Telefoonverslaving

Plaats reactie
sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Telefoonverslaving

Bericht door sunflower » 29-03-2012 15:37

http://www.zie.nl/video/achterklap/Babe ... fz9grfvd3g

Ik heb er zelf niet zo last van,en laat heel makkelijk mijn telefoon thuis.(ligt dan ook meestal onder het stof op mn nachtkastje)
Ik heb dan ook maar een eenvoudige waarmee ik vooral sms als ik op vakantie ben.of als het noodzakelijk is.
Soms klagen mijn kinderen wel eens dat ik niet zo makkelijk te bereiken ben.
Ik hoef geen smartfoon.
Ik stoor me wel in winkels en aan mensen in de trein,restaurants,die hun hele telefoonboek afbellen met onzinverhalen,of zitten te smsen in de bios zodat jij in je ooghoek telkens het display op ziet lichten.
Nee ik heb dus geen telefoon,faceboek,hyves,internet of wat dan ook verslaving.
Internetten vind ik leuk,maar bij mij gaat dat niet ten koste van..
Ik kan dus heel makkelijk zonder.
Hoe is dat bij jullie?
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

klien
Berichten: 275
Lid geworden op: 13-02-2012 22:37

Bericht door klien » 29-03-2012 16:03

Ik heb eigenlijk altijd een computer binnen handbereik, op het werk de pc, thuis pc of laptop en sinds een paar jaar ook een smartphone waarop ik steeds meer ga internetten.

En ja, ik moet mezelf ook wel eens halt toeroepen, want het is verslavend en helemaal niet zo gezond voor mijn humeur. Zodra ik dwangmatig eerst nog alle borden moet hebben aangelegd op Wordfeud, nog even te hebben getwitterd, gepost op hyves en facebook en ook de twee fora heb bij gelezen waar ik actief op post, dan gaat hij uit.

Hij gaat ook uit als we eten of op de bank zitten en een goed gesprek hebben of willen hebben, maar dan gaat ook de tv uit.

Er zijn tijden geweest dat mijn lief naast me op de bank een e-mail stuurde met de tekst: en toch voel ik een afstand :razz:

Ik neem hem niet meer altijd mee, alleen als telefoon of camera als ik dat veiliger vind. Wandelingen in de omgeving, op bezoek of naar de winkel, dan blijft hij thuis. En ik neem ook niet meer altijd zomaar alle binnenkomende gesprekken aan.

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 29-03-2012 17:44

Ook ik heb al een tijdje een smartphone en ik vind dat leuk! Lekker met mijn collega's onzin uit halen........beetje facebook er op doen, hyves bekijken, deze site in de gaten houden en lekker pictonary er op spelen.

Ik kan ook gewoon zonder dat ding, maar ik wil wel graag bereikbaar blijven! Ik vind het gewoon lekker makkelijk, voor als je ff niks te doen hebt in je pauze.

De computer staat hier altijd aan. Daar ben ik nogal gek op ja. Maar.......het gaat niet ten koste van real life. Als ik op bezoek ga ofzo, vind ik dat leuker dan internetten hoor. Maar ik zit graag op het internet ja. Lekker filmpjes downloaden, fora bezoeken ed.

Terug naar “Media”