ode aan borsten

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 06-07-2012 11:54

Ik zag kingkong gelijk! En ook die zeemeermin op het puntje van die rots! En die kleine moedervlek op der linker borst...... :-)

Gast

Bericht door Gast » 06-07-2012 13:49

ik heb het begin geloof ik gemist kan me geen king-kong herinneren....wel die uit Lima die vrouw die man wilde worden/zijn en die zijn borsten wegtrainde...en die groep vrouwen in Afrika. en die demonstrantes in Oekraine...

grappig dat overal ter wereld toch andere maatstaven gelden, ook voor borsten dus!

waar ik zelf moeite mee had was die NL vrouw die haar 3 kinderen nog aan de borst legde te pas en te onpas....ik werd zelfs licht misselijk ervan...kijk dat zij dat doet moet zij helemaal weten hoor, dat is geen punt, maar eigenlijk wil ik zoiets niet zien of zo, weet niet eens precies waarom maar vind het gewoon tikkie overdreven.
Heb ook een vriendin gehad vroeger die ook haar 3 zoons heeeeel lang aan de borst heeft gehad...
is een keus en natuurlijk zit er wat in dat het makkelijk is, altijd paraat en klaar en gezond en goedkoper enz.enz. maar toch vind ik het een raar gevoel als zo iemand buiten haar eigen huis zeg maar op straat of zo of in een groep mensen , haar grote kind aan de borst legt...
Persoonlijk zou ik zeggen tot 2 jaar en dan is het mooi geweest Of desnoods 4 als ze naar school gaan, maar langer...

Ik heb zelf nooit borstvoeding kunnen geven, kwam niet goed op gang en ik was in geboortekliniek waar ze niet echt heel veel tijd hadden zodat ik eeuwen aan pompen zat enz.enz. en ik uiteindelijk borstonsteking kreeg....dus toen was het over...mijn zoon bleek koemelk-allergie te hebben dus was wel beter geweest maar is helaas niet zo gelopen. Anders had ik zeker wel een tijd borstvoeding gegeven.

Wat vinden jullie van borstvoeding geven aan grotere kinderen zou jij zoiets doen of heb je dat gedaan?

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 06-07-2012 19:40

Nou Majo,ik denk er net zo over als jij.Ik vind het ook onpasselijk bij oudere kinderen,waarom dat weet ik eigenlijk niet.
Krijg er een naar gevoel bij.

Zelf heb ik mijn dochter borstvoeding gegeven zon 4 weken totdat ik hoge koorts kreeg,borstonsteking dus auw.
Mijn zoon heb ik het met gemak zonder problemen,4 maanden gegeven,toen vond ik het wel genoeg.
Ik wilde ook wel mijn lijf weer eens voor mezelf.

Mijn dochter heeft haar dochter bewust flesvoeding gegeven,en dat was kmaar goed ook want in haar kraamdagen bleek ze een geperforeerde blindendarm te hebben.
En heb ik minstens een week,voor een prematuur baby moeten zorgen.
Mijn dochter had haar nooit zelf kunnen voeden,want die zat onder de morfine.
En toen ze thuis kwam heeft ze eerst moeten aansterken.
Ik vind dat je beter ontspannen de fles kunt geven,dan gespannen de borst.
En onze kleindochter blaakt van gezondheid ien is praktisch nooit ziek.
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock