Negeren of confronteren... ?!?!

Plaats reactie
Setteke
Berichten: 202
Lid geworden op: 12-02-2012 14:19

Negeren of confronteren... ?!?!

Bericht door Setteke » 29-03-2012 01:09

Negeren of confronteren... ?!?!

Lees dit net op mijn Facebook...
http://www.filosofiemagazine.nl/nl/webl ... teren.html

Lastig dilemma...

Maar wat zou jij doen?

Gast

Bericht door Gast » 29-03-2012 08:23

Ik moet denken aan de methode van Klien bij het pestentopic, foto's maken, lijkt me een hele goede methode.

Maar ik zou het verder negeren, kijk het is alleen maar leuk als je reageert. Als het tenminste bij een keer roepen blijft..........

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 29-03-2012 08:54

Ik denk dat mijn eerste reactie zal zijn het te negeren, maar die middelvinger dat zou ik kunnen zijn.
Helemaal verkeerde reactie natuurlijk want je kunt veel beter confronteren met iemands eigen gedrag.
En daarover in gesprek gaan,hoewel sommige mensen heel kortzichtig zijn,en alleen vanuit zich zelf denken.

Tegenwoordig ben je dan zeker van agressie en geweld,lichamelijk of verbaal.
Fotos maken lijkt mij een goede optie,dat wekt geen agressie op maar wijst de dader non verbaal op zijn gedrag.
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

klien
Berichten: 275
Lid geworden op: 13-02-2012 22:37

Bericht door klien » 29-03-2012 09:49

Ik zou het negeren en vrolijk doorlopen, borsten vooruit, billen ingetrokken en lekker als kleine kinderen hand in hand de armen laten slingeren tussen je lichaam in met een lach op je gezicht.

Daarmee laat je zien dat je niet geïntimideerd bent en niet bang. Daarmee laat je gelijk zien dat er honderden situaties zijn waarbij mensen hand in hand lopen, want je suggereert een kleutertijd.

Als degene niet onder invloed is van, dan zal hij het er zeker bij laten. Als hij er onder invloed toch achteraan gaat, dan heeft praten of confronteren ook geen zin meer. Probeer dan tussen andere mensen te komen of de afstand heel groot te houden. Je wint het namelijk zelden van zulke personen, maar zij leren er ook niet van. Een kansloze situatie dus.

Tja Roos, als je er niet op berekend bent, dan heb je meestal geen camera in de aanslag. Als ik hand in hand loop met mijn lief, dan ben ik met mijn gedachten ook vaak ergens anders :evil:
Doen alsof je filmt kan misschien wel afschrikken.

Isis
Moderator
Berichten: 560
Lid geworden op: 07-02-2012 17:44

Bericht door Isis » 29-03-2012 10:08

Ik ben het helemaal met klien eens ....
'k Zou hier zelf ook totaal niet op reageren ... gewoon doen alsof ik het niet gehoord zou hebben .... en lekker verder doorlopen ...

Goh .... ik zou hier echt niet van wakker liggen ... wat kan mij het schelen wat zo'n vreemde kerel roept ... die waarschijnlijk zelf denkt eventjes interessant te zijn .... belachelijk gewoon !
Een middelvinger zou ik hem dus absoluut niet geven ... die aandacht is hij idd niet waard ... en ... ik vind dat een middelvinger geven in zo'n situatie trouwens net zoveel zegt over iemand als de uitspraak van die man ... Komt bij mij niet echt positief over dus .... maar euhm ... dat is mijn persoonlijke mening ....
Het leven is als een regenboog: Je hebt de zon én de regen nodig om de kleuren te kunnen zien.

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 29-03-2012 10:21

Ik loop lekker met jou door hoor, isis! Ik zou er ook geen aandacht aan schenken en al helemaal niet mijn middelvinger opsteken. Vind dat toch al zo een stom, kinderachtig gebaar. En waarom zou ik hem moeten filmen ofzo?? Dan zit je hem alleen maar uit te dagen.

Gewoon negeren.......en denken: Stomme idioot!

Rommy
Berichten: 1412
Lid geworden op: 10-02-2012 22:23

Bericht door Rommy » 29-03-2012 14:32

[color=violet]Hangt helemaal af van mijn gevoel op dat moment en hoe iemand het zegt/eruit ziet!

Ik kan doorlopen als mij dat op dat moment beter lijkt maar ik zou er ook rustig naar toe kunnen lopen en hem vragen waarom hij zo reageert.........dan schrikken ze zich nl het lazerus want behalve iets stomzinnigs roepen hebben ze verder vaak weinig te vertellen! [/color]
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 29-03-2012 19:00

[color=orange][i]

Ik kan me heel goed Oost-Indisch doof gedragen..dat soort mensen verdienen geen aandacht.

[/i][/color]

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 29-03-2012 20:59

En ik moet zeggen........ik heb nog NOOOOOOIT iemand, die ik niet eens ken, ergens voor uitgemaakt, midden op straat en schreeuwend!

Zie me al schreeuwen naar wat niet brildragende mensen......

"heyyyyy stomme NIET brildragende mensen!!!" :lol: :lol:

Nou ja, wat ik er mee bedoel te zeggen........[b]kanslooooos![/b]

Terug naar “Media”