er een paganistisch wereldbeeld opna houd, tja die combi dan gaan ze meteen steigeren :P

Maar nee, men zegt dat ze het accepteren, maar doen? Nee!
Live with your heart, act with wisdom

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 22-05-2013 17:58

Weet je, van mij hoeft niet iedereen het te accepteren........zolang ze me maar in mijn waarde houden! Ik kan best begrijpen dat niet iedereen het kan begrijpen of wil begrijpen. Er zijn voor mij ook nog veel dingen waarvan ik denk: "Nou jaaaaaa zeg!"
Maar als een vriendin van mij dus iets "aparts" zou hebben, dan zou daar niet mijn vriendschap voor verbreken. Ik zou juist nieuwsgierig zijn......

Ik heb het wel vaker gelezen hier dat mensen ineens de rug toe gedraaid kregen. Heel apart hoor. Ben blij dat ik het nog niet heb mee gemaakt.

Maan
Berichten: 22
Lid geworden op: 21-05-2013 06:48

Bericht door Maan » 22-05-2013 18:12

Met accepteren bedoel ik niet dat ze het letterlijk leven of inleven, maar open staan voor iets. :mad:
Live with your heart, act with wisdom

Terug naar “Media”