Verborgen leed...

Plaats reactie
Gast

Verborgen leed...

Bericht door Gast » 16-03-2012 10:25

http://www.parool.nl/parool/nl/21/FILM/ ... -now.dhtml

Over vrouwen die vroeger man zijn geweest....

sunflower
Berichten: 1068
Lid geworden op: 12-02-2012 11:42

Bericht door sunflower » 16-03-2012 12:16

Zo dapper vind ik zulke mensen,die er voor gekozen en gedurfd hebben,voor een leven te kiezen,waarin ze kunnen zijn,wie ze eigenlijk zijn.
Ik heb hierover enkele docu s gezien,en ik ben altijd weer geraakt door de emotionele verhalen.
Vertrouw jezelf. Je weet veel meer dan je denkt te weten.
Benjamin Spock

Bubbels
Grote Bazin
Berichten: 2312
Lid geworden op: 07-02-2012 11:56

Bericht door Bubbels » 16-03-2012 13:00

Ik heb ook een collega in Nieuwegein, die daar dus mee bezig is. Zij moet nu 2 jaar door het leven als vrouw zijnde. Dus met rok aan naar der werk. Ik geef het haar te doen zeg! Moet ik wel zeggen, dat zij er verder eigenlijk niks aan doet. Ik bedoel, scheer dan je benen en je armen en laat dat dus niet zo behaard zijn.

Ik weet wel dat er eens op onze tv een aflevering was van een jong jochie destijds. Die volgde ze tot die 20 was ofzo. Als peuter wilde hij al een meisje zijn. Voelde zich heel niet lekker in een broek, wilde met poppen spelen en met andere meisjes.

Zijn pa en ma gingen er in mee. Op vakantie mocht die een meisje zijn en thuis mocht die, 2 keer in de week, als meisje naar school. De kinderen in zijn klas waren dat al helemaal gewoon.

Hij werd groter en ging naar ballet, als meisje. Dat hield op met zijn pubertijd omdat zijn enkels niet datgene aan kon, wat meisjes wel moesten doen.

En toen zag je der op het laatst, tussen der vriendinnen zitten. Je herkende hem niet eens! Een doodnormale mooie meid!

Ja, was een hele mooie docu.

WhiteWings
Berichten: 759
Lid geworden op: 13-02-2012 12:14

Bericht door WhiteWings » 19-03-2012 15:57

[color=orange][i]
Ik weet van een paar mensen door de jaren heen..die de volledige verandering van man naar vrouw hebben meegemaakt..
Ik moet erbij zeggen..bij hen bleef je zien dat ze ooit man waren geweest door hun lengte en grovere bouw..
In hun manier van bewegen waren ze weer meer uitgesproken dan de gemiddelde doorsnee vrouw..dus dat gaf toch een iets gekunstelde indruk.

Welke obstakels mensen allemaal tegen kunnen komen, heb ik van dichtbij meegemaakt bij iemand dat de verandering van vrouw naar man(nelijker) doormaakt momenteel, zich voornamelijk mens voelt en moeite heeft met de gedwongen keuze tussen man of vrouw, omdat het meer voelt als tussenin.

De veroordelingen zijn niet uit de lucht..! Erg vind ik dat..
Terwijl het voor die mensen zo'n lange (lijdens) weg is en het erg veel moed vereist om zo tegen alles in wat gangbaar is, hun weg te moeten banen.

[/i][/color]

Gast

Bericht door Gast » 19-03-2012 18:05

Respect en een diepe buiging...en nee, ik geloof niet dat het een 'keus' is... om jezelf te mogen zijn, is een voorrecht die de meeste mensen maar aannemen...het 'verkeerd' geboren te zijn in een 'fout' lichaam is, buiten het lichaamsvreemd, vnl geestelijk heel erg belastend. Wat ga je er mee doen? Jezelf altijd verstoppen of kin omhoog en de strijd aan, met jezelf, artsen en vooral de buitenwerled???

Een 'vriendinnetje' van mij, zit in het proces...eerlijk gezegd, had ik er nog nooit 'echt' overnagedacht...maar nu ik vele malen gesproken heb met haar, gaat mijn pet diep af voor haar!

Ieder heeft recht op eigen geluk! :-) ( minus een bepaald soort mensen...humhum )

Terug naar “Media”