Vrouwen die dieten meer kans op...

Plaats reactie
Gast

Vrouwen die dieten meer kans op...

Bericht door Gast » 05-04-2012 12:02

kind met overgewicht?

Ik heb een dun kind en een kind wat minder dun is maar niet echt dik, en mn hele leven al zowat aan de lijn dus of het klopt..............

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 05-04-2012 12:21

Het is natuurlijk een feit, dat als jij en je man bv dik zijn, jij je kind ook vet opvoed. Je wordt nl niet dik door het ademen van de lucht. Doordat de ouders dus vaak vetter eten en snoepen, krijgt dat kind dat ook gewoon naar binnen en zal het ook wat dikker gaan worden.

En het ene kind heeft er ook de aanleg voor en de ander kan eten wat het wilt...... Soms heel apart

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 05-04-2012 13:48

Ik heb een dochter die nu de laatste killootjes van haar zwangerschap eraf aan het werken is.
Zij moet opletten wat ze eet.
Zij lijkt wat meer qua bouw op mij.

Daarnaast heb ik een magere/gespierde zoon die alles kan eten wat hij wil, maar dus niet aankomt.
Mijn man was altijd vrij dun,maar sinds hij gestopt is met roken,krijgt hij nu wat meer vlees of is het spek op de botten.
Ik denk dus dat het erfelijk is maar ook ligt aan je stofwisseling en eetgedrag.
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

klien
Berichten: 275
Lid geworden op: 13-02-2012 22:37

Bericht door klien » 05-04-2012 14:56

Bij ons in de familie is het duidelijk overerfbaar van vaders kant. Mijn opa, mijn vader, mijn broers en ik, we hebben allemaal heel veel moeite met het wegkrijgen en houden van de overtollige kilo's. Vanaf een jaar of 60 lijkt dat vanzelf beter te gaan, dus wie weet komt het nog goed met me over 10 jaar.

Mijn moeder was en is nog steeds het tegenovergestelde: klein en iel vrouwtje.
Vanaf mijn jeugd hebben ze op voeding gelet ivm de hoge bloeddruk van mijn vader. Mijn eerste Big Mac heb ik pas gegeten toen ik 21 was :(
Wat niet wil zeggen dat ik het er niet zelf heb aangegeten hoor, maar ik denk dat aanleg toch een van de hoofdoorzaken is bij mensen.

Terug naar “Media”