Volgens mij een onderschat probleem....

Plaats reactie
Gast

Volgens mij een onderschat probleem....

Bericht door Gast » 23-03-2012 15:36

...huiselijk geweld.

http://www.telegraaf.nl/vrouw/actueel/1 ... et___.html

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 24-03-2012 10:40

Daar hoor je idd erg weinig over en ik kan dat ook wel begrijpen natuurlijk. Ik bedoel.......jij moet wel weer terug naar binnen, naar die man......en in nederland wordt er niet echt veel aan gedaan, aan huiselijk geweld qua straffen of oplossingen.

Ik weet nog wel dat mijn ex, toen ik heb dus vertelde, dat ik wilde scheiden, zeeeeer kwaad was op mij. Hij is een brede man van ruim 1.90 en dan kwam die dreigend op me af lopen. Ik scheet dan peuken. Mijn dochter sprong er dan gedurig tussen en ik zorgde altijd dat er dan een tafel ofzo, tussen ons in stond.

We stonden in de keuken eens te praten en toen escaleerde het weer een keer. Hij balde zijn vuist en sloeg een hele deuk in de afvoerkap, boven de kookplaat. Hij was woest! En dat was dan gewoon een periode, waar hij gewoon zo boos en verdrietig was, dat die zo deed, want dat gedrag had die anders nooit. Oke, hij was wel eens vaker boos, maar nooit op zo een manier.

Ik moet er niet aan denken, dat ik dus een man had, die me stelselmatig klappen gaf! En dat schijnt er in te sluipen, dat gewelddadige. Als vrouw begin je dat dan "normaal" te vinden......omdat "jij" dat verdient.....

Blijf ik er bij, dat het me heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel moeilijk lijkt, om daarmee naar de politie te gaan............wetende dat die vent je dan gaat pakken.....achter je aan komt......... Brrrr.....moet er niet aan denken hoor.

Gast

Bericht door Gast » 24-03-2012 14:36

nee ik ben ook nog nooit geslagen door mijn man terwijl dat toch een passievolle Siciliaan is :-) (geintje) maar nee gelukkig niet.

Op mijn vroegere werk zat wel een vrouw die regelmatig met blauw oog kwam en zonnebril op en als we er naar vroegen was ze altijd gevallen of gestoten of weet ik wat voor smoes. En dan hemelde ze die vent ook helemaal op...wat een link michel die vent kende ik nog uit mijn staptijd...zo'n bodybuilder type met foute vrienden....na jaaaaaaaaaaaaaaaaren is ze gescheiden en dat pikte meneer ook niet toen ging hij haar stalken en lastig vallen en bedreigen want dat was natuurlijk niet zo best voor meneer zijn ego..maar is gelukkig wel goed afgelopen, ze heeft doorgezet....paar jaar terug zag ik een stuk in de AD over hem...hij was vroeg overleden aan iets..weet niet eens meer wat....maar toen dacht ik nog, zo nu krijg je je trekken thuis meneer....

het is ook lastig, moet je je met zoiets bemoeien of juist niet en wat doe je dan en dat soort zaken.....

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 24-03-2012 17:57

ja, dat is idd ook een goede vraag..........doe je wat met dat gegeven of juist niet......

Stel dat je vriendin zo iets aan de hand zou hebben, dan zou ik haar wel zeggen dat ze dan niet moet accepteren en dat ze er wat tegen zou moeten doen......... Maar ja.....voor de rest kan je niks doen, denk ik.

Als ik bij de buren ruzie zou horen en de daarbij horend geschreeuw van de vrouw, dan zou ik wel de politie bellen.

Gast

Bericht door Gast » 25-03-2012 12:38

Das altijd erg lastig he........ wat doe je er mee en hoe goed ken je iemand om er wat mee te doen.

Nou is het wel zo dat tegenwoordig de Burgemeester, ja het heeft met bestuursrecht te maken, een man, of vrouw, uit het huis kan zetten om de partner te beschermen. Het nadeel is dat achteraf blijkt dat juist in die gevallen het achteraf blijkt, dat dit niet had gemogen. Ik vind het zo wie zo raar dat dit door de Burgemeester wordt beslist en niet door een rechter.

Volgens mij moet het taboe van zulke problemen af, maar ja hoe krijg je dat voor elkaar en wanneer is het huiselijk geweld. Als mijn man mij ooit een klap zou geven, dan ben ik weg, ik weet niet of ik een lel terug zou geven, heel simpel maar ms ligt bij iedereen de grens anders. Al vind ik het gewoon niet kunnen, ik heb geen sm neigingen dus geen geouwehoer.

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 25-03-2012 17:53

De 1 vindt een duw al mishandeling en de ander accepteert wel een klap, omdat ze het verdiend heeft.......

Als ik kwaad ben, wil ik ook wel uithalen hoor. Niet dat ik klappen ga geven, maar ik zal heus wel een duw geven ofzo. Meestal is de directe omgeving het haasje. Dus ik schop tegen banken aan, tegen denkbeeldige dingen op de vloer, noem maar op.

Iedereen heeft zijn eigen grens, maar ik denk dat iedereen die grens wat opschuift voor zich zelf. "Ach, dat doet die anders nooit......ik heb het er zelf naar gemaakt.......hij is zo een goede vader ......"

Weet dat mijn exman zijn moeder, van zijn vader ging scheiden en daar was die man het heel niet mee eens. Toen zijn ze, terwijl hij even weg was, uit het huis gevlucht, met een koffertje kleren. Ze zijn in een blijf van je lijf huis gaan zitten, totdat alles geregeld was. Gelukkig hebben ze geen nasleep gehad. Ze zijn nog wel een tijd bang geweest.......

Terug naar “Media”